  • Data: 2014-08-19 15:41:55
    Temat: Re: LED 10W 100W
    Od: Dariusz Dorochowicz <dadoro@_wp_._com_> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2014-08-19 12:52, J.F. pisze:

    > mnie sie spodobaly 4W Ledare z Ikei, faktycznie moga konkurowac z 40W
    > zarowka i od razu mleczne (do oswietlenia ogolnego to zaleta).
    >
    > No ale to 4W, nastepna ma 7W i zastepuje 60W.
    > a z takimi co swieca jak 100W to klopot ..

    Na tej mojej jest napisane, że ma 10W.

    > No ale co - teraz, w roku 2014, inwestowac (wlasna prace) w halogeny ? :-)

    No i to dzisiaj jest problem z podjęciem decyzji.
    Chciałem sobie doświetlić prysznic, bo grzybki lubią się pojawiać i
    myślałem o LEDach właśnie, ale obejrzałem sobie ich widmo i
    stwierdziłem, że jednak po prostu dodam jeszcze jednego halogena (mam
    "zapasową" oprawę), a same żarówki zmienię z 50 na 35W. Nie wiem jaka
    część widma odpowiada za znikanie nalotów, ale tam, gdzie dociera
    światło z halogena pojawiają się niechętnie, a w LEDach jest dziura w
    widmie.

    Doświetlić LEDami to można, ale żeby tak tylko na nich robić to nie
    wiem. Byłem w pomieszczeniach, gdzie jest oświetlenie tylko LEDami i
    jeszcze bez światła zewnętrznego - jakoś mi to nie podchodzi, chociaż
    nie umiem powiedzieć co mi nie pasuje. Może za tanie były.

    Pozdrawiam

    DD