  • Data: 2020-08-19 21:14:59
    Temat: Re: Ladowanie
    Od: K <n...@e...com> szukaj wiadomości tego autora

    On 19/08/2020 19:18, Cavallino wrote:
> [...]
    sem-z-Warszawy-do-Gdyni-n140566.html

    > https://elektrowoz.pl/auta/ja-i-moja-skoda-citigoe-i
    v-ze-sie-nie-da-nad-morze-da-sie-dojechalem-wrocilem
    -nie-zajelo-to-tygodnia-czytelnik/

    No wiec z tego tekstu wychodza wszystkie negatywne strony posiadania
    elektryka i podrozowania nim dalej niz 50km w jedna strone. Jest
    dokladnie tak jak pisalem wczesniej, czyli, jak masz solary i 15km w
    jedna strone do pracy kup elektryka. Jeszcze bardziej kup go gdy mozesz
    sie ladowac w miescu pracy za darmo. Sam bym bral w takim ukladzie ale
    nie takie male gowienko.

    "Mieszkam w miejscowości pod Głogowem, do pracy mam 15 km w jedną
    stronę. W domku mam od kilku lat instalację fotowoltaiczną z
    nadprodukcją 1 700 kWh rocznie. W samochodzie to około 12 tysięcy
    kilometrów jazdy, czyli niewiele mniej niż pokonuje statystyczny
    kierowca według Głównego Urzędu Statystycznego!
    W mojej pracy, pod samą bramą Huty Miedzy Głogów stoi bezpłatna
    ładowarka Tauronu z dwoma miejscami do parkowania. W odróżnieniu od
    kolegów nie muszę krążyć po parkingu w poszukiwaniu wolnego miejsca, by
    następnie spacerować kilkaset metrów do bramy wejściowej. Jeśli dodam do
    tego, że Żona kilka razy (6-9) w miesiącu dojeżdża do pracy w Legnicy
    (68km), to argumenty ekonomiczne powinny stać się przekonujące."

    Idealnie sie wpisuje w moje argumenty. Ale:

    "Zawsze miałem dwa samochody: jeden większy, do podróżowania (Mondeo,
    Grandtour, Cactus), drugi do przeciskania się przez uliczki (Polo,
    Fiesta, Picanto). Przed zakupem Citigo kilka miesięcy oswajałem Żonę z
    pomysłem na małego elektryka. Była sceptyczna, delikatnie mówiąc."

    Tez bym musial miec w takim ukladzie dwa, a nie mam miejsca i drugi by
    stal nieuzywany.

    "Na S3 ustawiłem sygnał powiadamiania o przekroczonej prędkości (wersja
    bez tempomatu) na 115 km/h i powiem szczerze, że bardzo często się
    włączał. Jechała Żona, a ona lubi szybką jazdę, dlatego w trasie było
    nie mniej niż 110, a często powyżej 120 km/h. Spróbowała nawet 140 km/h
    i samochód dał radę."

    No ja w dizlu tempomat ustawiam na 140/150kmh, a jak sobie przycinse to
    lece 200kmh i spalanie z 6.4l/100 skacze na 9-10l/100. Niby bez stresu
    ale w glowie mial, ze na takie fanaberie jak jazda powyzej 115kmh nie
    moze sobie pozwolic bo ladowanie. Niby pelen luz ale pozniej w ramach
    urolpu popierdalal po kempingach z przedluzaczem w reku zeby sie
    podladowac bo inaczej nie wroci do domu.

    oraz:

    "Reasumując: nie żałuję zakupu. Uważam wybór elektryka, po pompie ciepła
    i fotowoltaice, za kolejny trafny i ekologiczny wybór przed emeryturą.
    Koszty utrzymania spadły mi do minimum. Rocznie na ogrzewaniu, prądzie i
    ciepłej wodzie oszczędzam 6,5 tysiąca złotych. Na paliwie kolejne 7,2
    tysiąca złotych. W sumie daje to 13,7 tysiąca złotych, czyli prawie
    cztery moje przyszłe emerytury."

    No czyli facet nie ma dzieci, psa. Tymbardziej powinien nad morze latac
    prywatnym odrzutowcem burzuj jeden ;)