  • 31. Data: 2022-12-16 13:10:48
    Temat: Re: Ładowanie małego akumulatora z samochodu
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Fri, 16 Dec 2022 11:41:30 +0100, Andrzej W. wrote:

    > Założenie, że alternator w nowoczesnych autach daje 14,4V może być
    > błędne. Słyszałem, że ostatnio jest tendencja do ładowania wyższym
    > napięciem.

    Moje ma juz 10+ lat i ma ~13.8V.
    Nowsze maja system start-stop, i chyba wymagaja wiekszego napiecia,
    przynajmniej przez pewien czas, aby uzupełnić ładunek akumulatora.

    > Dodatkowo ten mały akumulator to chyba ma pracę buforową, więc należy mu
    > się coś ok. 13,6V.

    Normalny aku w samochodzie tez ma prace buforową.
    U mnie jak widac by pasowal, ale bez diody.

    J.

  • 32. Data: 2022-12-16 15:48:05
    Od: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>

    W dniu .12.2022 o 13:10 J.F <j...@p...onet.pl> pisze:

> [...]
    >
    > Normalny aku w samochodzie tez ma prace buforową.
    > U mnie jak widac by pasowal, ale bez diody.

    Ze dwa lata temu zdychał mi akumulator AGM w sorento i kupiłem woltomierz
    do zapalniczki.
    Akumulator kupiłem nowy, woltomierz pozostał.
    Napięcie akumulatora w tym aucie waha się od 12.5V do 14.9V
    Zależy od temp. akumulatora jego stopnia naładowania i pewnie wielu innych.
    Pomiar jest powtarzalny, dokładny. W lecie, jak akumulator jest naładowany
    to mam 12.5V.
    Jak jest ładowanie to w lecie max jaki widziałem to było 14.3V - zazwyczaj
    było 13.8V.
    W zimie przy -15 pierwszy raz zobaczyłem 14.9V.
    Akumulator AGM - 110 Ah.
    Co ciekawe, jak chodzą wycieraczki lub są odpalone ksenony - to bez
    względu na porę roku mam w tym momencie 14.3V. Wyłączę te odbiorniki i
    napięcie wraca do poprzedniej wartości.

    TG

    TG

  • 33. Data: 2022-12-17 04:04:30
    Od: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>

    W dniu 16.12.2022 o 13:10, J.F pisze:

> [...]

    > U mnie jak widac by pasowal, ale bez diody.
    >
    > J.Ford focus 1,6 benzyna 2003r daje do 16V zależnie od ilości obciążenia.
    Sterowanie prądem wzbudzanai idzie z akumulatora.
    Renault Scenic 1,4 benzyna 2008r bez start stopu rozładowany akumulator
    akumulatordo 11V po odpaleniu nabija do 16,5V i po ok 5 minutach
    schodzi do 14,3V jeśli nie ma obciążenia dużego.
    Po włączeniu klimy, podgrzewania szyby i świateł napięcie skacze do
    15,5V.
    Napięcia mierzone bezpośrednio na zaciskach akumulatora.
    --
    pzdr, j.r.