eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyLadowanie
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 437

  • 161. Data: 2020-08-24 10:21:45
    Temat: Re: Ladowanie
    Od: cyklista <c...@k...pl>

    cef pisze:

    > A do tej pory starałeś się dawać dowody na ekonomiczne aspekty tego
    > wyboru. Jak zacząłem to analizować dokładnie, to okazuje się, że jednak
    > król jest nagi i tyle.
    >
    >
    >

    A jak porównywać do lpg to nie tylko nagi a nawet ze skóry obrany ;)

    --
    Sprawdzone przez Kaspersky Anti-Virus


    --
    Ta wiadomość została sprawdzona na obecność wirusów przez oprogramowanie antywirusowe
    Avast.
    https://www.avast.com/antivirus


  • 162. Data: 2020-08-24 10:51:18
    Temat: Re: Ladowanie
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-08-24 o 09:42, K pisze:
    > On 24/08/2020 07:25, Cavallino wrote:
    >> W dniu 24-08-2020 o 08:07, J.F. pisze:
    >>
    >>>> Jak chcesz szybciej, to musisz się ładować po drodze, więc suma
    >>>> sumarum jedzie się dłużej.
    >>>
    >>> Taaa ... to jak myslicie - wczesniej  nastawiaja wiecej FR czy zrobia
    >>> lepsza, szybsza droge ? :-)
    >>>
    >>> No i sprawa korkow w letnie upaly - jednak ładowanie po drodze.
    >>
    >> A możesz zapamiętać raz na zawsze, że klimatyzacja w elektryku działa
    >> inaczej i zużywa pomijalne ilości energii?
    >>
    >> A ogólnie w korku samochód pali mniej niż podczas jazdy na trasie (bo
    >> wolniej jedziesz, a on to lubi).
    >
    > No troche ogolne stwierdzenie, ze pomijalne:
    > https://www.automototechnika.pl/technika/klimatyzacj
    a-wazny-problem-aut-elektrycznych,387.html
    >
    Bardzo ciekawy artykuł.
    Swoją drogą zastanawiam się, czy upowszechni się inne rozwiązanie -
    Hybryda z niewielkim silnikiem spalinowym do ładowania akumulatorów i
    napędem (silnikami napędzającymi koła) wyłącznie elektrycznym. W takim
    układzie można bardzo zoptymalizować (zmniejszyć do niezbędnego minimum)
    silnik spalinowy, który pracuje ze stałymi obrotami, dzięki czemu można
    wyeliminować typową przekładnię mechaniczną pozostawiając jedynie
    reduktor złożony z dwóch kół zębatych. Może zatem on być np. o mocy
    rzędu 40-50 KM, do tego jakieś baterie (mogą być ładowane też z
    gniazdka). W takiej hybrydzie łatwiej jest zapanować nad czystością
    spalin. W takim przypadku odpadnie problem z ogrzewaniem i klimatyzacją,
    bo silnik spalinowy to ogarnie.
    T.


  • 163. Data: 2020-08-24 10:54:16
    Temat: Re: Ladowanie
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-08-21 o 19:26, Cavallino pisze:
    > W dniu 21-08-2020 o 10:39, J.F. pisze:
    >> Użytkownik "Cavallino"  napisał w wiadomości grup
    >> dyskusyjnych:rhmp8s$35n$1$C...@n...chmurka.net...
    >> W dniu 20-08-2020 o 15:47, K pisze:
    >>>> No wiec moje betonowe podejscie polega na tym, ze nie lubie z
    >>>> podrozy trwajacej 3-4h robic wyprawy trawajacej 6-7h.
    >>
    >>> Ależ robisz, tylko że kolejność inna, więc nie potrafisz tego
    >>> posumować do kupy.
    >>> A wychodzi na jedno.
    >>> Dzisiaj trasę google wyliczył mi na 4 h, jechałem 4,5, bo był objazd
    >>> którego nie chciałem, plus 1h na ładowanie, żeby nie jechać 70 km/h,
    >>> byle na raz.
    >>> Więc jakoś się nie zrobiło 7h....
    >>
    >> A ile kilometrow i jaka droga?
    >
    > Pisałem jaka.
    > Prawie 300 km po wojewódzkich.
    >
    >
    >> No dobra - google liczy na spaliniaka, trzymajmy sie tych 4h,
    >> mam nadzieje ze nie wydluzales trasy aby zahaczyc o ladowarke :-)
    >
    >
    > Wręcz ją skróciłem.
    >
    > Dzisiaj kolejny przykład - Puck-Poznań w 6h wliczając jedno ładowanie na
    > ponad godzinę po drodze - akurat był czas na KFC i WC.
    > Drugiego ładowania nie liczę, bo to już pod domem - ładowania "na zaś".
    > Wyjechałem 12:45 więc sam możesz sprawdzić kiedy piszę....
    >
    > Kolejny plus - można newsy obrobić podczas darmowego ładowania. ;-)
    >
    >>> Przez 600 km robisz 10 minut przerwy?
    >>> No to nie chciałbym podobnych Tobie na drodze spotkać.
    >>
    >> Punkt widzenia zalezy jak widac od siedzenia.
    >
    > Raczej od umiejętności trzeźwego spojrzenia z wielu stron.
    >
    >>
    >> 600km w dobrych ukladach to 4h jazdy, to nawet od kierowcy ciezarowki
    >> nie wymaga sie jeszcze przerwy :-)
    >
    > Oni są przyzwyczajeni, więc to inna bajka.
    > BTW: dziś dla mnie 6 h i tylko 1 postój to już było za mało, wolałbym
    > częściej.

    Tak z ciekawości - po drodze tankowałeś za darmo czy za jakieś pieniądze?
    T.


  • 164. Data: 2020-08-24 10:55:55
    Temat: Re: Ladowanie
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-08-21 o 19:32, Cavallino pisze:
    > W dniu 21-08-2020 o 12:51, K pisze:
    >
    >>>> Daj mi elektryka z zasiegiem 600km, ktorego "zatankuje" do pelna w
    >>>> 10minut lacznie z sikaniem
    >>>
    >>> Przez 600 km robisz 10 minut przerwy?
    >>> No to nie chciałbym podobnych Tobie na drodze spotkać.
    >>
    >> No nie robie. Ostatnio chyba 750km z Neapolu do Wenecji nie zrobilem
    >> ani jednej przerwy.
    >
    > Też tak kiedyś miałem.
    > Teraz wiem, że byłem młody i głupi....
    > Raz zaśniesz i nie będziesz mógł się wykłócać na newsach....

    Przyznaję - byłeś grupowym synonimem lewopasowego zapierdalacza :-)
    Cieszę się, że to się zmieniło :-)
    T.


  • 165. Data: 2020-08-24 10:58:43
    Temat: Re: Ladowanie
    Od: "T." <k...@i...pl>

    W dniu 2020-08-23 o 15:28, Cavallino pisze:
    > W dniu 23-08-2020 o 11:42, T. pisze:
    >
    >>> A cenę odsprzedaży gdzie liczyłeś, bo nie zauważyłem?
    >>> Bo dopiero ta różnica stanowi faktyczny koszt, a nie cena zakupu.
    >>
    >> Fakt, nie brałem pod uwagę spadku wartości. Ale sądzę, że 7-letni
    >> elektryk nie będzie mile widziany na giełdzie po rozsądnych pieniądzach.
    >
    > Dlatego się go sprzedaje po 3,4 latach i liczy różnice.
    > Spaliniaków dotyczy to samo.
    >
    >> Zajrzałem na stronę nissana - leaf jest od 117 tys. zł.
    >
    > Dopłata od Funduszu jest rzędu 18,5 tys.
    > Wychodzi tyle ile pisałem.
    >
    >>
    >> I jeszcze jedno - dla mnie, jak wspomniałem - idealna byłaby hybryda,
    >> ale nawet na nią nie bardzo jest mnie stać. Dopłata do takiego auta
    >> nie zwróci mi się raczej nigdy,
    >
    > Bo hybryda to ściema.
    > Kosztowo wychodzi drożej zarówno niż elektryk, jak i spaliniak.

    Fakt - zakup droższy, ale toto jest jednak tańsze niż czysty elektryk.
    Przy zasięgach rzędu 50 km w mim przypadku do wielu wyjazdów by
    wystarczyło samo zasilanie elektryczne. Nie rozumiem, skąd opinia, że to
    ściema i że drożej?
    Za to bezpieczeństwo, że się nie stanie w polu przy dłuższej jeździe
    jest też warte swojej ceny...
    T.


  • 166. Data: 2020-08-24 11:00:29
    Temat: Re: Ladowanie
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-08-24 o 10:51, T. pisze:
    > W dniu 2020-08-24 o 09:42, K pisze:
    >> On 24/08/2020 07:25, Cavallino wrote:
    >>> W dniu 24-08-2020 o 08:07, J.F. pisze:
    >>>
    >>>>> Jak chcesz szybciej, to musisz się ładować po drodze, więc suma
    >>>>> sumarum jedzie się dłużej.
    >>>>
    >>>> Taaa ... to jak myslicie - wczesniej  nastawiaja wiecej FR czy
    >>>> zrobia lepsza, szybsza droge ? :-)
    >>>>
    >>>> No i sprawa korkow w letnie upaly - jednak ładowanie po drodze.
    >>>
    >>> A możesz zapamiętać raz na zawsze, że klimatyzacja w elektryku działa
    >>> inaczej i zużywa pomijalne ilości energii?
    >>>
    >>> A ogólnie w korku samochód pali mniej niż podczas jazdy na trasie (bo
    >>> wolniej jedziesz, a on to lubi).
    >>
    >> No troche ogolne stwierdzenie, ze pomijalne:
    >> https://www.automototechnika.pl/technika/klimatyzacj
    a-wazny-problem-aut-elektrycznych,387.html
    >>
    > Bardzo ciekawy artykuł.
    > Swoją drogą zastanawiam się, czy upowszechni się inne rozwiązanie -
    > Hybryda z niewielkim silnikiem spalinowym do ładowania akumulatorów i
    > napędem (silnikami napędzającymi koła) wyłącznie elektrycznym. W takim

    Wymyśliłeś Outlandera PHEV ;)

    > układzie można bardzo zoptymalizować (zmniejszyć do niezbędnego minimum)
    > silnik spalinowy, który pracuje ze stałymi obrotami, dzięki czemu można
    > wyeliminować typową przekładnię mechaniczną pozostawiając jedynie
    > reduktor złożony z dwóch kół zębatych. Może zatem on być np. o mocy
    > rzędu 40-50 KM, do tego jakieś baterie (mogą być ładowane też z
    > gniazdka). W takiej hybrydzie łatwiej jest zapanować nad czystością
    > spalin. W takim przypadku odpadnie problem z ogrzewaniem i klimatyzacją,
    > bo silnik spalinowy to ogarnie.
    >

    Outlander napędzany jest głównie silnikami elektrycznymi, ale w pewnym
    zakresie prędkości (od ok. 80 do ok. 150 km/h) silnik spalinowy może być
    dołączany przez sprzęgło i dopędzać przednią oś.


    --
    Pozdrawiam.

    Adam


  • 167. Data: 2020-08-24 11:03:59
    Temat: Re: Ladowanie
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-08-2020 o 10:54, T. pisze:

    >> BTW: dziś dla mnie 6 h i tylko 1 postój to już było za mało, wolałbym
    >> częściej.
    >
    > Tak z ciekawości - po drodze tankowałeś za darmo czy za jakieś pieniądze?

    Za darmo.


  • 168. Data: 2020-08-24 11:05:05
    Temat: Re: Ladowanie
    Od: Adam <a...@p...onet.pl>

    W dniu 2020-08-24 o 10:19, Cavallino pisze:
    > W dniu 24-08-2020 o 09:42, K pisze:
    >> On 24/08/2020 07:25, Cavallino wrote:
    >>> W dniu 24-08-2020 o 08:07, J.F. pisze:
    >>>
    >>>>> Jak chcesz szybciej, to musisz się ładować po drodze, więc suma
    >>>>> sumarum jedzie się dłużej.
    >>>>
    >>>> Taaa ... to jak myslicie - wczesniej  nastawiaja wiecej FR czy
    >>>> zrobia lepsza, szybsza droge ? :-)
    >>>>
    >>>> No i sprawa korkow w letnie upaly - jednak ładowanie po drodze.
    >>>
    >>> A możesz zapamiętać raz na zawsze, że klimatyzacja w elektryku działa
    >>> inaczej i zużywa pomijalne ilości energii?
    >>>
    >>> A ogólnie w korku samochód pali mniej niż podczas jazdy na trasie (bo
    >>> wolniej jedziesz, a on to lubi).
    >>
    >> No troche ogolne stwierdzenie, ze pomijalne:
    >
    > Autopsja.
    > Skoro na trasie 200-300 km (czyli 3-4 h) zużył się 1 kW, to w porównaniu

    Pomyliłeś jednostki.
    1kW to moc silnika sprężarki, natomiast może być, że układ zużył 1kWh
    energii. To dobry wynik.
    Ale na trasie jest dobry współczynnik COP. Gorzej w korkach - wtedy może
    się okazać, że kompresor musi pracować prawie cały czas, stąd też
    zużycie energii było by zdecydowanie większe.

    > do reszty zużycia, jest to ilość pomijalna.
    > Bo ile tych korków może być, następne 4h?
    > To już się częściej ładuje, więc to wymaga postoju rzędu 2 minut dłużej,
    > niż przy jeździe bez klimy.

    Czy miałeś możliwość jazdy w górach?
    Wiadomo, jaki udział energii może być odzyskiwany przy hamowaniu?


    --
    Pozdrawiam.

    Adam


  • 169. Data: 2020-08-24 11:06:57
    Temat: Re: Ladowanie
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-08-2020 o 10:55, T. pisze:

    >>>> Przez 600 km robisz 10 minut przerwy?
    >>>> No to nie chciałbym podobnych Tobie na drodze spotkać.
    >>>
    >>> No nie robie. Ostatnio chyba 750km z Neapolu do Wenecji nie zrobilem
    >>> ani jednej przerwy.
    >>
    >> Też tak kiedyś miałem.
    >> Teraz wiem, że byłem młody i głupi....
    >> Raz zaśniesz i nie będziesz mógł się wykłócać na newsach....
    >
    > Przyznaję - byłeś grupowym synonimem lewopasowego zapierdalacza :-)


    To że nie uznaję kretyńskich limitów, nie oznacza że zapierdzielam ile
    się da i gdzie się da.

    30 lat temu może i jeździłem szybko, ale znudziło mi się szybciej niż
    gry komputerowe. ;-)

    A przynajmniej od 10 lat gardłowałem przeciwko podróżom po 1000 km na
    raz - IMO to jest dużo bardziej niebezpieczne niż przekroczenie limitu
    prędkości.


  • 170. Data: 2020-08-24 11:08:22
    Temat: Re: Ladowanie
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 24-08-2020 o 10:58, T. pisze:

    >>> I jeszcze jedno - dla mnie, jak wspomniałem - idealna byłaby hybryda,
    >>> ale nawet na nią nie bardzo jest mnie stać. Dopłata do takiego auta
    >>> nie zwróci mi się raczej nigdy,
    >>
    >> Bo hybryda to ściema.
    >> Kosztowo wychodzi drożej zarówno niż elektryk, jak i spaliniak.
    >
    > Fakt - zakup droższy, ale toto jest jednak tańsze niż czysty elektryk.

    Nie jest, przynajmniej jeśli mówimy o plugin, o innych to w ogóle szkoda
    gadać, bo mają zasięg 5 km.

strony : 1 ... 10 ... 16 . [ 17 ] . 18 ... 30 ... 40 ... 44


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: