  • 261. Data: 2020-08-26 10:46:14
    Temat: Re: Ladowanie
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 2020-08-25 10:41, Cavallino wrote:

    > No jak to nie?
    > Ubywa w postępie geometrycznym.
    > Nie czytasz informacji motoryzacyjnych czy co, bazujesz na wiedzy sprzed
    > 20 lat?

    W Europie, na świecie klasa trzyma się całkiem dobrze i przy kolejnym
    kryzysie paliwowym albo zmianie mody może znowu skoczyć w górę kosztem
    SUVów.

    Ja tam biorę D :)

    Pozdrawiam - Mirek
    --
    Mirek Ptak
    kolczan( a t )outlook(kropek) c om

  • 262. Data: 2020-08-26 11:00:55
    Od: ąćęłńóśźż <...@...pl>

    Rowerem też się da, nawet z przyczepką, co kto lubi.

    -----
    > nawet elektrykiem segmentu A z absurdalnie małym zasięgiem da się dojechać nad
    morze, pomimo że wielu usilnie twierdzi że się

  • 263. Data: 2020-08-26 11:02:18
    Od: Mirek Ptak <n...@n...pl>

    On 2020-08-25 19:16, Cavallino wrote:

    > W segmencie C są, w B też.
    > Nie ma w D i nie będzie.

    Nigdy nie mów nie, bo wydaje się, że posługujesz sie jakimis starymi
    danymi lub to zwykłe wishful thinking:

    https://insideevs.com/news/323486/ford-we-need-c-and
    -d-segment-vehicles-that-are-very-affordable-for-evs
    -to-take-off/
    https://www.greencarcongress.com/2020/07/20200731-ps
    a.html
    https://www.autocar.co.uk/car-news/new-cars/2023-vol
    kswagen-passat-move-upmarket-gain-ev-version

    Poza tym dostępne są już lub niedługo wejdą auta BMW (i4 bodaj),
    Mercedesa, Volvo, Audi i pewnie inne.

    Pozdrawiam - Mirek

  • 264. Data: 2020-08-26 11:20:52
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-08-26 o 07:45, Cavallino pisze:

    > Kolejny nie miał się czego czepić, ale musiał napisać?
    > Przecież powyższa sytuacja nie miała dokładnie nic wspólnego z żadnym
    > elektrykiem - ot przykład z przejazdu spalinówką z przeszłości.

    Ale ja to napisałem w związku bieżącym tematem.
    W sumie częste postoje to trochę ruchu więc niby prozdrowotnie, ale czy
    nie jest tak, że
    ładowarki stoją najczęściej tam gdzie jedzenie jest gorsze?
    Więc jeśli chciałbyś dobrze zjeść, to musiałbyś stawać jeszcze tam gdzie
    prądu nie ma ale jest lepsze karmienie.
    Nie traktuj tego jako czepianie się (jak bym się czepiał,
    to bym napisał, że kupując elektryka zabierasz wodę dzieciom w Afryce
    i skazujesz je na cierpienie)

  • 265. Data: 2020-08-26 11:35:54
    Od: cef <c...@i...pl>

    W dniu 2020-08-26 o 07:42, Cavallino pisze:

    > No właśnie.
    > A miało być 1200 km w 10h.
    >
    > Czyli trzeba szybciej, dużo szybciej.

    Nie pasujesz do tego modelu podróżowania.
    Pamiętam z jakiejś dyskusji jeszcze "przedelektrycznej",
    że Ty zawsze wolałeś więcej postojów i nawet 500-600km rozkładałbyś na
    cały dzień
    od atrakcji do atrakcji podczas gdy ja np wolałbym
    pyknąć te kilometry w cztery, pięć godzin z rana i już na miejscu
    znaleźć sobie coś ciekawego i do wieczora tylko odpoczywać.
    Twój model małych dystansów przez cały dzień zmęczyłby mnie okrutnie,
    Ty z kolei nie wysiedzisz w aucie dłużej niż 2-3 godziny i tyle.
    1200-1300 km autostradowo robi się dziennie nawet z korkami spokojnie,
    tyle że faktycznie potrzeba ok 12 godzin z postojami ale nie trzeba tak
    szybko -
    rzadko kiedy 160km/h

  • 266. Data: 2020-08-26 12:09:25
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-08-2020 o 10:46, Mirek Ptak pisze:

    > W Europie,

    Tak, u nas są oferty z Europy.
    Do Chin w celu zakupu auta nie pojedziesz.
    A nawet jak pojedziesz, to nie zarejestrujesz u nas.

  • 267. Data: 2020-08-26 12:11:48
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-08-2020 o 11:20, cef pisze:
    > W dniu 2020-08-26 o 07:45, Cavallino pisze:

    > W sumie częste postoje to trochę ruchu więc niby prozdrowotnie, ale czy
    > nie jest tak, że
    > ładowarki stoją najczęściej tam gdzie jedzenie jest gorsze?

    Tak jak stacje paliw.
    Choć bywają również w centrach miast, gdzie stacji paliw nie ma.

  • 268. Data: 2020-08-26 12:13:16
    Od: Przemek Jedrzejczak <p...@g...com>

[...]

    440 km robimy na raz (ponizej 4h) ewentualnie z jednym 10 minutowym postojem ale znam
    przypadek gdzie ojciec znajomej (starszy po bypassach musi robic przerwe co 2h -
    zalecenie lekarza)

    jezdzimy ta trase 1-2 w miesiacu i zadne postoje ladowarkowe nie wchodza w gre bo to
    zwykla strata czasu, tankowania tez nie ma

    znajomy robi dluzsza trase okolo 650km i tez max 2 krotkie postoje zeby nie tracic
    czasu, szukanie ladowarki i kiblowanie przy niej z psem zony i dzieckiem to absurd,
    jak ktos jezdzi dluzsze trasy i czesto to elektryk odpada, poki co zbyt kaleczny

  • 269. Data: 2020-08-26 12:15:32
    Od: WS <L...@c...pl>

    On Wednesday, August 26, 2020 at 7:42:53 AM UTC+2, Cavallino wrote:

    > No właśnie.
    > A miało być 1200 km w 10h.
    >
    > Czyli trzeba szybciej, dużo szybciej.

    Nie, mialo byc 1200 w 10-12, wiec srednia z tego przejazdu 108k/h trafia w srodek,
    brat jechal z dzieckiem i zona, wiec nie przeginal, limit + ~20, predkosc bliska max
    to sie sporadycznie trafia, jak trzeba kogos szybko jadacego przepuscic jadaclewym,
    kogos sprawnie wyprzedzic, ale nie jest to w zadnym wypadku predkosc "przelotowa"
    Omijanie drogiej autostrady w Slowenii - kawalka ~60km i tak wydluza czas, na trasie
    bez takich udziwnien te 10h jest realne bez zblizania sie do predkosci 200km/h,
    wystarczy w miare utrzymywac te ~140...
    Zwlaszcza, gdy jedzie sie na noc i korkow sie raczej nie spotyka...

  • 270. Data: 2020-08-26 12:16:23
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 26-08-2020 o 11:35, cef pisze:

    > Nie pasujesz do tego modelu podróżowania.

    Ale to nie był mój czas.

    > Pamiętam z jakiejś dyskusji jeszcze "przedelektrycznej",
    > że Ty zawsze wolałeś więcej postojów i nawet 500-600km rozkładałbyś na
    > cały dzień
    > od atrakcji do atrakcji

    Dobrze pamiętasz.
    Dlatego mnie jazda elektrykiem nie boli nic a nic.
    Może trochę, bo nie staję na popas tam gdzie chcę (częściej), tylko tam
    gdzie jest ładowarka, żeby dodatkowo czasu nie tracić (czyli rzadziej
    niż wcześniej).

    Na szczęście coraz częściej są ładowarki w okolicach interesujących mnie
    miejsc (termy, baseny, hotele, centra miast) - no i przede wszystkim nie
    muszę przy nich od razu szukać parkomatu. ;-)