  • Data: 2009-11-09 14:27:36
    Temat: Re: Łączenie masy analogowej i cyfrowej - AVR
    Od: Konop <k...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Pojęcie pinu masy cyfrowej przetwornika A/D i pinu masy analogowej
    > przetwornika to zupełnie inne pojęcia niż masa analogowa i cyfrowa na
    > płytce.
    > Podobieństwo nazw nie jest wystarczającym powodem, aby pin AGND łączyć z
    > masą AGND a pin DGND z masą DGND.

    No dobrze, dobrze... ale przetwornik "mierzy" napięcie względem masy
    (jeśli nie jest różnicowy). Kwestia jest tylko taka, żeby nie mierzył
    względem masy cyfrowej, tylko analogowej. I stąd pytanie jak to należy
    podłączyć żeby było OK w tym konkretnym przetworniku. Zgodnie z tym co
    napisałem, ATmega8 nie posiada pinów AGND i DGND tylko GND. Na schemacie
    oznaczony jest obszar masy jako Analog Ground i pin podpięty do GND ;)...

    Pozdrawiam
    Konop