  • 1. Data: 2013-07-13 13:23:41
    Temat: LEDowka do latarki zamiast ZARowki
    Od: a...@p...pl

    Czesc,

    mam pare latarek na 2 paluszki i zrodlem swiatla jest ZARowka (taka na
    bagnet (wcisnij i lekko przekrec) - napiecie 2,5-2,7V lub blisko. Czy
    jest moze zamiennik w postaci LED ? Chcialbym aby wymienic ZARowke na
    LEDowke (np. taka 1W - czyli jedna wiekszej mocy).

    Czy jest cos takiego? Tylko nie dyskutujcie, zeby kupic gotowa latarke
    z LED. Pytam, bo jestem ciekaw czy cos takiego wogole jest i jest
    sensowne w dzialaniu i cenie.

    --
    ThinkXtra

  • 2. Data: 2013-07-13 14:53:06
    Temat: Re: LEDowka do latarki zamiast ZARowki
    Od: AlexY <a...@i...pl>

    Użytkownik a...@p...pl napisał:
> [...]
    >
    > Czy jest cos takiego? Tylko nie dyskutujcie, zeby kupic gotowa latarke
    > z LED. Pytam, bo jestem ciekaw czy cos takiego wogole jest i jest

    Nigdy nie widziałem, trzeba by szukać po nazwie trzonka, widzę 2 powody
    przeciwko istnieniu takich produktów:
    1. napięcie - w sumie średnio istotne bo można jak na żarówkach określić
    nominalne
    2. polaryzacja - nie ma standardu gdzie ma być + i - można załatwić
    sprawę mostkiem ale podnosi to napięcie i masakrycznie zwiększa straty mocy.

    A może rzeźba własnoręczna?

    --
    AlexY
    http://nadzieja.pl/inne/spam.html

  • 3. Data: 2013-07-13 15:54:07
    Od: ToMasz <n...@n...neostrada.pl>

    W dniu 13.07.2013 13:23, a...@p...pl pisze:
> [...]
    >
    > Czy jest cos takiego? Tylko nie dyskutujcie, zeby kupic gotowa latarke
    > z LED. Pytam, bo jestem ciekaw czy cos takiego wogole jest i jest

    Diody, dużej mocy, powinny być zasilane w taki sposób, aby układ ich
    zasilania "podawał" stały prąd. LAtarka z żarówką tego niema. możesz w
    prosty sposób prąd docierający do diody ograniczyć rezystorem. ale w
    takim przypadku nie uzyskasz pełnej mocy diody. Czyli samodzielnie - da
    się. Kupić - wątpie, bo każdy przypadek trzeba by troktować osobno. były
    kiedyś takie zamienniki ledowe żarówek rowerowych. sęk w tym że prądnic
    rowerowych jest pińcet gatunków, a domorosły projektant miał tylko jedną
    - i pod nią zrobił żaróweczkę ledową.
    Prosiłeś aby nie nakłaniać Cię do zakupu gotowców. nie wiem dlaczego,
    skoro na promocjach kosztują 5 usd wraz z akumulatorkiem. Jeśli masz
    wartościową latarkę, może warto kupić gotowca za 5usd i przełożyć bebechy?
    ToMasz

  • 4. Data: 2013-07-13 17:56:54
    Od: Irokez <n...@w...pl>

    W dniu 2013-07-13 13:23, a...@p...pl pisze:
> [...]
    >
    > Czy jest cos takiego? Tylko nie dyskutujcie, zeby kupic gotowa latarke
    > z LED. Pytam, bo jestem ciekaw czy cos takiego wogole jest i jest

    Jest w niektórych produktach Maglite. Można zamiast żarówki włożyć LED.

    --
    Irokez

  • 5. Data: 2013-07-13 18:28:17
    Od: Grzexs <g...@g...pl>

    -------- a...@p...pl (2013-07-13 13:23) --------
> [...]
    >
    > Czy jest cos takiego? Tylko nie dyskutujcie, zeby kupic gotowa latarke
    > z LED. Pytam, bo jestem ciekaw czy cos takiego wogole jest i jest

    Prosto się nie da, trzeba dodać trochę elektroniki. Gdyby były 3
    paluszki, to od biedy z opornikiem by się dało.
    --
    Grzexs

  • 6. Data: 2013-07-13 20:30:44
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

> [...]
    >
    > Czy jest cos takiego? Tylko nie dyskutujcie, zeby kupic gotowa latarke
    > z LED. Pytam, bo jestem ciekaw czy cos takiego wogole jest i jest

    Jest jeszcze jedno oprócz tego co wymienili poprzednicy. Zamieniając
    żarówkę na LED odbłyśnik (reflektor) nie będzie za dobrze spełniał
    swojej roli.
    Kiedyś natrafiłem na projekt i przewija się w różnych miejscach link:
    http://www.bigclive.com/joule.htm. Sam skleciłem taki odpowiednik
    żarówki, tylko niestety słabo świeci taka jedna LED.
    Ale to na 1,5V bateryjkę się nadaje, na 3V nie pójdzie.
    Na szybko wyszukałem:
    http://sell.lulusoso.com/selling-leads/424440/LED-Fa
    ctory-E10-1-2-5V-Small-LED-Bulb.html
    http://sell.lulusoso.com/selling-leads/424445/3V-4-5
    V-6V-LPR-LED-Torch-Lantern-Bulbs.html
    Widać, że takie coś produkują. Ale 1W to raczej nie będzie, bo nie ma
    warunków do chłodzenia.
    Ostatnio kupiłem w Biedronce jakieś badziewie za 4..4,5zł. Badziewie, bo
    dopiero trzecia z kolei zadziałała. Ale fajnie świeci, dzieci się
    cieszą. Oczywiście bez rezystora na 3 "paluszki", 9 LEDów 5mm. Dla
    siebie kiedyś kupiłem Maglite mini na 2 "paluszki", 3W. Ma w sobie
    przetwornicę i nigdy nie zawodzi. Niestety o wyczerpanej baterii
    dowiaduję się gdy nagle przestaje świecić, przez moment tylko miga. Ale
    to jedyna jej wada.

    --
    Michał

  • 7. Data: 2013-07-13 20:49:39
    Od: PeJot <P...@n...pl>

    W dniu 2013-07-13 17:56, Irokez pisze:

    > Jest w niektórych produktach Maglite. Można zamiast żarówki włożyć LED.

    http://www.terraluxportable.com/product/tle-5ex/

    Na alledrogo czasem bywają w okolicy 80 zł.

    --
    P. Jankisz
    tylu idiotów" Stanisław Lem

  • 8. Data: 2013-07-14 17:50:28
    Od: "Jeffrey" <s...@w...onet.pl>

    Uzytkownik wrote:
> [...]
    > latarke
    > z LED. Pytam, bo jestem ciekaw czy cos takiego wogole jest i jest

    po stronie fizycznej led + kolimator jakis
    po elektrycznej przetwornica pull up + ogranicznik pradu , super
    rozwiazanie bo wypompuje przy okazji stare baterie do zera
    musisz zrobic to sam niestety, jesli umiesz to zrobisz a jezeli nie to
    mnie nie pytaj bo ja nie umiem :)

    jeffrey