  • 11. Data: 2017-06-03 00:22:45
    Temat: Re: [LOT] oopiniowania
    Od: Mario <M...@...pl>

    W dniu 02.06.2017 o 22:41, t-1 pisze:

    > Ja, ja, ja mam inny pomysł.
    > Poprzednio nie wiedzieć czemu (weekend, pora dnia) odpowiedziałem na
    > temat wzmacniacza "nie odwracającego" przedstawionego na górze strony 6
    > i nietypowym podaniu napięcia na wejście (-). Myślałem, widać że masz
    > poważne problemy.
    > A chodziło, jak widzę, o typowy wzmacniacz różnicowy w typowym
    > zastosowaniu.
    > Więc w czym masz problem?

    On ma raczej problemy biegunowe. I nie chodzi o bieguny funkcji
    transmitancji, a problemy afektywno biegunowe. Jak ma epizody maniakalne
    to zaczyna pisać na grupę. Później mu na jakiś czas przechodzi.

    --
    pozdrawiam
    MD

  • 12. Data: 2017-06-04 14:47:28
    Od: w systemie siła 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    > Więc w czym masz problem?

    no napisałem, teoria nie zgadza mi się z praktyką...

    między + a - wzmacniacza operacyjnego jest zero - czy teraz mi
    podpowiesz, gdzie jest błąd w teorii?

  • 13. Data: 2017-06-04 23:10:34
    Od: Uzytkownik <a...@s...pl>

    W dniu 2017-06-02 o 18:30, nikt mnie k_rwa nie lubi 'POPIS/EU pisze:
    > (ch... ku... pier..., najwyżej mnie znowu uwalą)

    Skoro walisz z dupy gdzie popadnie to cię uwalą.

    > czy Ktoś kojarzy taki wzmacniacz operacyjny który się chyba nazywa
    > sumujący czy odejmujący (jak trzeba to później wstawię fotos)... w
    > szkole to uczą wzorków jak poda się na oba wejścia + i - jakieś
    > napięcia... problem jednak pojawił się taki, co będzie - czytaj jak
    > policzyć, gdy napięcie przyłożymy pomiędzy wejścia + i -?

    Masz zgodę EU na udzielanie takich informacji? Przecież to jest
    najbardziej strzeżona tajemnica.

  • 14. Data: 2017-06-04 23:26:59
    Od: el_es <e...@n...poczta.no-spam.onet.nospam.pl>

    On 04-Jun-17 13:47, w systemie siła 'POPIS/EU wrote:

    > no napisałem, teoria nie zgadza mi się z praktyką...
    >
    > między + a - wzmacniacza operacyjnego jest zero - czy teraz mi
    > podpowiesz, gdzie jest błąd w teorii?

    Teoria zaklada wzmocnienie idealnego wzmacniacza napieciowego =
    nieskonczonosc a rezystancja (impedancja) wejsc = nieskonczonosc (brak
    pradu do lub z wyjscia).

    Zalozenie ze miedzy + a - jest zero jest potrzebne dla metody liczenia
    rezystorow ktora zaklada tak jak wyzej; bo latwiej policzyc wezly
    pradowe i oczka napieciowe, jesli zalozysz jak wyzej. I co wazne, dla
    wzmacniacza wystarczajaco bliskiego do idealu, wyniki sie beda pokrywac
    z teoria.

    W praktyce zaleznie od modelu masz wzmocnienie b.duze wiec roznica
    pomiedzy + a - jak juz jest mierzalna, (jak u Schroedingera,
    jak juz cos mierzysz, to juz na cos wplywasz) to wyjscie sie
    automatycznie nasyca do +Uzas albo -Uzas. W takich modelach, gdy k jest
    b. duze, po prostu latwiej jest policzyc wszystko zakladajac + = -.

    Cos tam cos tam, w szkole cos tam uczyli, cos tam.

    -L.

  • 15. Data: 2017-06-05 20:01:47
    Od: w systemie siła 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    no dobra, próbujemy od nowa:

    sytuacja wygląda tak:

    http://zsyp.eu/smieci/wzmacniacz_plus_minus.PNG

    wersja propagandowa jest taka:

    I1=I2=Uwe / (R1+R2)

    Ur4=I2*R4

    Ur3=I1*R3

    Uwy=Ur3+Ur4

    kierunki i zwroty zgodnie ze schematem...

    tylko, że to nie prawda...

    może prawdą by było gdyby zmienić + i - we wzmacniaczu operacyjnym?
    bo według ideałów przedstawionych wyżej napięcie na - wzmacniacza jest
    większe od napięcia na + wzmacniacza...

    POMOCY! NIe wiem jak to ugryźć...

  • 16. Data: 2017-06-05 20:37:44
    Od: w systemie siła 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    no dobra, faktycznie, jakby zamienić + i - to powinno chodzić... czy nie?

    ale co w przypadku ze schematy wyżej? przecież to też powinno jakoś działać?

  • 17. Data: 2017-06-05 21:18:23
    Od: el_es <e...@n...poczta.no-spam.onet.nospam.pl>

    On 05-Jun-17 19:01, w systemie siła 'POPIS/EU wrote:
> [...]
    >
    > może prawdą by było gdyby zmienić + i - we wzmacniaczu operacyjnym?
    > bo według ideałów przedstawionych wyżej napięcie na - wzmacniacza jest

    Ua = Ub z definicji, zawsze (w ukladzie idealnym),
    i prad do wejscia wzmacniacza nie wplywa ani z niego nie wyplywa,
    a impedancja wyjscia (do - lub + zasilania) jest zerowa... ale _nie_ do
    masy / wspolnej.

    w takim ukladzie jak narysowales, nie ma zamknietego kola napiec

    (wygumuj wzmacniacz, a zobaczysz)

    prad nie plynie a wiec Uwy bedzie == - Uwe

    mam nadzieje ze czegos nie przeoczylem

    -L.

  • 18. Data: 2017-06-05 21:28:24
    Od: w systemie siła 'POPIS/EU <N...@g...pl>

    dzięki, ale przepraszam nie ogarniam
    może Kto inny jeszcze coś podpowie co nakieruje?

    a może jakieś wzorki - wzorki by były najlepsze.

  • 19. Data: 2017-06-05 22:37:50
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 05 Jun 2017 20:01:47 +0200, w systemie siła 'POPIS/EU
    > no dobra, próbujemy od nowa:
    > sytuacja wygląda tak:
    > http://zsyp.eu/smieci/wzmacniacz_plus_minus.PNG
    >
    > wersja propagandowa jest taka:
    > I1=I2=Uwe / (R1+R2)

    To akurat nie jest najwazniejsza czesc.
    We wzmacniaczu roznicowym prady obu wejsc moga byc rozne.

    A najlepiej zerowe - wtedy nie obiaza mierzonego napiecia.

    > Ur4=I2*R4
    > Ur3=I1*R3
    > Uwy=Ur3+Ur4
    > kierunki i zwroty zgodnie ze schematem...
    > tylko, że to nie prawda...

    Ale co nie jest prawda ?

    > może prawdą by było gdyby zmienić + i - we wzmacniaczu operacyjnym?

    Dobrze sa wejscia.

    > bo według ideałów przedstawionych wyżej napięcie na - wzmacniacza jest
    > większe od napięcia na + wzmacniacza...

    Nie jest. Przy tym strzalkowaniu prad plynacy przez R1 i R2 da spadek
    napiecia w przeciwna strone niz Uwe. Poniewaz sie sumuja - to sie
    zniosa.

    > POMOCY! NIe wiem jak to ugryźć...

    Ja bym to zrobil inaczej, ale jak widac tak tez moze byc.

    J.

  • 20. Data: 2017-06-05 23:46:28
    Od: TurboPascal <t...@g...com>

    W dniu 5 czerwca 2017 21:28:34 użytkownik W systemie siła 'POPIS/EU napisał:

    > a może jakieś wzorki - wzorki by były najlepsze.

    Założenia:
    1 - system strzałkowania: grot wskazuje wyższy potencjał
    2 - wzm. oper. jest idealny

    Uwe + Uwy = I * ?R
    R4 * I = Uwy - R3 * I (gdyż UA=UB)

    Uwy = (R3 + R4) * (Uwe + Uwy) / ?R
    Uwy * (?R - R3 - R4) = (R3 +R4) * Uwe
    Uwy = (R3 + R4) / (R1 + R2) * Uwe

    dla R1=R R2=R R3=2R R4=2R : Uwy = 2 * Uwe

    np.: jeżeli Uwe=6V R=1k?, to Uwy=12V I=3mA, a napięcia względem masy:
    UA=6V UB=6V U+=9V U-=3V (U+ - U- = Uwe)