    From: Marek Wodzinski <m...@O...mamy.to>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Ładowarka NiMH - co wybrać
    Date: Mon, 03 Sep 2012 21:07:59 +0200

    On 09/03/2012 01:06 PM, Konop wrote:
    > Witam!
    >
    > Stoję przed wyborem ładowarki akumulatorów NiMH w rozmiarze AA oraz AAA.
    Generalnie, pod uwagę biorę 3 możliwości:
    > - BC-700
    > - BC-1000 (następca BC-900)
    > - MH-C9000

    Używałem BC-700, mam MH-C9000.
    MH-C9000 na początku cyklu przez ok. sekundę niezależnie jaki prąd
    ustawisz i tak daje 2A na ogniwo i z tego wykrywa czy jest ono jeszcze
    sprawne. Później już jest ok.
    Dla kiepskich akumulatorów na początku stosowałem workaround polegający
    na podpięciu równolegle małego opornika na tą chwilę, ale szybko zdałem
    sobie sprawę, że te akumulatory i tak powinny już zakończyć swoją
    eksploatację. Odkąd mam same Eneloopy problem zniknął:-)
    Jeżeli zależy Ci na w miarę bezproblemowej możliwości reanimacji i
    używaniu starych trupów, to bierz BC-700/900 - jest bardziej tolerancyjna.
    Jeżeli wszedłeś już w 21 wiek, to bierz MH-C9000.
    Wbrew pozorom czasem te 2A ładowania się przydaje i dla Eneloopów nie
    jest to jakiś zabójczy prąd. 1A na rozładowaniu zamiast 350mA jak w BC
    też potrafi znacznie więcej powiedzieć o realnym stanie akumulatora i
    jego przydatności w dobie mocno prądożernych urządzeń. Nie wspominając o
    czasie, bo przy 350mA rozładowanie 2.5Ah zajmuje 7h. Szkoda życia na
    czekanie, które nic sensownego nie powie, bo aparaty i tak w impulsie
    biorą sporo więcej :-)

    Pozdrawiam

    Marek
    Jean-Baptiste Emmanuel Zorg