  • 41. Data: 2017-06-07 21:54:57
    Temat: Re: [LOT] oopiniowania
    Od: w systemie siła 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    a no tak, mogłem się w sumie domyśleć "polewają!", chyba są jacyś "dziwni"?

  • 42. Data: 2017-06-07 22:02:29
    Od: TurboPascal <t...@g...com>

    W dniu 7 czerwca 2017 11:23:43 użytkownik W systemie siła 'POPIS/EU napisał:

    > z całym szacunkiem, ale to typowy problem upierdalania
    > takich jak ja frajerów na politechnice/uniwersytecie... chodzi o
    > dowiedzenie założenia, z którego to wszystko się bierze - dlaczego U+=U-?

    > element teoretyczny:
    > https://www.google.pl/url?sa=t&rct=j&q=&esrc=s&sourc
    e=web&cd=6&ved=0ahUKEwifrLPB5p_UAhWLZ1AKHeK2AmIQFghN
    MAU&url=http%3A%2F%2Fstaff.uz.zgora.pl%2Fmchciuk%2Fe
    lektronika%2Fwzmacniacz_teoria.doc&usg=AFQjCNENmCi14
    iMpF2lQg9wjy78dipHkHA&sig2=pHVSsn1GgC8MekBpRV9Ymw&ca
    d=rja

    > nakierunkowanie dyskusji:
    > zapraszam do oblookania rysunku na dole strony numer 7...

    Przedmiotem zainteresowania będzie także strona 7 podanego powyżej elementu
    teoretycznego,
    jednakże tym razem będzie to rysunek znajdujący się u góry tejże strony (rys. 10.11.
    Schemat wtórnika napięciowego).
    Powyżej tego rysunku znajduje się wzór 10.30 - ostrą żyletką ostrożnie usuwamy na
    ekranie monitora minus znajdujący się w tym wzorze,
    gdyż oczywiście prawidłowa postać tego wzoru to:

    Uwy = Uwe (10.30)

    Zakładamy, że wzmocnienie K wzmacn. operacyjn. jest znaaa...aaacznie większe od 1: K

    Uwy = (Uwe - Uwy) * K czyli Uwy = Uwe / (1 + 1/K) a więc Uwy ? Uwe

    a w konsekwencji: U+ ? U-

    Pamiętam ze szkoły, że taki wywód należy zakończyć skrótem c.b.d.o. (co było do
    okazania - prawidłowo należałoby jeszcze podać założenie i tezę).

  • 43. Data: 2017-06-07 23:18:48
    Od: w systemie siła 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    no niestety Kolegi teorię przeanalizuję dogłębnie - do zobaczenia za
    kilka dni...

  • 44. Data: 2017-06-09 03:45:25
    Od: TurboPascal <t...@g...com>

    W dniu 5 czerwca 2017 20:01:57 użytkownik W systemie siła 'POPIS/EU napisał:

    > no dobra, próbujemy od nowa: sytuacja wygląda tak:
    > http://zsyp.eu/smieci/wzmacniacz_plus_minus.PNG
    > wersja propagandowa jest taka:
    >
    > I1=I2=Uwe / (R1+R2)
    > Ur4=I2*R4
    > Ur3=I1*R3
    > Uwy=Ur3+Ur4
    >
    > kierunki i zwroty zgodnie ze schematem... tylko, że to nieprawda...
    >
    > może prawdą by było gdyby zmienić + i - we wzmacniaczu operacyjnym?
    > bo według ideałów przedstawionych wyżej, napięcie na - wzmacniacza jest
    > większe od napięcia na + wzmacniacza... POMOCY! Nie wiem, jak to ugryźć...

    Ciekawy problem, dopiero teraz doczytałem... Przyznaję, że wcześniej ponawiające się
    - tu i później - pomysły
    o zamianie wejść + i - wzm. oper. traktowałem jako całkowicie absurdalne.

    > kierunki i zwroty zgodnie ze schematem... tylko, że to nieprawda...

    Skąd wiadomo, że to nieprawda? Czy to było mierzone w rzeczywistym i działającym
    układzie?
    Jakimś przyzwoitym woltomierzem, czy na perskie oko? Ile wynosiły te napięcia?
    Może rezystancje R1 .. R4 miały wartości porównywalne
    z oporn. wejśc. woltomierza? Może były to rozważania czysto obliczeniowe i błąd
    powstał w rachunkach - w dodawaniu lub mnożeniu?

    Posadziłoby się podejrzanego na krześle, zaświeciło mu lampą w oczy, trzasnęło
    pięścią w stół i postraszyło paralizatorem
    - od razu by wszystko zeznał, jak było... a tak nic nie wiadomo, trzeba się bawić w
    śledczego na odległość...

  • 45. Data: 2017-06-09 09:48:53
    Od: w systemie siła 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    sory Panowie, ale jest awaria
    odezwę się za jakiś czas... chyba, że wcześniej...

  • 46. Data: 2017-06-09 12:25:21
    Od: w systemie siła 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    pytanie zadałem czysto teoretycznie, niestety problemem okazał się
    niedolutowany opornik co prawda w innym zupełnie miejscu, ale można
    pościemiać - niech główkują...
    chciałem się po prostu dowiedzieć jak rozczaić taki obwodzik - dzięki!
    niestety przeleciałem raz miernikiem, na szybko przeglądnąłem schemat i
    już nie pamiętam...
    z tego co jestem w stanie odtworzyć: schematu dokładnego nie pamiętam,
    oporniki o ile się nie pomyliłem to 22k i 47k niestety nie wiem które
    gdzie, na wejściu 1,5V na + i - 0,58V a na wyjściu 2,6V... jakoś tak,
    jak Ktoś chce pokazać klasę to zapraszam do dalszego biadolenia ;o)))

    P.S.
    ale to U+ = U- to mi dalej nie daje spokoju...

  • 47. Data: 2017-06-09 12:37:14
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "w systemie siła 'POPIS/EU" napisał w wiadomości grup
> [...]
    >pościemiać - niech główkują...
    >chciałem się po prostu dowiedzieć jak rozczaić taki obwodzik -

    Jest taka ksiazka w bibliotece, Nadachowski i Kulka ...

> [...]
    >gdzie, na wejściu 1,5V na + i - 0,58V a na wyjściu 2,6V... jakoś tak,
    >jak Ktoś chce pokazać klasę to zapraszam do dalszego biadolenia ;o)))

    I myslisz, ze po takim opisie ktos ci pomoze ?

    >P.S.
    >ale to U+ = U- to mi dalej nie daje spokoju...

    Tlumacznie nie przekonalo ?

    To zmierz miernikiem ile jest. Jesli bedzie ponad 2 mV, to trzeba
    sprawdzic co jeszcze niedolutowane :-)

    J.

  • 48. Data: 2017-06-09 15:05:39
    Od: w systemie siła 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    > Jest taka ksiazka w bibliotece, Nadachowski i Kulka ...

    wybierz sobie:
    - mam, przeczytałem wstęp i dalej już nie miałem ochoty
    - że też nie trafiłem na nią na politechnice warszawskiej

  • 49. Data: 2017-06-09 17:55:18
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Użytkownik "w systemie siła 'POPIS/EU" napisał w wiadomości grup
    >wybierz sobie:
    >- mam, przeczytałem wstęp i dalej już nie miałem ochoty

    No to blad popelniles.

    >- że też nie trafiłem na nią na politechnice warszawskiej

    A to tez blad popelniles :-)

    J.

  • 50. Data: 2017-06-09 19:48:14
    Temat: Re: [LOT] oopiniowania [OT nie LOT meh]
    Od: el_es <e...@n...poczta.no-spam.onet.nospam.pl>

    On 07-Jun-17 11:16, w systemie siła 'POPIS/EU wrote:
    > tak chciałbym też zapytać w związku z tym, jak to jest u tych elit co
    > wyemigrowały ze znajomością języków obcych? ciekawi mnie czy się nauczyli?

    Że jak, sorry ja cię, excuse me ?

    Jak nie znałeś przed wyjazdem choć trochę,
    to w zależności gdzie trafisz,
    albo możesz nie zauważyć, że nie znasz,
    albo możesz nie zauważyć czegoś ważnego :P

    -L.