  • 1. Data: 2014-02-10 18:11:12
    Temat: LM7912 plus n 2N3055
    Od: PiteR <e...@f...pl>

    Bawiliście się kiedyś takimi zasilaczami? Na LM7912 chodzą mi poprawnie
    natomiast na LM337 siada napięcie wyjściowe tym bardziej im więcej jest
    2N3055, KD502 podłączanych.

    Dziadowskiej firmy LM337?

    http://www.vk6fh.com/vk6fh/dcamp-01.htm
    http://speakyssb.blogspot.com/2010/11/138v-20a-power
    -supply.html

    --
    Piter

  • 2. Data: 2014-02-10 23:17:07
    Temat: Re: LM7912 plus n 2N3055
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Mon, 10 Feb 2014 18:11:12 +0100, PiteR napisał(a):
    > Bawiliście się kiedyś takimi zasilaczami? Na LM7912 chodzą mi poprawnie
    > natomiast na LM337 siada napięcie wyjściowe tym bardziej im więcej jest
> [...]

    A mierzyles napiecia w roznych punktach ?

    Moze byc tez dziadowski 3055. O jakim pradzie mowa i jakie wzmocnienie
    tranzystorow ?

    J.

  • 3. Data: 2014-02-11 08:16:42
    Od: Piotr Gałka <p...@c...pl>

    Użytkownik "PiteR" <e...@f...pl> napisał w wiadomości
    > Bawiliście się kiedyś takimi zasilaczami? Na LM7912 chodzą mi poprawnie
    > natomiast na LM337 siada napięcie wyjściowe tym bardziej im więcej jest
> [...]
    7912 wymaga przepływu prądu między wejściem a masą.
    337 wymaga przepływu prądu między wejściem a wyjściem.
    P.G.

  • 4. Data: 2014-02-11 12:22:21
    Od: "Andrzej W." <a...@w...pl>

    W dniu 2014-02-11 08:16, Piotr Gałka pisze:
    > 7912 wymaga przepływu prądu między wejściem a masą.
    > 337 wymaga przepływu prądu między wejściem a wyjściem.

    Ale czy to aż tak bardzo powinno wpływać na działanie tego układu?
    Rezystor baza emiter zapewnia przepływ prądu przez 337.
    Przy zbyt dużym prądzie tranzystor powinien bocznikować 337, ale nie
    odbiera mu raczej prądu.
    Może rezystor źle dobrany, bez uwzględniane tego, że w przypadku 3055 to
    o wzmocnieniu trudno mówić.
    A może napięcie wejściowe zbyt małe, ten układ powinien mieć z 7V zapasu
    między wejściem a wyjściem, tak na oko.

    Bez pomierzonych wartości napięć trudno coś wywnioskować.

    --
    AWa.

  • 5. Data: 2014-02-11 17:55:12
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2014-02-10 18:11, PiteR pisze:
    > Bawiliście się kiedyś takimi zasilaczami? Na LM7912 chodzą mi poprawnie
    > natomiast na LM337 siada napięcie wyjściowe tym bardziej im więcej jest
> [...]

    Ja tam na L200 popełniłem ze 15 lat temu, leży jeszcze w szafie i bardzo
    fajnie działa (rys.24).
    http://www.st.com/web/catalog/sense_power/FM142/CL10
    15/SC315/PF67043

    --