eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

Ilość wypowiedzi w tym wątku: 38

  • 21. Data: 2013-02-18 10:26:50
    Temat: Re: LPG
    Od: Robson <r...@...pl>

    > Można -- zostaje jeszcze podyskutować o wskazaniach komputera i starcie na
    > benzynie.

    Jakiego komputera? Komputer ABS, skrzyni biegów, poduszek i body
    computer nie widzą różnicy. Dla komputera silnika działanie na gazie
    jest niezauważalne. Na benzynie normalnie startuje.

    R


  • 22. Data: 2013-02-18 20:20:42
    Temat: Re: LPG
    Od: Jan45 <j...@w...pl>

    W dniu 2013-02-14 09:58, J.F pisze:
    > Jesli chodzi o LPG ... jest tam jeszcze cos do myslenia ?
    > (...)

    Może zapytam o coś jeszcze. Mianowicie o te przypadki, kiedy
    samochody są fabrycznie wyposażone w instalację gazową.
    Oczywiście nie jako jedyną, a jako dublerkę zasilania
    benzyną. Widzę na przykład w ofercie chevroleta cruze
    silnik 1,8 z informacją, że jest on dostosowany do zasilania
    gazem. Jako jedyny z oferowanych przez chevroleta silników.
    Widzę też ofertę na dacię duster, której jeden z modeli ma
    od razu gotową instalację LPG.

    Niestety sprzedawcy nie zgłębili sprawy aż tak, żebym
    się mógł od nich dowiedzieć więcej niż te marketingowe
    deklaracje jak wyżej. Czy na przykład oznacza to, że oba
    układy zasilania są obsługiwane przez jeden komputer?

    No i interesuje mnie rzecz najważniejsza, mianowicie to,
    jak jest z tym gazem na dłuższą metę. Czy przypadki
    gazu niskiej jakości wymuszają tankowanie na stacjach
    tak rzadkich, że miałbym do nich za daleko, na przykład.

    Z góry dziękuję znawcom, jeśli zechcą mnie dokształcić.

    Jan




  • 23. Data: 2013-02-18 20:37:18
    Temat: Re: LPG
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Mon, 18 Feb 2013 20:20:42 +0100, Jan45 napisał(a):

    > W dniu 2013-02-14 09:58, J.F pisze:
    > > Jesli chodzi o LPG ... jest tam jeszcze cos do myslenia ?
    > > (...)
    >
    > Może zapytam o coś jeszcze. Mianowicie o te przypadki, kiedy
    > samochody są fabrycznie wyposażone w instalację gazową.

    Fabrycznie czy dealesko?

    Bo ta fabryczna instalacja to zazwyczaj umowa z gazownikiem (często
    lokalnym dla danego dealera), który montuje instalacje w nowych
    samochodach.

    Instalacja taka sama jak wszędzie, z powierconym kolektorem,
    przyspieszaczami zapłonu, emulatorami wtrysku itp., tyle że masz na nią
    gwarancję razem z resztą auta, no i jakąś tam trochę większą szansę że ktoś
    to rozwiązanie przemyślał jako całość (dobór podzespołów, strojenie), a nie
    leciał na czuja, słuch i zapach spalin.
    Do tego znacznie większe szanse że np. komputer będzie Ci poprawnie
    wyświetlał zużycie paliwa, a check engine nie będzie się zapalał na
    zakrętach ;)

    > Niestety sprzedawcy nie zgłębili sprawy aż tak, żebym
    > się mógł od nich dowiedzieć więcej niż te marketingowe
    > deklaracje jak wyżej. Czy na przykład oznacza to, że oba
    > układy zasilania są obsługiwane przez jeden komputer?

    Bardzo wątpliwe - na 99% będzie to osobna instalacja gazowa.

    Tak myślę, że gdyby to miała być naprawdę fabryczna instalacja, to
    zrezygnowanoby z całej (drogiej) infrastruktury zasilania benzyną, na rzecz
    podgrzewanego parownika, czy np. wtrysku gazu w fazie ciekłej.
    Ewentualnie jak już ktoś by się uparł, to rozruchowa instalacja benzynowa
    na monowtrysku w kolektorze na chwilę po rozruchu ze zbiorniczkiem na 5l
    benzyny.

    Chociaż nie wiem - może i takie rozwiązania są dostępne?
    No tylko pewnie się to nie opłaca na niewielki rynek kilku biednych krajów
    gdzie LPG jest popularne.


  • 24. Data: 2013-02-19 02:03:12
    Temat: Re: LPG
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    > Ewentualnie jak już ktoś by się uparł, to rozruchowa instalacja benzynowa
    > na monowtrysku w kolektorze na chwilę po rozruchu ze zbiorniczkiem na 5l
    > benzyny.
    >
    > Chociaż nie wiem - może i takie rozwiązania są dostępne?


    jedno pytanie: po co?
    od 4 lat odpalam przez caly rok na gazie i wszystko dziala.
    nie widze zadnej technicznej przeszkody aby auto nie posiadalo
    instalacji benzynowej.


  • 25. Data: 2013-02-19 02:43:47
    Temat: Re: LPG
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 19 Feb 2013 02:03:12 +0100, h.w.d.p. napisał(a):

    > > Ewentualnie jak już ktoś by się uparł, to rozruchowa instalacja benzynowa
    > > na monowtrysku w kolektorze na chwilę po rozruchu ze zbiorniczkiem na 5l
    > > benzyny.
    > >
    > > Chociaż nie wiem - może i takie rozwiązania są dostępne?
    >
    >
    > jedno pytanie: po co?
    > od 4 lat odpalam przez caly rok na gazie i wszystko dziala.
    > nie widze zadnej technicznej przeszkody aby auto nie posiadalo
    > instalacji benzynowej.

    A jaki rodzaj instalacji?

    Bo jednak zmiana fazy w gazową wymaga dostarczenia trochę ciepła.
    Wiki mówi że butan nie będzie chciał wrzeć w ujemnych temperaturach.

    Niby zimą powinno być więcej propanu, ale dostałem ostatnio gaz w butli
    (niby chyba takie samo LPG jak do aut), który w około -6C jakoś nie chciał
    się zamieniać w gaz.

    Dopiero jak podrzałem butlę to zaczęło działać. A nie była to wcale jakaś
    sama końcówka gazu - 2 dni się jeszcze nim grzałem w garażu.

    A w samochodzie nie dość że trzeba mieć w zbioniku gaz w temperaturze
    powyżej wrzenia, to jeszcze trzeba nie zamrozić parownika przez te pierwsze
    chwile.

    No chyba że wtrysk w fazie ciekłej (swoją drogą - nie zamraża kolektora?)


  • 26. Data: 2013-02-19 07:58:05
    Temat: Re: LPG
    Od: "h.w.d.p." <h...@i...yfd>

    > A jaki rodzaj instalacji?

    bez znaczenia, skoro przy -30 auto odpalalo to znaczy ze sie da.


  • 27. Data: 2013-02-19 20:48:31
    Temat: Re: LPG
    Od: Tomasz Pyra <h...@s...spam.spam>

    Dnia Tue, 19 Feb 2013 07:58:05 +0100, h.w.d.p. napisał(a):

    >> A jaki rodzaj instalacji?
    >
    > bez znaczenia, skoro przy -30 auto odpalalo to znaczy ze sie da.

    No ze znaczeniem.

    Jak instalacja jest z wtryskiem gazu w fazie ciekłej, to bez różnicy jej
    temperatura.
    Bo jak gaz podawany jest w fazie gazowej, to żeby go odparować trzeba
    dostarczyć mu energię cieplną, której w zależności od proporcji propanu i
    butanu, oraz temperatury w końcu zabraknie.

    Inna sprawa że wyprodukowanie samochodu zasilanego tylko LPG może mieć też
    takie upierdliwości, że na wycieczkach zagranicznych już nie tak łatwo o
    LPG jak u nas.

    A jeszcze inna, że LPG to tak w ogóle sztuczny twór polityczno-fiskalny.
    Jako paliwo jest chyba droższy i jednak gorszy od chociażby benzyny.


  • 28. Data: 2013-02-19 21:00:04
    Temat: Re: LPG
    Od: Jan45 <j...@w...pl>

    W dniu 2013-02-18 20:37, Tomasz Pyra pisze:
    >
    >> Może zapytam o coś jeszcze. Mianowicie o te przypadki, kiedy
    >> samochody są fabrycznie wyposażone w instalację gazową.
    >
    > Fabrycznie czy dealesko?
    >
    > Bo ta fabryczna instalacja to zazwyczaj umowa z gazownikiem (często
    > lokalnym dla danego dealera), który montuje instalacje w nowych
    > samochodach.
    >
    > (...)

    To też jest pytanie bez odpowiedzi. Chevrolet przewiduje
    zasilanie gazem dla jednego ze swoich silników. Co to może
    oznaczać w praktyce? Czyli w konkretach? W jednym miejscu
    mówią, że bardzo dobrze, od razu zamontują i po sprawie.
    Natomiast w drugim miejscu marudzili i odradzali, ale nie
    z powodu problemów, tylko z życzliwości dla mnie - że
    to się nie opłaca przy moich przebiegach, więc po co mi to.
    Można przypuszczać, że zachodzi tu sytuacja, którą przewidujesz,
    że to jakaś umowa z dostawcą zewnętrznym, spoza chevroleta.
    Chociaż gwarantuje tę instalację chevrolet, a nie ktoś inny.
    Może boją się kłopotów?

    Natomiast z dacią duster jest trochę inaczej, bo ten model
    z zamontowaną instalacją LPG jest oferowany ze specjalną
    nazwą. Jeśli nawet zlecili to jakiemuś podwykonawcy, to
    przy kupnie dacia firmuje całość. Wybiera się model z LPG
    z katalogu. Ciekawe by było zasięgnąć opinii u kogoś, kto
    kupił któryś z tych dwóch samochodów z LPG i już pojeździł
    na gazie.

    Jan


  • 29. Data: 2013-02-20 09:24:35
    Temat: Re: LPG
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    Mon, 18 Feb 2013 10:26:50 +0100, w <kfssiv$ksn$1@mx1.internetia.pl>, Robson
    <r...@...pl> napisał(-a):

    > > Można -- zostaje jeszcze podyskutować o wskazaniach komputera i starcie na
    > > benzynie.
    >
    > Jakiego komputera?

    Tzw. "pokładowego".


  • 30. Data: 2013-02-23 12:32:36
    Temat: Re: LPG
    Od: Adam Płaszczyca <t...@o...spamnie.org.pl>

    Dnia Tue, 19 Feb 2013 02:43:47 +0100, Tomasz Pyra napisał(a):

    > Bo jednak zmiana fazy w gazową wymaga dostarczenia trochę ciepła.
    > Wiki mówi że butan nie będzie chciał wrzeć w ujemnych temperaturach.
    >
    > Niby zimą powinno być więcej propanu, ale dostałem ostatnio gaz w butli
    > (niby chyba takie samo LPG jak do aut), który w około -6C jakoś nie chciał
    > się zamieniać w gaz.

    Podgrzewacze elektryczne i wio :D

    > A w samochodzie nie dość że trzeba mieć w zbioniku gaz w temperaturze
    > powyżej wrzenia

    Bzdura.

    > to jeszcze trzeba nie zamrozić parownika przez te pierwsze
    > chwile.

    Bzdura.

    --
    ___________ (R)
    /_ _______ Adam 'Trzypion' Płaszczyca (+48 502) 122 688
    ___/ /_ ___ Kęszyca Leśna 51/9, 66-305 Kęszyca Leśna
    _______/ /_ Wywoływanie slajdów http://trzypion.pl/
    ___________/ PMS++PJ+S*+++P+++M+++W--P+++X+++L+++B+M+++Z++T-WCB++

strony : 1 . 2 . [ 3 ] . 4


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: