  • 231. Data: 2013-05-16 13:35:20
    Temat: Re: LPG jednak niebezpieczne
    Od: tá´Ź

    RadoslawF wrote:

    > Cała masa modeli ma tradycyjny feler polegający na przerdzewieniu górnej
    > części zbiornika. A nie słyszałem aby gdzieś zalecali profilaktyczne
    > wymiany zbiornika np. po pięciu latach eksploatacji.

    I po ilu latach tam się robi dziura? po 20?

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 232. Data: 2013-05-16 22:26:51
    Od: tá´Ź

    Baczek wrote:

    > Ja taki test niestety przeprowadziłem i to takim escortem jak na
    > filmiku. Przy prędkości około 100km/h obróciło mnie i uderzyłem w drzewo
    > tyłem auta. Zbiornik zdemolował mi samochód, jedyne co się stało ze
    > zbiornikiem, to wgniotka
    > wielkości łyżki stołowej.

    A zdemolowanie auta Ci nie przeszkadzało?

    --
    ss??q s? ??u??ou??

  • 233. Data: 2013-05-16 22:32:41
    Od: Mario <m...@...pl>

    W dniu 2013-05-14 18:34, DoQ pisze:

    > OK, paliwa gazowe nie wybuchają. Ciekawych rzeczy można się dowiedzieć
    > na PMS. To prawdziwa encyklopedia wiedzy.

    Pokaż debilu gdzie piszę, że paliwa gazowe nie wybuchają. Próbuję tylko
    uświadomić cię, że pary paliw płynnych też wybuchają. Cały czas
    oczekuję, że ktoś histeryzujący na temat zagrożeń związanych z LPG poda
    jakieś dane statystyczne stwierdzające zwiększone zagrożenie przy
    eksploatacji pojazdów z LPG.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 234. Data: 2013-05-16 22:41:41
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-05-16 22:32, Mario pisze:
    > Pokaż debilu gdzie piszę, że paliwa gazowe nie wybuchają. Próbuję tylko
    > uświadomić cię, że pary paliw płynnych też wybuchają. Cały czas

    Gówno mnie obchodzą pary paliw płynnych przygłupie, piszę o LPG - KPW?

  • 235. Data: 2013-05-16 23:03:26
    Od: DoQ <p...@d...gmail.com>

    W dniu 2013-05-16 22:26, t? pisze:
    > A zdemolowanie auta Ci nie przeszkadzało?

    Zawsze można odbudować ze zbiornika samochód na nowo...

  • 236. Data: 2013-05-17 10:33:11
    Od: "uzytkownik" <a...@s...pl>

    Użytkownik "tᴏ" <tá´Ź> napisał w wiadomości

    > A zdemolowanie auta Ci nie przeszkadzało?

    A nie uważasz, że być może właśnie dzięki temu zbiornikowi uniknął
    jeszcze większej demolki?
    Uderzenie w drzewo to najbardziej demolujący przypadek wypadku
    drogowego, ponieważ stanowi on przeszkodę trwałą, która nie pochłania
    energii uderzenia, a przy tym siły spowodowane uderzeniem kumulują się
    na bardzo małej powierzchni styku drzewa z karoserią samochodu. Zbiornik
    natomiast posiada dużą średnicę, a ten montowany w miejscu koła jest
    dokłdnie wpasowany w blachę podwozia i znajduje się poniżej siedzeń
    pasażerów.
    Drzewo, którego średnica pnia jest znacznie mniejsza od średnicy
    zbiornika po prostu wjechałoby dużo głębiej do kabiny. Dzięki butli,
    która posiada większą średnicę od średnicy pnia drzewa, uderzenie
    rozkłada się równomierni na wszystkie elementy konstrukcyjne podwozia.
    Ponadto sama butla ulega także niewielkiej deformacji, przyjmując część
    energii.
    To samo uderzenie w drzewo, ale bez butli spowodowałoby po prostu
    przecięcie samochodu na pół, a pień drzewa wbiłby się pomiędzy
    siedzenia, najprawdopodobniej zabijając pasażerów lub łamiąc im
    kręgosłupy.

  • 237. Data: 2013-05-17 12:45:56
    Od: Roman Stachowiak <r...@w...pl>

    W dniu 2013-05-17 10:33, uzytkownik pisze:
> [...]
    > przecięcie samochodu na pół, a pień drzewa wbiłby się pomiędzy
    > siedzenia, najprawdopodobniej zabijając pasażerów lub łamiąc im kręgosłupy.

    No i wszystko jasne.
    Gdyby prezydencka tutka była nie na paliwo lotnicze, a na LPG, zbiorniki
    w skrzydłach miałaby znacznie mocniejsze i w zderzeniu z brzozą miałaby
    zdecydowanie większe szanse.

    Dlaczego nie zamontowano zbiornika na LPG? Sprawdzić, czy nie wina Tuska.

    --
    RomanS