  • 11. Data: 2021-03-20 17:18:09
    Temat: Re: Ładowanie samochodu elektrycznego.
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 20.03.2021 11:14, t-1 wrote:

    > Dobrze kombinuje, choć nie do końca.
    > W środku samochodu na wejściu raczej jest prostownik, więc przyjmie
    > połówki. Czy się nie spali z przeciążenia to inna sprawa.
    > Natomiast falownik już prawdopodobnie poświęcił w imię postępu.

    Właśnie o to mi chodzi czy mostek gretza wejściowy wytrzyma.
    Mam zdjęcia rozkręconego modułu ładowania.
    Dławik toroid 2 zwoje ....bezpiecznik topikowy, odgromnik gazowy do
    PE....kilka warystorów i kondensator X2 i dalej kable idą w dół ale
    widać 3 wielkie elektrolity.

    Wygląda na typowy zasilacz impulsowy. Może by się udało mostek mu dać
    mocniejszy... a może nie. Swojego nie rozbiorę bo trzeba pakiet baterii
    zdemontować. Na razie nie wchodzi w grę.

  • 12. Data: 2021-03-20 17:29:52
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 20.03.2021 11:14, t-1 wrote:

> [...]
    > połówki. Czy się nie spali z przeciążenia to inna sprawa.
    > Natomiast falownik już prawdopodobnie poświęcił w imię postępu.

    Brakuje tylko tego żeby rozłożyć obciążenie auta. Te 1.5-3kW w czasie
    ładowania, żeby nie brało z jednej fazy.

    Boję się zrobić na sobie eksperyment :-) Zdaję sobie sprawę, że mostek
    wejściowy może się zjarać przez ciągłe obciążenie diod jednej połówki.
    Nie wygląda, żeby był wewnątrz zasilacz beztransformatorowy/pomocniczy
    ani transformatorowy/pomocniczy. Tam są same przetwornice impulsowe.

    Szukam jakiegoś filmiku czy już ktoś to próbował :-)

  • 13. Data: 2021-03-20 17:32:51
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 20.03.2021 11:08, LordBluzg(R) wrote:

    > IMHO, nie wyjdzie drogo, postawienie drugiego falownika :) a to zapewni
    > ciągnięcie z 3 faz bez problemu.
    >
    > Możesz jeszcze przez jakieś trafo obniżyć prąd ładowania z jednej fazy
    > ale to półśrodek raczej bo dłużej będziesz ładował.

    3 diody będą tańsze :-)
    Jedynie czego się boję to ten mostek gretza.

  • 14. Data: 2021-03-20 17:45:06
    Od: t-1 <t...@t...pl>

    W dniu 2021-03-20 o 17:18, KIKI pisze:

> [...]
    > mocniejszy... a może nie. Swojego nie rozbiorę bo trzeba pakiet baterii
    > zdemontować. Na razie nie wchodzi w grę.

    Nie tylko mostek wejściowy ale i praca całego układu przetwornicy przy
    niższym napięciu wejściowym.
    A to zwiększa prądy w układzie i cała nadzieja w jakichś zabezpieczeniach.

  • 15. Data: 2021-03-20 17:49:29
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 20.03.2021 17:32, KIKI wrote:

    > 3 diody będą tańsze :-)
    > Jedynie czego się boję to ten mostek gretza.

    A i właśnie tam jest na wejściu boost, bo pięknie pobiera z sieci z
    power factorem = 1. Czyli jest klasyczny zasilacz z PFC z boost stage.

    Hmmm... może zrobię test na 1 diodzie z 230V? :-)

  • 16. Data: 2021-03-20 18:18:11
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 20.03.2021 17:45, t-1 wrote:

    > Nie tylko mostek wejściowy ale i praca całego układu przetwornicy przy
    > niższym napięciu wejściowym.
    > A to zwiększa prądy w układzie i cała nadzieja w jakichś zabezpieczeniach.

    http://myimiev.com/forum/viewtopic.php?f=23&t=4079&s
    tart=50

    Tu jest x-zdjęcie. Wygląda na mostki z diod zalane żywicą.

  • 17. Data: 2021-03-21 21:28:28
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    Irek.N. wrote:

    > Ciekawy układ. Symetrii co prawda nie zapewnia, jak przeczytałem. Dobrze
    > wiedzieć. THX.

    To jeszcze masz do kompletu dwie na trzy fazy i trzy na dwie:

    https://en.wikipedia.org/wiki/Scott-T_transformer

    Pradziadkowie to byli bardzo pomysłowi ludzie, potrafiący z drutu i
    kawałka blachy ukręcić coś, do czego się dziś bez FPGA nie podchodzi... ;-)

    Pozdrawiam, Piotr

  • 18. Data: 2021-03-21 21:32:34
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    KIKI wrote:

    > Właśnie o to mi chodzi czy mostek gretza wejściowy wytrzyma.

    A skąd wiesz, że tam w ogóle jest mostek Graetza? Przy tych mocach
    ludkowie stosują impulsowe prostowniki bezmostkowe, np. Vienna albo
    nawet totem-pole. I wtedy steruje się je z CPU/FPGA, bo gotowych
    kontrolerów brak.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 19. Data: 2021-03-21 21:36:32
    Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>

    KIKI wrote:

    > A i właśnie tam jest na wejściu boost, bo pięknie pobiera z sieci z
    > power factorem = 1. Czyli jest klasyczny zasilacz z PFC z boost stage.

    Uważaj, ten PFC wcale nie musi być klasyczny. I software może zdurnieć.

    Pozdrawiam, Piotr

  • 20. Data: 2021-03-22 00:35:06
    Od: KIKI <y...@p...uu>

    On 21.03.2021 21:36, Piotr Wyderski wrote:

    > Uważaj, ten PFC wcale nie musi być klasyczny. I software może zdurnieć.
    >
    >     Pozdrawiam, Piotr

    Więc szukam kogoś kto się odważy pierwszy podłączyć :-)