-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
e.net!feeder.erje.net!news.uzoreto.com!newsreader4.netcologne.de!news.netcologn
e.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer03.ams4!peer.am4.highwi
nds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.ne
ostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed; delsp=yes
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Ładowanie małego akumulatora z samochodu
References: <b...@h...invalid>
<g...@4...net>
<639c4b5a$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
<1rfdgxju8ooi9.1hr4vzlto7cmh$.dlg@40tude.net>
Date: Fri, 16 Dec 2022 15:48:05 +0100
MIME-Version: 1.0
Content-Transfer-Encoding: Quoted-Printable
From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
Message-ID: <o...@l...harvard.local>
User-Agent: Opera Mail/1.0 (Win32)
Lines: 58
Organization: Telekomunikacja Polska
NNTP-Posting-Host: 109.206.208.187
X-Trace: 1671202085 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 454 109.206.208.187:50042
X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
X-Received-Bytes: 3049
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:776324
[ ukryj nagłówki ]W dniu .12.2022 o 13:10 J.F <j...@p...onet.pl> pisze:
> On Fri, 16 Dec 2022 11:41:30 +0100, Andrzej W. wrote:
>> W dniu 09.12.2022 o 16:00, J.F pisze:
>>> IMO - prad nie jest tu problemem, chyba ze w roli bezpiecznika.
>>> Problemem jest spadek napiecia na diodzie, bo az sie prosi podlaczyc
>>> bezposrednio. Tylko z tego nieco mniejszego napiecia bedzie sie
>>> ladowal wolno i nie do pelna.
>>
>> Założenie, że alternator w nowoczesnych autach daje 14,4V może być
>> błędne. Słyszałem, że ostatnio jest tendencja do ładowania wyższym
>> napięciem.
>
> Moje ma juz 10+ lat i ma ~13.8V.
> Nowsze maja system start-stop, i chyba wymagaja wiekszego napiecia,
> przynajmniej przez pewien czas, aby uzupełnić ładunek akumulatora.
>
>> Dodatkowo ten mały akumulator to chyba ma pracę buforową, więc należy mu
>> się coś ok. 13,6V.
>
> Normalny aku w samochodzie tez ma prace buforową.
> U mnie jak widac by pasowal, ale bez diody.
Ze dwa lata temu zdychał mi akumulator AGM w sorento i kupiłem woltomierz
do zapalniczki.
Akumulator kupiłem nowy, woltomierz pozostał.
Napięcie akumulatora w tym aucie waha się od 12.5V do 14.9V
Zależy od temp. akumulatora jego stopnia naładowania i pewnie wielu innych.
Pomiar jest powtarzalny, dokładny. W lecie, jak akumulator jest naładowany
to mam 12.5V.
Jak jest ładowanie to w lecie max jaki widziałem to było 14.3V - zazwyczaj
było 13.8V.
W zimie przy -15 pierwszy raz zobaczyłem 14.9V.
Akumulator AGM - 110 Ah.
Co ciekawe, jak chodzą wycieraczki lub są odpalone ksenony - to bez
względu na porę roku mam w tym momencie 14.3V. Wyłączę te odbiorniki i
napięcie wraca do poprzedniej wartości.
TG
TG
Następne wpisy z tego wątku
- 17.12.22 04:04 Rutkowski, Jacek
Najnowsze wątki z tej grupy
- Coś dusi.
- akumulator napięcie 12.0v
- Podłączenie DMA 8257 do 8085
- pozew za naprawę sprzętu na youtube
- gasik
- Zbieranie danych przez www
- reverse engineering i dodawanie elementów do istniejących zamkniętych produktów- legalne?
- Problem z odczytem karty CF
- 74F vs 74HCT
- Newag ciąg dalszy
- Digikey, SN74CBT3253CD, FST3253, ktoś ma?
- Szukam: czujnik ruchu z możliwością zaączenia na stałe
- kabelek - kynar ?
- Podnieść masę o 0.6V
- Moduł BT BLE 5.0
Najnowsze wątki
- 2025-01-13 Zasięg Tesli przy szybszej jeździe
- 2025-01-13 Gdańsk => Application Security Engineer <=
- 2025-01-13 Białystok => System Architect (Java background) <=
- 2025-01-13 Warszawa => Konsultant ds. sprzedaży <=
- 2025-01-13 Warszawa => Key Account Manager <=
- 2025-01-13 Szczecin => Senior Field Sales (system ERP) <=
- 2025-01-13 Rzeszów => International Freight Forwarder <=
- 2025-01-13 Bydgoszcz => Specjalista ds. Sprzedaży (transport drogowy) <=
- 2025-01-13 Poznań => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Księgowość i
- 2025-01-13 Warszawa => Staż w dziale Sprzedaży B2B <=
- 2025-01-13 Wydajność klimy w obecnych temperaturach
- 2025-01-13 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=
- 2025-01-13 Kraków => UX Designer <=
- 2025-01-13 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-01-13 Mińsk Mazowiecki => Spedytor Międzynarodowy <=