  • Data: 2010-08-25 17:56:00
    Temat: Re: LHS czy RHS?
    Od: Jacek Czerwinski <...@...z.pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2010-08-25 19:38, Wojciech "Spook" Sura pisze:

    > Zastanawiałem się nad tym - złożoność obu algorytmów jest praktycznie
    > taka sama, więc w grę wchodzą głównie szczegóły implementacyjne..
    >
    > Po pierwsze, nie wystarczy samo drzewo wyrażenia. Wyrażenie f(x,y):=x+y
    > zostanie rozbite na drzewo, po lewej stronie którego będzie podwieszona
    > funkcja f(, jej parametry, przecinek składający je w listę i nawias
    > domykający. Jeśli zdecyduję się na interpretowanie tak skonstruowanego
    > drzewa, będzie mnie czekać dużo pracy - stwierdzenie, czy lewa gałąź
    > jest poprawna,
    Pobieznie sadzac, przecinkow, nawiasow juz ma nie byc w AST. To zadanie
    parsera. Jesli zrozumialem. Sprawdzenie syntaxu masz zagwarantowane,
    semantyke oczywiscie sprawdzasz.

    > zdecydowanie o tym, czy dodawana jest funkcja czy
    > zmienna, odnalezienie parametrów i wyszukanie ich w prawym poddrzewie i
    > tak dalej. To będzie na pewno wolne.

    Zrobilem jezyk na Antlr, interpreter to zadna tam VM, tylko wprost
    dziedziczy z ich 'tree walker'. W realnych warunkach, jak raz
    zapomnialem o optymalizacji, nigdy sobie nie przypomnialem ;)

    Te wyrazenie ile razy bedziesz wartosciowal? W wewnętrznej petli CAD-a
    lub gry fesnascie tysiecy / sek, czy kilka-naście razy w ogole?

    Aha. W filozofii Antlr mozna element drzewa sobie poszerzyc,
    odziedziczyc, wiec markery wg twojego pomyslu są do dodania. Co nie
    znaczy ze wciskam narzedzie. Interpretacja wprost z drzewa jest naprawde
    do rozwazenia. Tyle refleksji na marginesie.