  • 1. Data: 2012-01-11 23:52:26
    Temat: LED 230V
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Jak to cholerstwo jest zasilane? Miga jak wszyscy diabli. Kondensatora do
    wygładzenia pożałowali. Mogę to zasilić stałym napięciem, wyprostowanym
    i wygładzonym "tymi rencami", czy jest tam jakaś pojemność szeregowa?
    Te w wersji 12-woltowej są jakoś rozsądniej zaprojektowane? Kupiłem taką
    2,4W z 48 diodami z myślą o oświetleniu wejścia do domu, ale trochę mi
    wstyd taką migającą ludziom pokazywać.

    --
    Jarek

  • 2. Data: 2012-01-12 00:13:12
    Temat: Re: LED 230V
    Od: Sylwester Łazar <i...@a...pl>

> [...]
    > Te w wersji 12-woltowej są jakoś rozsądniej zaprojektowane? Kupiłem taką
    > 2,4W z 48 diodami z myślą o oświetleniu wejścia do domu, ale trochę mi
    Wydaje mi się, że albo pożałowali kondensatora, albo nawet przetwornicy:-(
    A z jaką częstotliwością miga?
    Skoro widać to albo 50Hz, albo jakieś dudnienia.
    Chyba stosują różne rozwiązania w tych ledach.
    Aż nie chce mi się wierzyć, ale...
    Te 48 diod jakoś mi się kojarzy z połączeniem szeregowym.
    Może wstawili w szereg rezystor 10W i diody też szeregowo?
    S.

  • 3. Data: 2012-01-12 00:35:37
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan Sylwester Łazar napisał:

> [...]
    > Te 48 diod jakoś mi się kojarzy z połączeniem szeregowym.
    > Może wstawili w szereg rezystor 10W i diody też szeregowo?

    Pożałowali, to na pewno. Miga z częstotliwością 100Hz (podłączyłem
    słuchawki do fotoogniwa). Podejrzewam połączenie szeregowe, mostek
    prostowniczy i kondensator z opornikiem (omomerz pokazuje nieskończoność).
    Szkoda, że tak to spieprzyli, bo poza tym świeci dość porządnie. Za dwie
    lampy dałem cztery dychy w Leroy Merlin. Za te dwa kondensatory bym
    jeszcze dychę dorzucił. Niech nie mówią, że to słaby interes.

    --
    Jarek

  • 4. Data: 2012-01-12 00:41:42
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl>

    Hello Jarosław,

    Thursday, January 12, 2012, 1:35:37 AM, you wrote:

> [...]
    > lampy dałem cztery dychy w Leroy Merlin. Za te dwa kondensatory bym
    > jeszcze dychę dorzucił. Niech nie mówią, że to słaby interes.

    Best regards,
    RoMan mailto:r...@p...pl

  • 5. Data: 2012-01-12 01:35:26
    Od: "kogutek" <s...@g...pl>

    Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl> napisał(a):

> [...]
    > lampy dałem cztery dychy w Leroy Merlin. Za te dwa kondensatory bym
    > jeszcze dychę dorzucił. Niech nie mówią, że to słaby interes.

    I Ty to miganie 100Hz widzisz? Różni piszą na niusach, ale karalucha do tej
    pory nie było.

  • 6. Data: 2012-01-12 01:55:11
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    kogutek napisał:

    > I Ty to miganie 100Hz widzisz? Różni piszą na niusach, ale karalucha
    > do tej pory nie było.

    Kogutki piszą, więc i karaluch, prusak, czy inny bolszewik może się
    trafić. Nie, samego migotania 100 Hz nie widzę, ale widzę efekt
    stroboskopowy wywołany podobnymi częstotliwościami. Nie potrzeba do
    tego 'wirujących części maszyn', wystarczy ruszyć głową, albo nawet
    przemieść wzrokiem z lewa na prawą. To samo jest z cyferkami pokazującymi
    ceny benzyny na mijanych stacjach (sam już nie wiem co wkurza bardziej
    -- treść czy forma). Albo z tylnymi diodowymi światłami pozycyjnymi
    niektórych samochodów. Za coś takiego powinni niedopuszczać do ruchu,
    tak jak za przekroczenie norm emisji tlenków azotu, tlenku węgla czy
    pięciosmrodzianu etylowego.

    --
    Jarek

  • 7. Data: 2012-01-12 02:53:33
    Od: "sundayman" <s...@p...onet.pl>

> [...]
    > -- treść czy forma). Albo z tylnymi diodowymi światłami pozycyjnymi
    > niektórych samochodów. Za coś takiego powinni niedopuszczać do ruchu,

    fajnie, że jeszcze ktoś poza mną to widzi, i też się wku...a :)

  • 8. Data: 2012-01-12 03:29:33
    Od: Zenek <t...@p...pl>

> [...]
    > lampy dałem cztery dychy w Leroy Merlin. Za te dwa kondensatory bym
    > jeszcze dychę dorzucił. Niech nie mówią, że to słaby interes.

    Chyba raczej 25Hz sieciowe ma 50Hz z czego dioda swieci przy tylko
    polowa z tego .

  • 9. Data: 2012-01-12 06:18:59
    Od: "L501 aneryS" <s...@s...pl>

    > fajnie, że jeszcze ktoś poza mną to widzi, i też się wku...a :)

    No co, pewnie tyle prądu żre, że dostało własny generator na 230/50Hz, a
    pożałowali kondzioła na gładzenie :) Albo w ogóle nie prostują, tylko
    podzielili diody na dwie sekcie przeciwrównoległe (coby wsteczne ich nie
    poprzebijało) i sru do przemiennego, tylko conajwyżej jakiś posobnik
    napięciowy dali, aby się diody nie usmażyły :)

  • 10. Data: 2012-01-12 07:26:44
    Od: Michał Lankosz <m...@t...pl>

    W dniu 2012-01-12 04:29, Zenek pisze:
    > Chyba raczej 25Hz sieciowe ma 50Hz z czego dioda swieci przy tylko
    > polowa z tego .

    Pomyśl raz jeszcze :)

    Michał