    From: Saiko Kila <f...@p...vqrn.arg.cy>
    Newsgroups: pl.rec.foto.cyfrowa
    Subject: Re: Lądowanie kosmitów - robicie zdjęcia czy filmujecie?
    Date: Fri, 3 Jul 2009 21:05:50 -0400

    Proces "Mariusz [mr.]" <l...@i...wp.pl> zwrócił błąd:

    > Tak sobie zacząłem dywagować i sam już nie wiem :)) - wyobraźmy
    > sobie, że za chwilę będziemy świadkami ważnego i niepowtarzalnego
    > wydarzenia (przykładowo: nadlatuje w niestabilnym locie samolot
    > pasażerski, ciągnąc za sobą ogon dymu [ale proszę się do niego nie
    > przywiązywać ;-) ]); nie ma kwestii sprzętu ani umiejętności (aparat
    > fotograficzny i kamera podobnej klasy, jednym i drugim posługujemy
    > się równie sprawnie). Załóżmy również, iż dźwięk coś może i wniesie,
    > ale raczej nie odegra istotnej roli (będzie dość daleko).

> [...]

    Kamerę. Można w jednym ujęciu wziąć całe otoczenie oraz następstwo
    zdarzeń w kontekście, co pomoże w analizie. Dodatkowo komentowałbym co
    by się uwieczniło na filmie, bo później się okaże że akurat coś wyszło
    za kadr albo fokus złapał jakiegoś wróbla. No chyba że zależy nam nie na
    udokumentowaniu tylko na jakimś tzw. artystycznym zdjęciu.

    Aczkolwiek ja, jakbym miał przy sobie oba to mógłbym robić i jedno i
    drugie, zakładając że kamerka jest mała i ma włączony auto- (fokus i
    całą resztę) bo zrobiłem sobie kiedyś uchwyt żeby nie musieć używać rąk
    do kamerki :) Ta metoda nie jest najlepsza, bo kamerki mają okropnie
    wąskie kąty.

    --
    Saiko Kila
    Unregistered Windows User #7.29581131e8