  • 61. Data: 2012-01-12 17:29:00
    Temat: Re: LED 230V
    Od: Mirek <i...@z...adres>

    On 12.01.2012 10:27, RoMan Mandziejewicz wrote:

    > Trzeba się naprawdę postarać, żeby 100Hz zobaczyć.

    Kątem oka i przy poruszaniu. Tak samo "nie widać" tęczy na projektorach
    z kółkiem - jak się chce ją zobaczyć.

    Mirek.

  • 62. Data: 2012-01-12 18:40:41
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    > Zrobiłem małą symulację. Obwód jest tutaj:
    > http://www.fotoload.pl/index.php?id=73845e3f58d1db39
    ee3bd1b7cb54f427150

    > A tutaj fft prądu sieci (odniesiony do wartości RMS prądu):
    > http://www.fotoload.pl/index.php?id=b35bd68e50790977
    dd241959c09587b3150
    To się nazywa szybkość!
    Ja jednak mam małe pytanie, gdzie ten ESR, bo nie bardzo widzę.
    S.

  • 63. Data: 2012-01-12 18:44:40
    Od: Zbych <z...@o...pl>

    On 12.01.2012 19:40, Sylwester Łazar wrote:

    ee3bd1b7cb54f427150

    dd241959c09587b3150
    > To się nazywa szybkość!
    > Ja jednak mam małe pytanie, gdzie ten ESR, bo nie bardzo widzę.

    We właściwościach kondensatora, na schemacie nie widać.

  • 64. Data: 2012-01-12 19:04:34
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

> [...]

    Żadna niezwykła zdolność. Ludzie też to potrafią - jako sygnały dla "serwo"
    choćby widok, na który się patrzy. Ja tak umiem.

    > Kury, to one dość słabo fruwają.

    Acz zdarzają się hodowcy, którzy trenują te ptaki do tej zdolności. Może nie
    latają jak kogut z Reksia ("Reksio terapeuta",
    http://www.youtube.com/watch?v=IOM0g14QMTk), ale wytrenowane polecą 1-2 km.

  • 65. Data: 2012-01-12 19:30:22
    Od: "Desoft" <N...@i...pl>

    > Jak dotychczas nie było nigdy problemu z przekroczeniem zakłóceń
    > spowodowanym ładowaniem kondensatorów - nie spotkałem takiego
    > przypadku. Demonizujesz problem. Sieć energetyczna jest za miękka,
    > żeby uzyskać wystarczająca stromość zboczy.

    Popieram. Coś z tymi zakłóceniami od kondensatorów przesadzacie.
    Bo co na to urządzenia do kompensacji mocy biernej?

    --
    Desoft

  • 66. Data: 2012-01-12 20:06:19
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    L501 aneryS napisał:

    > Acz zdarzają się hodowcy, którzy trenują te ptaki do tej zdolności.
    > Może nie latają jak kogut z Reksia ("Reksio terapeuta",
> [...]

    To pan Józek z Chociul. No właśnie. Poczta Polska też powinna
    się zainteresować takimi kurami wyścigowymi.

    --
    Jarek

  • 67. Data: 2012-01-12 20:19:45
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

    A może Kolega podłączyć oscyloskop do tej diody i obejrzeć kształt napięcia?
    S.
    p.s.
    Te Chocile pod Świebodzinem ?

  • 68. Data: 2012-01-12 20:29:02
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    > To pan Józek z Chociul. No właśnie. Poczta Polska też powinna
    > się zainteresować takimi kurami wyścigowymi.

    Nie rozumiem twoich uszczypliwości. Podaję to, co się zdarzyło (prawda, ze
    dość dawno o tym czytałem (nie w tabloidach), ale na pewno nie był to 1
    kwietnia, aka prima aprilis). To prawda, że kury sabo latają, ale latają.
    Trenując właściwie tę zdolność mogą ją polepszyć (a np. kulturyści,
    dźwigacze (np. Pudzian) i ich siła?). Nie rozumiem, co w tym dziwacznego,
    tym bardziej nie rozumiem, czemu piszesz tak sarkastycznie. Dobra, skoro ty
    o poczcie polskiej, to ja o RFC1149 :P Hint: Google :) (internet przez
    gołębie pocztowe).

  • 69. Data: 2012-01-12 20:32:46
    Od: Paweł Pawłowicz <p...@w...up.wrocDOTpl>

    Nieco offtopicznie.
    Czy istnieją/są do kupienia lampki LED o CRI co najmniej 90%? Producenci
    zwykle nie podają tego parametru, co w praktyce oznacza, że jest on
    fatalny. Trochę szukałem, ale nie znalazłem ani jednej takiej lampki.

    Pozdrawiam,
    Paweł

  • 70. Data: 2012-01-12 21:21:56
    Od: Waldemar Krzok <w...@z...fu-berlin.de>

    L501 aneryS wrote:

    > Użytkownik "Jarosław Sokołowski" <j...@l...waw.pl> napisał w wiadomości
    >
    > Żadna niezwykła zdolność. Ludzie też to potrafią - jako sygnały dla
    > "serwo" choćby widok, na który się patrzy. Ja tak umiem.

    nie. Sygnałem dla serwa jest błędnik, oczy są za wolne.

    Waldek