  • 1. Data: 2011-09-10 06:52:09
    Temat: [LOT] ubiquiti
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    czy Ktoś tu wie coś na temat zasięgów sprzętu Ubiquiti? taka antena z
    talerzem (jak satelitarny) podobno ma zasięg 30km... nie chce mi się w to
    wierzyć... może Ktoś coś wie?
    i jeszcze jak działa to MIMO, że sprzęt odbiera główny sygnał i kilka
    odbitych?

  • 2. Data: 2011-09-10 09:11:11
    Temat: Re: [LOT] ubiquiti
    Od: Jerzy Dombczak <j...@o...eu>

> [...]
    > to wierzyć... może Ktoś coś wie?
    > i jeszcze jak działa to MIMO, że sprzęt odbiera główny sygnał i kilka

    NTG wlasciwa to polecam np trzepak. A taka antena daje rade i na
    wiecej km.

  • 3. Data: 2011-09-10 11:28:09
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    > NTG wlasciwa to polecam np trzepak. A taka antena daje rade i na wiecej
    > km.

    oj coś mi się wierzyć nie chce, 100mW na 30 km...
    na trzepaku jak na elektrodzie same buce nic tam się nie dowiem...

  • 4. Data: 2011-09-10 11:35:26
    Od: Jerzy Dombczak <j...@o...eu>

    > oj coś mi się wierzyć nie chce, 100mW na 30 km...
    > na trzepaku jak na elektrodzie same buce nic tam się nie dowiem...

    A kto powiedzial ze 100mW ?

    Brakuje ci podstawowej wiedzy na temat radyjek widze. Zapytaj google i
    poczytaj troche specyfikacje bo na te 30km z antena to te urzadzenia
    maja duzo wiecej niz 100mW EIRP. W kazdym badz razie z radyjkami 32mW i
    antena 60cm robilem linki na 15-20km na 2.4Ghz. Slusznie zauwazyles ze
    nikt na trzepaku nie odpowie na pytanie lamera poprostu cie zleja
    zreszta tak jak na elektrodzie i maja racje.

  • 5. Data: 2011-09-10 12:37:19
    Od: "identifikator: 20110701" <N...@g...pl>

    > maja duzo wiecej niz 100mW EIRP. W kazdym badz razie z radyjkami 32mW i
    > antena 60cm robilem linki na 15-20km na 2.4Ghz.

    zapewne, na APPro jeszcze...

    Slusznie zauwazyles ze
    > nikt na trzepaku nie odpowie na pytanie lamera poprostu cie zleja zreszta
    > tak jak na elektrodzie i maja racje.

    tu znowu mogłaby zacząć się dyskusja, a od czego forum - ale darujmy sobie,
    już było wiele razy była...

  • 6. Data: 2011-09-10 12:56:30
    Od: Piotr <t...@a...gov.mg>

    > czy Ktoś tu wie coś na temat zasięgów sprzętu Ubiquiti? taka antena z
    > talerzem (jak satelitarny) podobno ma zasięg 30km... nie chce mi się w
    > to wierzyć...
    Zobacz sobie NEC Pasolink, antenka jeszcze bardziej niepozorna a śmiga
    na kilkadziesiąt kilometrów i to z jakimi prędkościami ;) Więc
    technologicznie to jak najbardziej możliwe.

    pozdrawiam

  • 7. Data: 2011-09-11 00:07:01
    Od: JanuszR <r...@o...pl>

> [...]
    > to wierzyć... może Ktoś coś wie?
    > i jeszcze jak działa to MIMO, że sprzęt odbiera główny sygnał i kilka

    Na początek pl.comp.sieci.bezprzewodowe, potem
    cyberbajt.siecibezprzewodowe. Da się bez problemu ale raczej punkt to
    punkt. MIMO świetnie sprawdza się w terenie zabudowanym. Moce kart na
    5GHz sięgają 30dBm. Rekordy bije się na setki km ale to raczej
    ciekawostka niż znaczenie praktyczne.

    JanuszR