  • 1. Data: 2009-03-08 21:47:28
    Temat: Ładowanie aku Li-Fe
    Od: "kozioł" <neutrin)@wp.pl>

    Witam. Szukam wiadomości na temat akumulatorów
    litowo-żelazowych, -ładowanie, rozładowanie.

  • 2. Data: 2009-03-08 22:40:07
    Temat: Re: Ładowanie aku Li-Fe
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    "kozioł" <neutrin)@wp.pl> wrote in message
    > Witam. Szukam wiadomości na temat akumulatorów
    > litowo-żelazowych, -ładowanie, rozładowanie.

    http://a123systems.textdriven.com/product/pdf/1/ANR2
    6650M1_Datasheet_AUGUST_2008.pdf

    zbyszek

  • 3. Data: 2009-03-09 00:52:53
    Od: "kozioł" <neutrin)@wp.pl>

    Ale podany link nic nie mówi o Li-Fe tylko o Li-Ion. Widziałem w necie
    ładowarki które miały rozdzielanie ładowania na Li-Ion i Li-Fe , bo miały
    nieco inne napięcia ładowania ( nie prąd ). Teraz nie wiem juz o co chodzi,
    się pogubiłem.

  • 4. Data: 2009-03-09 00:53:50
    Od: "kozioł" <neutrin)@wp.pl>

    Nowe technologie np.: Li-FePO4 charakteryzują się napięciem nominalnym 3.3V
    co jednoznacznie świadczy iż nie są to układy zamienne z innymi
    akumulatorami Li-Ion.
    http://209.85.129.132/search?q=cache:Vp41p8kQVUQJ:ww
    w.wamtechnik.com.pl/newsletter/02_2007/index.htm+anr
    26650&hl=pl&ct=clnk&cd=1&gl=pl&lr=lang_pl

  • 5. Data: 2009-03-09 18:24:50
    Od: "zbyszek" <z...@o...eu>

    > Ale podany link nic nie mówi o Li-Fe tylko o Li-Ion.

    Li- Fe (a dokładniej LiFePO4) to też rodzinka litowo jonowych kwestia z
    czego zrobiono elektrody

    Przegląd litowców:
    http://wapedia.mobi/en/Lithium_battery?t=2.

    Warto poszukać akumulatorków a123 2.3Ah tylko nie chińskich podróbek....

    zbyszek

  • 6. Data: 2009-03-09 19:45:19
    Temat: Re: ?adowanie aku Li-Fe
    Od: Lukasz Spychalski <l...@s...polbox.com>

    wrote:

    > Ale podany link nic nie m?wi o Li-Fe tylko o Li-Ion.

    Mówi wszystko o oryginałach firmy A123. W stronę chińskich pseudoogniw LiFe
    nawet nie próbuj spoglądać - kucają już przy 8A.

    > Widzia?em w necie
    > ?adowarki kt?re mia?y rozdzielanie ?adowania na Li-Ion i Li-Fe , bo mia?y
    > nieco inne napi?cia ?adowania ( nie pr?d ). Teraz nie wiem juz o co
    > chodzi, si? pogubi?em.

    O końcowe napięcie ładowania wynoszące 3.6V, zamiast 4.1V dla Li-Ion i 4.2V
    dla Li-Pol.

    Nawiasem mówiąc najprostsza ładowarka "polowa" dla pakietu 4S li-fe składa
    się z akumulatora samochodowego i półtora metra przewodu od lampki nocnej ;)

    --
    pozdrawiam,
    Łukasz Spychalski

  • 7. Data: 2009-03-10 21:00:02
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    zbyszek pisze:

    > Warto poszukać akumulatorków a123 2.3Ah tylko nie chińskich podróbek....

    Porównywałeś te chińskie "podróbki" z "oryginałami" czy tylko tak gadasz?
    Mógłbyś się podzielić spostrzeżeniami?

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 8. Data: 2009-03-10 21:16:55
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    kozioł pisze:
    > Witam. Szukam wiadomości na temat akumulatorów
    > litowo-żelazowych, -ładowanie, rozładowanie.

    Jeśli chodzi o A123 to trzeba pilnować 3,6V.
    Powyżej 4,5V grzeją się i puszcza zawór ciśnieniowy.
    Ten zawór to taki plastikowy krążek w jednym denku.
    Takie umieszczenie zaworu oznacza, że nie można akumulatorów dociskać od
    góry, bo zaworek wtedy nie ma jak puścić.
    Akumulatory te są o tyle przyjemniejsze, że się nie palą w
    przeciwieństwie do innych Li, zapach tylko jest taki sobie.
    Przy nieobciążonym ogniwie bezpieczne napięcia to chyba 2,9V-3,6V;
    dynamicznie można przekroczyć tę granice.
    Z tego co pamiętam na stronie A123 jest jakaś nota.
    Przy połączeniu szeregowym należy pamiętać by mierzyć napięcie każdego z
    ogniw a nie tylko całego pakietu.
    Równoważenie ogniw, moim zdaniem, nie jest konieczne przy każdym ładowaniu.
    Co do prądu ładowania i rozładowania dla A123 2,3 Ah, to powiem tak,
    kabelków Ci nie starczy by zrobić im krzywdę.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 9. Data: 2009-03-10 21:50:57
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    Pomyliłem się w poprzednim poście, dolna granica rozładowania to 2V.

    --
    Pozdrawiam,
    Andrzej

  • 10. Data: 2009-03-11 12:32:26
    Od: "kozioł" <neutrin)@wp.pl>

    To w końcu jakie moze być max U przy ładowaniu ?