  • 41. Data: 2020-08-17 16:37:06
    Temat: Re: Ladowanie
    Od: K <n...@e...com>

    On 17/08/2020 14:49, T. wrote:

    > Masz rację. Ale przypomnij sobie, jak było w czasie całkowitego
    > zaćmienia Słońca bodaj w Kalifornii. Rekordzista stał Teslą pod
    > ładowarką ok. 3 dni.
    > Ładujesz się krótko, ale dostęp do ładowarki to loteria. Na YT są nawet
    > filmiki na ten temat, jak to ktoś się wybrał w trasę elektrykiem. W
    > sumie niezła przygoda, ale z rodziną na pokładzie to raczej kiepsko widzę.
    > T.

    No wiec elektryk w obecnej formie jest dobry:
    - jak masz duza powiezchnie solarow na dachu,
    - do pracy masz nie dalej jak 20km w jedna strone i mozesz sie tam za
    darmo podladowac,
    - w dalsza podroz / na wakacje latasz samolotem/masz drugie auto z
    silnikiem spalinowym.

    jeszcze taki test, musialbym byc ostro pierdolniety aby dzis kupic
    elektryka przy trasach ktore robie:
    https://moto.trojmiasto.pl/Test-elektrycznym-Mercede
    sem-z-Warszawy-do-Gdyni-n140566.html

  • 42. Data: 2020-08-17 16:42:46
    Od: Myjk <m...@n...op.pl>

    Mon, 17 Aug 2020 15:49:22 +0200, T.

    > Masz rację. Ale przypomnij sobie, jak było w czasie całkowitego
    > zaćmienia Słońca bodaj w Kalifornii. Rekordzista stał Teslą pod
    > ładowarką ok. 3 dni.

    Tylko ile takich sytuacji było? To coś jak u nas przy grzaniu domu gazem
    straszą zakręcaniem kurka przez putina, albo przy grzaniu prądem
    blackoutami (które w życiu w zimie nie występują).

    > Ładujesz się krótko, ale dostęp do ładowarki to loteria. Na YT są nawet
    > filmiki na ten temat, jak to ktoś się wybrał w trasę elektrykiem. W
    > sumie niezła przygoda, ale z rodziną na pokładzie to raczej kiepsko widzę.

    No tak, jeden miał przygodę, a 99% odbyło przygodę bez najmniejszych
    problemów.

    --
    Pozdor
    Myjk

  • 43. Data: 2020-08-17 16:51:10
    Od: K <n...@e...com>

    On 17/08/2020 15:42, Myjk wrote:
> [...]
    > blackoutami (które w życiu w zimie nie występują).

    > No tak, jeden miał przygodę, a 99% odbyło przygodę bez najmniejszych

    Nie oszukujmy sie, rozwiazanie oparte o dlugo ladujaca sie baterie,
    ktora stosunkowo szybko ulega degradacji i nie nadaje sie do recyklingu
    powinno byc potraktowane jako ciekawostka, a nie trafic na masowy rynek.
    Infrastrukture do ladowania pomijam bo to raczej problemy lokalne i
    stosunkowo latwo dajace sie rozwiazac. Ogniwa paliwowe to bedzie to i to
    w perspektywie najblizszych 5-10 lat.

  • 44. Data: 2020-08-17 17:19:52
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-08-2020 o 10:07, J.F. pisze:

    > Moze Cie nie doceniam, masz np siec hoteli i wlasne gniazdko co 100km :-)

    Nie - po prostu własne gniazdko na bidę wystarczy mi na dojazd na morze.
    Ale zgadza się - to nie jest najtańsza opcja, darmowe ładowarki są
    jeszcze tańsze.

  • 45. Data: 2020-08-17 17:21:54
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-08-2020 o 12:11, Michal Jankowski pisze:

    > Czy są jakieś auta działające na tej zasadzie? Że spalinowy silnik tylko
    > dostarcza prądu?

    Kiedyś były.
    Opel Ampera i Chevrolet Volt 1 gen.
    Ale rozwój baterii i sieci ładowarek, plus to że extrasami są objęte
    zazwyczaj tylko czyste elektryki, je zlikwidował.

  • 46. Data: 2020-08-17 17:23:07
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-08-2020 o 12:23, K pisze:

    > Opel Ampera byl/jest. Ale z tego co wiem nie byl w stanie uruchomic
    > spalinowego aby ladowac na biezaco w trakcie jazdy.

    Tzn?
    Musiałeś się zatrzymać i ładować na postoju?
    Ktoś Cię mocno okłamał.....

  • 47. Data: 2020-08-17 17:39:30
    Od: K <n...@e...com>

    On 17/08/2020 16:23, Cavallino wrote:

    > Tzn?
    > Musiałeś się zatrzymać i ładować na postoju?
    > Ktoś Cię mocno okłamał.....

    Nie wiem, nie mialem. Gdzies czytalem albo ktos mi mowil, ze sie nie
    dalo jechac i ladowac. Teraz czytam, ze sie jednak dalo jadac w trybie
    'tylko spalinowy'. Nawet nie byl brzydki jak na elektryka.

  • 48. Data: 2020-08-17 17:47:55
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 17-08-2020 o 18:39, K pisze:

    > Nie wiem, nie mialem. Gdzies czytalem albo ktos mi mowil, ze sie nie
    > dalo jechac i ladowac.

    Wiesz, o żadnym spaliniaku nie czytałeś że się nie dało jechać, bo nie
    odpalił?
    Bo to na tej samej zasadzie....
    Rzeczy mechaniczne się czasem psują, dlatego elektryk lepszy, bo ma ich
    od groma mniej.

    > Teraz czytam, ze sie jednak dalo jadac w trybie
    > 'tylko spalinowy'.

    Ale to chyba odwrotny tryb niż opisałeś (że się nie dało),
    Więc nie wiem czy wiesz o czym gadasz...

  • 49. Data: 2020-08-17 17:54:21
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "K" napisał w wiadomości grup
    >Nie oszukujmy sie, rozwiazanie oparte o dlugo ladujaca sie baterie,
    >ktora stosunkowo szybko ulega degradacji i nie nadaje sie do
    >recyklingu

    Dlaczego sie nie nadaje ?

> [...]
    >lokalne i stosunkowo latwo dajace sie rozwiazac. Ogniwa paliwowe to
    >bedzie to i to w perspektywie najblizszych 5-10 lat.

    Niby tak, ale jak widac - wszyscy ida w akumulatory.
    Widac cos jest nie tak z tymi ogniwami.

    Choc przeciez pierwsze juz jezdza.

    Gdzies tam w tle czekaja akumulatory z cieklymi elektrodami, bedzie
    mozna tankowac.

    Albo jakies fikusne ogniwa paliwowe na wodorki ... a moze w koncu na
    etanol :-)

    J.

  • 50. Data: 2020-08-17 18:03:40
    Od: K <n...@e...com>

    On 17/08/2020 16:47, Cavallino wrote:

> [...]
    > od groma mniej.

    > Ale to chyba odwrotny tryb niż opisałeś (że się nie dało),
    > Więc nie wiem czy wiesz o czym gadasz...

    Wiem, chodzilo o ladowanie ze spalinowego w trakcie jazdy. Wczesniej
    sadzilem na bazie posiadanych informacji, ze sie nie dalo. Teraz czytam,
    ze byl taki tryb.