  • 11. Data: 2011-02-14 15:30:07
    Temat: Re: Ladne swiatla.
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Sat, 12 Feb 2011 01:13:13 -0800 (PST), Zygmunt Dariusz wrote:
    >Nie masz fotografii bez swiatla.

    Fizycy pracuja.
    I sa na ciekawej drodze..

    J.

  • 12. Data: 2011-02-14 16:34:16
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    W dniu 2011-02-14 16:30, J.F. pisze:

    > Fizycy pracuja.
    > I sa na ciekawej drodze..
    >[...]

    Dopiero teraz pracują? Zdjęcia z mikroskopu elektronowego są znane już
    od dobrych kilkudziesięciu lat...

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)

  • 13. Data: 2011-02-14 19:13:58
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Feb 2011 17:34:16 +0100, Marek Wyszomirski wrote:
    >Dopiero teraz pracują? Zdjęcia z mikroskopu elektronowego są znane już
    >od dobrych kilkudziesięciu lat...

    Teraz pracuja nad czym znacznie ciekawszym, niestety nie mam linka, a
    mechanika kwantowa w to mocno zamieszana.

    J.

  • 14. Data: 2011-02-14 19:40:56
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2011-02-14 20:13, J.F. pisze:
> [...]

    To może chodzi o coś takiego?

    http://pl.wikipedia.org/wiki/Skaningowy_mikroskop_tu
    nelowy

  • 15. Data: 2011-02-14 19:46:27
    Od: Andrzej Libiszewski <a...@g...USUNTO.pl>

    W dniu 2011-02-14 20:40, Andrzej Libiszewski pisze:

    > To może chodzi o coś takiego?
    >
    > http://pl.wikipedia.org/wiki/Skaningowy_mikroskop_tu
    nelowy

    Tudzież coś takiego:
    http://pl.wikipedia.org/wiki/Mikroskop_si%C5%82_atom
    owych

  • 16. Data: 2011-02-14 20:42:11
    Od: J.F. <j...@p...onet.pl>

    On Mon, 14 Feb 2011 20:40:56 +0100, Andrzej Libiszewski wrote:
    >To może chodzi o coś takiego?
    >http://pl.wikipedia.org/wiki/Skaningowy_mikroskop_t
    unelowy

    Nie, to ciekawsze bylo.
    Interferometr, z plytka dzielaca i dwiema drogami swiatla,
    tylko stroimy go tak zeby sie wzajemnie wiazki wygaszaly.

    Jesli teraz w jedna z wiazek wsadzimy przeszkode, to nagle na wyjsciu
    pojawia sie swiatlo - bo znika jedna z wiazek do wygaszania.

    I teraz calosc zasilamy pojedynczymi fotonami (ha, jednak swiatlo
    potrzebne :-).
    I jest taka idiotyczna sytuacja - jesli foton doszedl do wyjscia, to
    wiemy ze jest przeszkoda w torze. Tylko skad wiemy, skoro nie
    zatrzymala ona zadnego fotonu, bo ten jeden co byl to przeszedl
    szczesliwie ?

    No i juz kombinuja jak z tego zrobic niewidzialny reflektor .. a moze
    niewidzialny aparat ?

    o, mam - Kwantowe widzenie w ciemnosci, Swiat Nauki 2007
    http://docs5.chomikuj.pl/124698439,0,0,Kwantowe-widz
    enie-w-ciemnosci.pdf

    J.

  • 17. Data: 2011-02-14 22:21:43
    Od: Zygmunt Dariusz <z...@g...com>

    On Feb 14, 3:42 pm, J.F. <j...@p...onet.pl> wrote:
> [...]
    > pojawia sie swiatlo - bo znika jedna z wiazek do wygaszania.
    >
    > I teraz calosc zasilamy pojedynczymi fotonami (ha, jednak swiatlo

    Ale pobredzic sobie mozna.
    To takie osmieszanie sie, kosztem checi osmieszania kogos innego.
    Czasem jednak jakis przeblysk rozumu ujawnia taka sytuacje.

    veri

  • 18. Data: 2011-02-14 22:59:35
    Od: Marek Wyszomirski <w...@t...net.pl>

    > Teraz pracuja nad czym znacznie ciekawszym, niestety nie mam linka, a
    > mechanika kwantowa w to mocno zamieszana.
    > [...]

    Bardzo prawdopodobne. Ale - już te z mikroskopu elektronowego powstawały
    bez światła. Zresztą zdjęcia RTG kiedyś dawno oraz obecnie w radiografii
    cyfrowej też bez światła powstawały (nie dotyczy to współczesnych zdjęć
    rtg otrzymywanych w technice analogowej - te powstają z udziałem światła
    emitowanego przez tzw. folie wzmacniające).

    --
    Pozdrawiam!
    Marek Wyszomirski (w...@t...net.pl)