-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.man.lodz.pl!newsfeed.pionier.net.p
l!2.eu.feeder.erje.net!feeder.erje.net!weretis.net!feeder8.news.weretis.net!new
s.mixmin.net!aioe.org!news.chmurka.net!.POSTED.193.108.219.82!not-for-mail
From: "Rutkowski, Jacek" <j...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.elektronika
Subject: Re: Ładowanie małego akumulatora z samochodu
Date: Sat, 17 Dec 2022 04:04:30 +0100
Organization: news.chmurka.net
Message-ID: <tnjbju$u4u$1$jacekrut@news.chmurka.net>
References: <b...@h...invalid>
<g...@4...net>
<639c4b5a$0$555$65785112@news.neostrada.pl>
<1rfdgxju8ooi9.1hr4vzlto7cmh$.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: 193.108.219.82
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=UTF-8; format=flowed
Content-Transfer-Encoding: 8bit
Injection-Date: Sat, 17 Dec 2022 03:04:31 +0000 (UTC)
Injection-Info: news.chmurka.net; posting-account="jacekrut";
posting-host="193.108.219.82"; logging-data="30878";
mail-complaints-to="abuse-news.(at).chmurka.net"
User-Agent: Mozilla/5.0 (Windows NT 10.0; Win64; x64; rv:102.0) Gecko/20100101
Thunderbird/102.4.1
Content-Language: pl
In-Reply-To: <1rfdgxju8ooi9.1hr4vzlto7cmh$.dlg@40tude.net>
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.elektronika:776331
[ ukryj nagłówki ]W dniu 16.12.2022 o 13:10, J.F pisze:
> On Fri, 16 Dec 2022 11:41:30 +0100, Andrzej W. wrote:
>> W dniu 09.12.2022 o 16:00, J.F pisze:
>>> IMO - prad nie jest tu problemem, chyba ze w roli bezpiecznika.
>>> Problemem jest spadek napiecia na diodzie, bo az sie prosi podlaczyc
>>> bezposrednio. Tylko z tego nieco mniejszego napiecia bedzie sie
>>> ladowal wolno i nie do pelna.
>>
>> Założenie, że alternator w nowoczesnych autach daje 14,4V może być
>> błędne. Słyszałem, że ostatnio jest tendencja do ładowania wyższym
>> napięciem.
>
> Moje ma juz 10+ lat i ma ~13.8V.
> Nowsze maja system start-stop, i chyba wymagaja wiekszego napiecia,
> przynajmniej przez pewien czas, aby uzupełnić ładunek akumulatora.
>
>> Dodatkowo ten mały akumulator to chyba ma pracę buforową, więc należy mu
>> się coś ok. 13,6V.
>
> Normalny aku w samochodzie tez ma prace buforową.
> U mnie jak widac by pasowal, ale bez diody.
>
> J.Ford focus 1,6 benzyna 2003r daje do 16V zależnie od ilości obciążenia.
Sterowanie prądem wzbudzanai idzie z akumulatora.
Renault Scenic 1,4 benzyna 2008r bez start stopu rozładowany akumulator
akumulatordo 11V po odpaleniu nabija do 16,5V i po ok 5 minutach
schodzi do 14,3V jeśli nie ma obciążenia dużego.
Po włączeniu klimy, podgrzewania szyby i świateł napięcie skacze do
15,5V.
Napięcia mierzone bezpośrednio na zaciskach akumulatora.
--
pzdr, j.r.
Najnowsze wątki z tej grupy
- Dzisiaj Bentlejem czyli przybieżeli sześciu Króli do Rysia na kasie
- ciekawy układ magnetofonu
- Mikroskop 3D
- Jak być bezpiecznym z Li-Ion?
- Szukam monitora HDMI ok. 4"
- Obcinaczki z łapaczem
- termostat do lodowki
- SEP 1 kV E
- Aku LiPo źródło dostaw - ktoś poleci ?
- starość nie radość
- Ataki hakerskie
- Akumulatorki Ni-MH AA i AAA Green Cell
- Dławik CM
- JDG i utylizacja sprzetu
- Identyfikacja układ SO8 w sterowniku migających światełek choinkowych
Najnowsze wątki
- 2024-12-27 Rzeszów => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2024-12-27 Kraków => Application Security Engineer <=
- 2024-12-27 Gorzów Wielkopolski => Konsultant wdrożeniowy Comarch XL/Optima (Ksi
- 2024-12-27 Wrocław => Solution Architect (Java background) <=
- 2024-12-27 kladka Zagorze
- 2024-12-27 Poznań => Key Account Manager (ERP) <=
- 2024-12-27 Gdańsk => Full Stack .Net Engineer <=
- 2024-12-27 Katowice => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-27 Opole => Inżynier Serwisu Sprzętu Medycznego <=
- 2024-12-27 Gdańsk => Delphi Programmer <=
- 2024-12-27 Warszawa => Administrator Bezpieczeństwa IT <=
- 2024-12-27 zasniecie
- 2024-12-27 Kraków => Key Account Manager <=
- 2024-12-26 zapora Zagorze
- 2024-12-26 Błonie => Analityk Systemów Informatycznych (TMS SPEED) <=