-
11. Data: 2021-03-20 17:18:09
Temat: Re: Ładowanie samochodu elektrycznego.
Od: KIKI <y...@p...uu>
On 20.03.2021 11:14, t-1 wrote:
> Dobrze kombinuje, choć nie do końca.
> W środku samochodu na wejściu raczej jest prostownik, więc przyjmie
> połówki. Czy się nie spali z przeciążenia to inna sprawa.
> Natomiast falownik już prawdopodobnie poświęcił w imię postępu.
Właśnie o to mi chodzi czy mostek gretza wejściowy wytrzyma.
Mam zdjęcia rozkręconego modułu ładowania.
Dławik toroid 2 zwoje ....bezpiecznik topikowy, odgromnik gazowy do
PE....kilka warystorów i kondensator X2 i dalej kable idą w dół ale
widać 3 wielkie elektrolity.
Wygląda na typowy zasilacz impulsowy. Może by się udało mostek mu dać
mocniejszy... a może nie. Swojego nie rozbiorę bo trzeba pakiet baterii
zdemontować. Na razie nie wchodzi w grę.
-
12. Data: 2021-03-20 17:29:52
Temat: Re: Ładowanie samochodu elektrycznego.
Od: KIKI <y...@p...uu>
On 20.03.2021 11:14, t-1 wrote:
> Dobrze kombinuje, choć nie do końca.
> W środku samochodu na wejściu raczej jest prostownik, więc przyjmie
> połówki. Czy się nie spali z przeciążenia to inna sprawa.
> Natomiast falownik już prawdopodobnie poświęcił w imię postępu.
Brakuje tylko tego żeby rozłożyć obciążenie auta. Te 1.5-3kW w czasie
ładowania, żeby nie brało z jednej fazy.
Boję się zrobić na sobie eksperyment :-) Zdaję sobie sprawę, że mostek
wejściowy może się zjarać przez ciągłe obciążenie diod jednej połówki.
Nie wygląda, żeby był wewnątrz zasilacz beztransformatorowy/pomocniczy
ani transformatorowy/pomocniczy. Tam są same przetwornice impulsowe.
Szukam jakiegoś filmiku czy już ktoś to próbował :-)
-
13. Data: 2021-03-20 17:32:51
Temat: Re: Ładowanie samochodu elektrycznego.
Od: KIKI <y...@p...uu>
On 20.03.2021 11:08, LordBluzg(R) wrote:
> IMHO, nie wyjdzie drogo, postawienie drugiego falownika :) a to zapewni
> ciągnięcie z 3 faz bez problemu.
>
> Możesz jeszcze przez jakieś trafo obniżyć prąd ładowania z jednej fazy
> ale to półśrodek raczej bo dłużej będziesz ładował.
>
3 diody będą tańsze :-)
Jedynie czego się boję to ten mostek gretza.
-
14. Data: 2021-03-20 17:45:06
Temat: Re: Ładowanie samochodu elektrycznego.
Od: t-1 <t...@t...pl>
W dniu 2021-03-20 o 17:18, KIKI pisze:
> On 20.03.2021 11:14, t-1 wrote:
>
>> Dobrze kombinuje, choć nie do końca.
>> W środku samochodu na wejściu raczej jest prostownik, więc przyjmie
>> połówki. Czy się nie spali z przeciążenia to inna sprawa.
>> Natomiast falownik już prawdopodobnie poświęcił w imię postępu.
>
> Właśnie o to mi chodzi czy mostek gretza wejściowy wytrzyma.
> Mam zdjęcia rozkręconego modułu ładowania.
> Dławik toroid 2 zwoje ....bezpiecznik topikowy, odgromnik gazowy do
> PE....kilka warystorów i kondensator X2 i dalej kable idą w dół ale
> widać 3 wielkie elektrolity.
>
> Wygląda na typowy zasilacz impulsowy. Może by się udało mostek mu dać
> mocniejszy... a może nie. Swojego nie rozbiorę bo trzeba pakiet baterii
> zdemontować. Na razie nie wchodzi w grę.
>
Nie tylko mostek wejściowy ale i praca całego układu przetwornicy przy
niższym napięciu wejściowym.
A to zwiększa prądy w układzie i cała nadzieja w jakichś zabezpieczeniach.
-
15. Data: 2021-03-20 17:49:29
Temat: Re: Ładowanie samochodu elektrycznego.
Od: KIKI <y...@p...uu>
On 20.03.2021 17:32, KIKI wrote:
> On 20.03.2021 11:08, LordBluzg(R) wrote:
>
>> IMHO, nie wyjdzie drogo, postawienie drugiego falownika :) a to zapewni
>> ciągnięcie z 3 faz bez problemu.
>>
>> Możesz jeszcze przez jakieś trafo obniżyć prąd ładowania z jednej fazy
>> ale to półśrodek raczej bo dłużej będziesz ładował.
>>
>
> 3 diody będą tańsze :-)
> Jedynie czego się boję to ten mostek gretza.
>
A i właśnie tam jest na wejściu boost, bo pięknie pobiera z sieci z
power factorem = 1. Czyli jest klasyczny zasilacz z PFC z boost stage.
Hmmm... może zrobię test na 1 diodzie z 230V? :-)
-
16. Data: 2021-03-20 18:18:11
Temat: Re: Ładowanie samochodu elektrycznego.
Od: KIKI <y...@p...uu>
On 20.03.2021 17:45, t-1 wrote:
> Nie tylko mostek wejściowy ale i praca całego układu przetwornicy przy
> niższym napięciu wejściowym.
> A to zwiększa prądy w układzie i cała nadzieja w jakichś zabezpieczeniach.
http://myimiev.com/forum/viewtopic.php?f=23&t=4079&s
tart=50
Tu jest x-zdjęcie. Wygląda na mostki z diod zalane żywicą.
-
17. Data: 2021-03-21 21:28:28
Temat: Re: Ładowanie samochodu elektrycznego.
Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>
Irek.N. wrote:
> Ciekawy układ. Symetrii co prawda nie zapewnia, jak przeczytałem. Dobrze
> wiedzieć. THX.
To jeszcze masz do kompletu dwie na trzy fazy i trzy na dwie:
https://en.wikipedia.org/wiki/Scott-T_transformer
Pradziadkowie to byli bardzo pomysłowi ludzie, potrafiący z drutu i
kawałka blachy ukręcić coś, do czego się dziś bez FPGA nie podchodzi... ;-)
Pozdrawiam, Piotr
-
18. Data: 2021-03-21 21:32:34
Temat: Re: Ładowanie samochodu elektrycznego.
Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>
KIKI wrote:
> Właśnie o to mi chodzi czy mostek gretza wejściowy wytrzyma.
A skąd wiesz, że tam w ogóle jest mostek Graetza? Przy tych mocach
ludkowie stosują impulsowe prostowniki bezmostkowe, np. Vienna albo
nawet totem-pole. I wtedy steruje się je z CPU/FPGA, bo gotowych
kontrolerów brak.
Pozdrawiam, Piotr
-
19. Data: 2021-03-21 21:36:32
Temat: Re: Ładowanie samochodu elektrycznego.
Od: Piotr Wyderski <p...@n...mil>
KIKI wrote:
> A i właśnie tam jest na wejściu boost, bo pięknie pobiera z sieci z
> power factorem = 1. Czyli jest klasyczny zasilacz z PFC z boost stage.
Uważaj, ten PFC wcale nie musi być klasyczny. I software może zdurnieć.
Pozdrawiam, Piotr
-
20. Data: 2021-03-22 00:35:06
Temat: Re: Ładowanie samochodu elektrycznego.
Od: KIKI <y...@p...uu>
On 21.03.2021 21:36, Piotr Wyderski wrote:
> KIKI wrote:
>
>> A i właśnie tam jest na wejściu boost, bo pięknie pobiera z sieci z
>> power factorem = 1. Czyli jest klasyczny zasilacz z PFC z boost stage.
>
> Uważaj, ten PFC wcale nie musi być klasyczny. I software może zdurnieć.
>
> Pozdrawiam, Piotr
Więc szukam kogoś kto się odważy pierwszy podłączyć :-)