  • 11. Data: 2012-01-12 07:30:33
    Temat: Re: LED 230V
    Od: Grzegorz Kurczyk <g...@c...slupsk.pl>

    W dniu 12.01.2012 03:53, sundayman pisze:

    > fajnie, że jeszcze ktoś poza mną to widzi, i też się wku...a :)

    Potwierdzam. Też to widzę i wzbudza to we mnie podobne emocje :-/

    Pozdrawiam
    Grzegorz

  • 12. Data: 2012-01-12 07:30:35
    Od: pgw <s...@p...onet.poczta>

    Dnia Thu, 12 Jan 2012 04:29:33 +0100, Zenek napisał(a):

    > Chyba raczej 25Hz sieciowe ma 50Hz z czego dioda swieci przy tylko
    > polowa z tego .

    Czyli świecą co drugi okres? Ciekawe.
    Raczej jest tam mostek i świecą 2 razy na okres.

    --
    pgw

  • 13. Data: 2012-01-12 07:38:13
    Od: pgw <s...@p...onet.poczta>

    Dnia Thu, 12 Jan 2012 03:53:33 +0100, sundayman napisał(a):

    > fajnie, że jeszcze ktoś poza mną to widzi, i też się wku...a :)

    A czy też tak macie, że wyświetlacze ledowe w kolorze niebeiskim widzicie
    niewyraźnie, czy tylko ja tak mam?
    Być może przyczyną są moje soczewki kontaktowe.

    --
    pgw

  • 14. Data: 2012-01-12 08:27:26
    Od: "Ukaniu" <l...@g...pl>

    Użytkownik "pgw" <s...@p...onet.poczta> napisał w wiadomości
    > A czy też tak macie, że wyświetlacze ledowe w kolorze niebeiskim widzicie
    > niewyraźnie, czy tylko ja tak mam?
    > Być może przyczyną są moje soczewki kontaktowe.

    To zwykła aberracja chromatyczna. W przypadku osób krótkowzrocznych
    szczególnie uciążliwa bo tak jakby wzmaga tą wadę z uwagi na to, że światło
    im krótsze tym skupia się bardziej przed siatkówką.

    --
    Pozdrawiam,
    Łukasz

  • 15. Data: 2012-01-12 08:35:46
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

    Użytkownik "Zenek" <t...@p...pl> napisał w wiadomości

    > Chyba raczej 25Hz sieciowe ma 50Hz z czego dioda swieci przy tylko polowa
    > z tego .

    Poszedłbym dalej.
    Diody połączone w szereg zapalają się dopiero po przekroczeniu przez
    sinusoidę pewnego napięcia.
    Więc świecą nie połowę, a na przykład jedną/czwartą, a zatem 12,5Hz ;-)
    P.G.

  • 16. Data: 2012-01-12 08:53:28
    Od: Piotr Gałka <p...@C...pl>

> [...]
    > lampy dałem cztery dychy w Leroy Merlin. Za te dwa kondensatory bym
    > jeszcze dychę dorzucił. Niech nie mówią, że to słaby interes.

    Słyszałem, że była jakaś kontrola wielu małych firm zajmujących się
    produkcją LEDówek podczas której dowiedziały się one, że w ogóle są jakieś
    normy EMC.
    Może to jest skutek tej kontroli. Może wcześniej mieli kondensator, ale
    impulsowy pobór prądu miał za dużo harmonicznych, a bez kondensatora jest
    wystarczająco mniej impulsowy. Kto wie?
    Może są też jakieś normy na światło, o których jeszcze nie wiedzą.
    P.G.

  • 17. Data: 2012-01-12 08:55:31
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jarosław,

    Thursday, January 12, 2012, 2:55:11 AM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > trafić. Nie, samego migotania 100 Hz nie widzę, ale widzę efekt
    > stroboskopowy wywołany podobnymi częstotliwościami. Nie potrzeba do
    > tego 'wirujących części maszyn', wystarczy ruszyć głową, albo nawet
    > przemieść wzrokiem z lewa na prawą. To samo jest z cyferkami pokazującymi
    > ceny benzyny na mijanych stacjach (sam już nie wiem co wkurza bardziej
    > -- treść czy forma). Albo z tylnymi diodowymi światłami pozycyjnymi
    > niektórych samochodów. Za coś takiego powinni niedopuszczać do ruchu,
    > tak jak za przekroczenie norm emisji tlenków azotu, tlenku węgla czy

    Jak sobie w kinie radzisz? Tam ledwie 24 klatki/s...

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 18. Data: 2012-01-12 08:56:41
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Michał,

    Thursday, January 12, 2012, 8:26:44 AM, you wrote:

    > Pomyśl raz jeszcze :)

    Nie wymagaj za wiele.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 19. Data: 2012-01-12 08:58:07
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Piotr,

    Thursday, January 12, 2012, 9:35:46 AM, you wrote:

    [...]

    > Poszedłbym dalej.
    > Diody połączone w szereg zapalają się dopiero po przekroczeniu przez
    > sinusoidę pewnego napięcia.
    > Więc świecą nie połowę, a na przykład jedną/czwartą, a zatem 12,5Hz ;-)

    I to jest podejście, które mi się podoba!

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 20. Data: 2012-01-12 09:00:32
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Piotr,

    Thursday, January 12, 2012, 9:53:28 AM, you wrote:

    [...]

> [...]
    > wystarczająco mniej impulsowy. Kto wie?
    > Może są też jakieś normy na światło, o których jeszcze nie wiedzą.

    Bez przesady - norma na harmoniczne dla oświetlenia jest zaostrzona
    dopiero przy mocy 25W i wyżej.

    Zwykłe skąpstwo i pozbycie sie najszybciej uszkadzajacego się
    elementu.

    --
    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl