-
Data: 2020-08-17 11:49:54
Temat: Re: Ladowanie
Od: "T." <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2020-08-17 o 11:11, Michal Jankowski pisze:
> W dniu 17.08.2020 o 10:57, T. pisze:
>> W dniu 2020-08-17 o 07:28, J.F. pisze:
>>
>>>
>>> A owszem, ale w trase nie pojedziesz.
>>>
>>> J.
>>>
>>
>> E tam - kupuje się agregat prądotwórczy i wkłada do bagażnika. Według
>> WLTP zużycie na 100 km to ok. 14 kWh, zatem zakładając przejechanie
>> tych 100 km w ciągu godziny wystarczy kupić agregat o tej mocy, żeby
>> ładować z taką wydajnością, z jaką się prąd zużywa.
>> A można zużyć mniej - ale cwaniaki wszystko wyłączyli, włącznie z
>> klimą (https://www.facebook.com/autopolska2017/posts/19747
27869492359)
>> - nawet nieco powyżej 6 kWh.
>> Generalnie mocno wydłuży podróż agregat ok. 10 kWh - cena rzędu 5 tys.
>> zł. Problemem mogą być wymiary - trzeba by dobrać odpowiedni. Sądzę,
>> że za jakiś czas pojawią się odpowiednio płaskie agregaty, żeby to się
>> zmieściło do bagażnika. A spaliny wyprowadzać jakąś rurką i już. Tylko
>> nie wiem, czy w czasie jazdy można ładować elektryka - czy to
>> fizycznie możliwe. Bo w niektórych autach elektrycznych przy wpiętym
>> kablu nie da się go uruchomić. Ale pewnie i z tym problemem ludzie
>> sobie poradzą.
>> T.
>
> Czy są jakieś auta działające na tej zasadzie? Że spalinowy silnik tylko
> dostarcza prądu?
>
> Bo te wszystkie hybrydy z wtyczką mają normalne skrzynie biegów
> przenoszące napęd z motoru spalinowego na koła bez pośrednictwa
> elektryki...
>
> MJ
Lokomotywy "spalinowe" tak działają (poza małymi, dwuosiowymi do
przetaczania pojedynczych wagonów). Nie ma jak skonstruować sprzęgła do
takich obciążeń, więc silnik napędza generator, a ten daje prąd do
silników zawieszonych na osiach.
T.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.08.20 12:16 Myjk
- 17.08.20 12:18 Przemek Jedrzejczak
- 17.08.20 13:10 J.F.
- 17.08.20 13:23 J.F.
- 17.08.20 15:49 T.
- 17.08.20 16:37 K
- 17.08.20 16:42 Myjk
- 17.08.20 16:51 K
- 17.08.20 17:19 Cavallino
- 17.08.20 17:21 Cavallino
- 17.08.20 17:23 Cavallino
- 17.08.20 17:39 K
- 17.08.20 17:47 Cavallino
- 17.08.20 17:54 J.F.
- 17.08.20 18:03 K
Najnowsze wątki z tej grupy
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
- Test - nie czytać
- Nowa ładowarka Moya a Twizy -)
- Pomoc dla Filipa ;)
- znowu kradno i sie nie dzielo
- Zieloni oszuchiści
Najnowsze wątki
- 2025-02-03 Warszawa => QA Engineer <=
- 2025-02-03 Mińsk Mazowiecki => Area Sales Manager OZE <=
- 2025-02-03 Warszawa => Spedytor Międzynarodowy <=
- 2025-02-03 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2025-02-03 Kraków => iOS Developer (Swift experience) <=
- 2025-02-03 Gdańsk => Specjalista ds. Sprzedaży <=
- 2025-02-03 Warszawa => QA Engineer (Quality Assurance) <=
- 2025-02-03 Katowice => Key Account Manager (ERP) <=
- 2025-02-03 Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- 2025-02-01 "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- 2025-02-01 jakie małe auto duże w środku :-)
- 2025-02-01 Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- 2025-02-01 T-1000 was here
- 2025-02-01 Warszawa => DevOps Engineer <=
- 2025-02-01 Katowice => Administrator IT - Operating Systems and Virtualization <=