-
Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for
-mail
From: "DJ" <d...@p...onet.pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Ladowanie akumulatora - co jest grane?
Date: Mon, 31 Oct 2011 10:58:49 +0100
Organization: http://onet.pl
Lines: 25
Message-ID: <j8lrgj$h34$1@news.onet.pl>
References: <1tfus1vnt25k0.53lrsv77pc1z$.dlg@40tude.net>
<12resrh9ymwzi$.1ksrvb5ktimuu.dlg@40tude.net> <j8jm67$e7f$1@news.onet.pl>
<fo3g22hu8h76$.1r90037p88lqx$.dlg@40tude.net>
NNTP-Posting-Host: host-89-230-81-59.rzeszow.mm.pl
X-Trace: news.onet.pl 1320055123 17508 89.230.81.59 (31 Oct 2011 09:58:43 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Mon, 31 Oct 2011 09:58:43 +0000 (UTC)
X-Priority: 3
X-MSMail-Priority: Normal
X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6109
X-RFC2646: Format=Flowed; Original
X-Antivirus: avast! (VPS 111030-1, 2011-10-30), Outbound message
X-Antivirus-Status: Clean
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2410074
[ ukryj nagłówki ]> 12,5 V bylo po odlaczeniu prostownika od akumulatora. W instrukcji do
> ktoregos z moich poprzednich akumulatorow bylo napisane, zeby ladowac do
> 12,5. A tu koledzy sie licytuja - 13, a nawet 14,7 :) I badz tu madry.
>
Chodzi o to, ze w czasie ladowanie napiecie nie moze byc wyzsze niz 14,7 V,
bo grozi to uszkodzeniem akumulatora. Jezeli w koncowej fazie bedzie
natomiast nizsze to nic sie nie dzieje poza tym, ze akumulator nie bedzie do
konca naladowany.
Majac 14,7 V oraz niski prad ladowania wiesz, ze akumulator nie jest juz w
stanie przyjac wiecej ladunku elektrycznego czyli jest w pelni naladowany.
To w pelni naladowany moze zarowno oznaczac, ze jest sprawny i ma pojemnosc
bliska nominalnej albo ma jest niesprawny i bardziej naladowac sie go nie
da.
Jesli wiec chcesz wiedziec na jakim etapie jest ladowanie to sprawdz
napiecie i prad przy podlaczonym prostowniku. Napiecie po odlaczeniu
niewiele powie. Jak juz to trzeba by je mierzyc pod obciazeniem i sa do tego
celu specjalne mierniki.
Pozdrawiam
Darek
Następne wpisy z tego wątku
- 31.10.11 11:01 RoMan Mandziejewicz
- 31.10.11 11:03 DJ
- 31.10.11 11:06 DJ
- 31.10.11 11:20 RoMan Mandziejewicz
- 31.10.11 11:37 Bydlę
- 31.10.11 11:48 DJ
- 31.10.11 18:12 Maciek
- 31.10.11 18:29 Przembo
- 31.10.11 18:56 Karol Y
- 31.10.11 19:19 RoMan Mandziejewicz
- 31.10.11 19:40 MM
- 31.10.11 23:43 Kuba \(aka cita\)
- 01.11.11 11:09 Karol Y
- 01.11.11 12:44 Jacek
- 03.11.11 15:32 Jakub Witkowski
Najnowsze wątki z tej grupy
- Seba strikes back
- Motoryzacyjni giganci ograniczają produkcję elektryków.
- Home defence :) czyli Remote Guns
- Ubezpieczenie OC
- Podroz elektrykiem w UK 2x drozsza od podrozy dieslem...
- Żenujące. Kupujesz elektryka żeby udawał ci spaliniaka
- Autobus sie pali.
- Pożar pod żyrardowem
- jak zmierzyć średnicę tarczy?
- kto jest winny zmarnowaniu legendy Passata?
- nowe samochody to gówno ładnie opakowane
- Cholera KUPIŁBYM MG MG3
- Ujemny wzrost elektryków
- Wolkswagen szantażuje rząd aby powróciły dotacje do elektryków
- Co z 7 miejsc w leasingu dla fizycznych?
Najnowsze wątki
- 2024-10-04 Warszawa => QA Engineer <=
- 2024-10-04 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2024-10-04 Warszawa => Senior PHP Laravel Developer (e-commerce) <=
- 2024-10-04 Warszawa => Data Scientist / Data Engineer (predictive modelling) <=
- 2024-10-03 Nieparzyste dmuchanie
- 2024-10-03 Prognozowanie zużycia energii przez PGE?
- 2024-10-03 Re: Drugi ekran na Androidzie
- 2024-10-03 sprawiedliwosc nierychliwa
- 2024-10-03 zloto
- 2024-10-03 Odkurzacz mnie bije :(
- 2024-10-03 Gdańsk => Technical Lead ( (Java Background)) <=
- 2024-10-03 Warszawa => Mid IT Recruiter <=
- 2024-10-03 Olsztyn => Sales Specialist <=
- 2024-10-03 Leszczyna nie zna prawa?
- 2024-10-03 Warszawa => OpenText ECM Specialist <=