eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.elektronikaŁadowanie małego akumulatora z samochoduRe: Ładowanie małego akumulatora z samochodu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!newsfeed.pionier.net.pl!3.eu.feeder.erj
    e.net!feeder.erje.net!news.uzoreto.com!newsreader4.netcologne.de!news.netcologn
    e.de!peer03.ams1!peer.ams1.xlned.com!news.xlned.com!peer03.ams4!peer.am4.highwi
    nds-media.com!news.highwinds-media.com!newsfeed.neostrada.pl!unt-exc-02.news.ne
    ostrada.pl!unt-spo-a-02.news.neostrada.pl!news.neostrada.pl.POSTED!not-for-mail
    Content-Type: text/plain; charset=utf-8; format=flowed; delsp=yes
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Ładowanie małego akumulatora z samochodu
    References: <b...@h...invalid>
    <g...@4...net>
    <639c4b5a$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
    <1rfdgxju8ooi9.1hr4vzlto7cmh$.dlg@40tude.net>
    Date: Fri, 16 Dec 2022 15:48:05 +0100
    MIME-Version: 1.0
    Content-Transfer-Encoding: Quoted-Printable
    From: "Tomasz Gorbaczuk" <g...@a...pl>
    Message-ID: <o...@l...harvard.local>
    User-Agent: Opera Mail/1.0 (Win32)
    Lines: 58
    Organization: Telekomunikacja Polska
    NNTP-Posting-Host: 109.206.208.187
    X-Trace: 1671202085 unt-rea-a-02.news.neostrada.pl 454 109.206.208.187:50042
    X-Complaints-To: a...@n...neostrada.pl
    X-Received-Bytes: 3049
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:776324
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu .12.2022 o 13:10 J.F <j...@p...onet.pl> pisze:

    > On Fri, 16 Dec 2022 11:41:30 +0100, Andrzej W. wrote:
    >> W dniu 09.12.2022 o 16:00, J.F pisze:
    >>> IMO - prad nie jest tu problemem, chyba ze w roli bezpiecznika.
    >>> Problemem jest spadek napiecia na diodzie, bo az sie prosi podlaczyc
    >>> bezposrednio. Tylko z tego nieco mniejszego napiecia bedzie sie
    >>> ladowal wolno i nie do pelna.
    >>
    >> Założenie, że alternator w nowoczesnych autach daje 14,4V może być
    >> błędne. Słyszałem, że ostatnio jest tendencja do ładowania wyższym
    >> napięciem.
    >
    > Moje ma juz 10+ lat i ma ~13.8V.
    > Nowsze maja system start-stop, i chyba wymagaja wiekszego napiecia,
    > przynajmniej przez pewien czas, aby uzupełnić ładunek akumulatora.
    >
    >> Dodatkowo ten mały akumulator to chyba ma pracę buforową, więc należy mu
    >> się coś ok. 13,6V.
    >
    > Normalny aku w samochodzie tez ma prace buforową.
    > U mnie jak widac by pasowal, ale bez diody.


    Ze dwa lata temu zdychał mi akumulator AGM w sorento i kupiłem woltomierz
    do zapalniczki.
    Akumulator kupiłem nowy, woltomierz pozostał.
    Napięcie akumulatora w tym aucie waha się od 12.5V do 14.9V
    Zależy od temp. akumulatora jego stopnia naładowania i pewnie wielu innych.
    Pomiar jest powtarzalny, dokładny. W lecie, jak akumulator jest naładowany
    to mam 12.5V.
    Jak jest ładowanie to w lecie max jaki widziałem to było 14.3V - zazwyczaj
    było 13.8V.
    W zimie przy -15 pierwszy raz zobaczyłem 14.9V.
    Akumulator AGM - 110 Ah.
    Co ciekawe, jak chodzą wycieraczki lub są odpalone ksenony - to bez
    względu na porę roku mam w tym momencie 14.3V. Wyłączę te odbiorniki i
    napięcie wraca do poprzedniej wartości.

    TG

    TG

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: