  • Data: 2011-11-04 09:30:47
    Temat: Re: Ladowanie akumulatora - co jest grane?
    Od: "DJ" <d...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > No tak, moja droga ładowarka modelarska ma 14.7 więc to jest bezpieczne i
    > basta :) Ech.

    Na pewno bezpieczniejsze niz ladowanie prostownikiem o nieznanym napieciu i
    pradzie.

    > Z doświadczenia wiem że modelarskie ładowarki często ładują Pb podobnie
    > jak
    > ogniwa litowe - do stałego napięcia a dalej malejącym prądem. I tu
    > powstaje
    > pewien problem. Bo ładowanie modelarskie = szybkie.

    Nic z tych rzeczy. Prad sobie ustawiam taki jak mi pasuje. Maksimum w mojej
    ladowarce to tylko 5 A wiec na pewno nieszkodliwe, poza tym po osiagnieciu
    napiecia 14,7 prad maleje.

    >Dlatego napięcie stosuje się dość wysokie. To się sprawdza dla litowych,
    >dla Pb jednak zalecałbym dużą
    > ostrożność przy trzymaniu w niej ogniwa po naładowaniu.

    Po naladowaniu ogniwa moge trzymac dowolnie dlugo, bo ladowarka sie wylacza
    i nie laduje wiecej.

    > Bezpieczniej byłoby
    > dać max 14.4V, no ale wtedy ładowanie trwałoby dłużej. Jeszcze lepiej
    > byłoby zastosować inny specjalny tryb do Pb. Ale pewnie się nie opłaca
    > bo ogniwa ołowiowe to w modelarstwie jednak margines, więc ich ładowanie
    > raczej bonus a nie funkcja na której się skupiano, więc nie traktuj tego
    > co robi
    > ładowarka jak wyroczni :)

    Tylko jaki mialby byc ten specjalny tryb ladowania dla Pb? Co tu mozna
    specjalnego wymyslec, zeby bylo lepsze od niespecjalnego?
    Popatrz na przyklad na taka ladowarke z gornej polki:
    http://www.elprog.com.pl/polski/?strona=1_firma&pstr
    ona=02/01
    Zapewniam, ze momo iz to ladowarka modelarska to ladowanie Pb nie zostalo w
    niej potraktowane po macoszemu.

    Pozdrawiam

    Darek