  • 41. Data: 2012-05-29 12:12:05
    Temat: Re: LCD w niskich temperaturach...
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    Pan J.F. napisał:

    > No i jeszcze jedno .. nawigacje w samochodzie po postoju w -20 dzialalaja.
    >
    > Co prawda szybko sie robi cieplo, ale ruszaja jednak na zimno.

    Dawno się takimi rzeczami nie zajmowałem, ale pamiętam jeszcze, że starsze
    wyświetlacze LCD były mocno uzależnione od temperatury. Robiono do nich
    specjalne układy, które dopasowywały sposób zasilania w zależności od
    temperatury otoczenia. Później technologia się poprawiła i w zakresie
    ludzkich temperatur można było zrezygnować z regulacji. Ale to -20°C nie
    jest jak widać ludzkie i może trzeba (i wystarczy) zmodyfikować zasilanie
    (zamiast podgrzewania).

    --
    Jarek

  • 42. Data: 2012-05-29 17:03:57
    Od: sundayman <s...@g...pl>

> [...]
    > jest jak widać ludzkie i może trzeba (i wystarczy) zmodyfikować zasilanie

    to to są proste wyświetlacze, STN chyba.
    Faktycznie tam będzie modyfikacja napięcia zasilającego, ale to pomaga
    chyba tylko na kontrast a nie szybkość działania.
    Akurat z kontrastem dużego problemu nie miałem, ale zrobię taki układ.

    A w nawigacjach - to chyba TFT jest. Być może TFT jest mniej wrażliwy na
    temperaturę. Nie wiem jak to wygląda...

  • 43. Data: 2012-05-29 19:11:13
    Od: Jarosław Sokołowski <j...@l...waw.pl>

    sundayman napisał:

> [...]
    > Akurat z kontrastem dużego problemu nie miałem, ale zrobię taki układ.
    >
    > A w nawigacjach - to chyba TFT jest. Być może TFT jest mniej wrażliwy na

    Przeguglałem producentów wyświetlacy. Tak jak się spodziewałem, są różne
    wykonania dla różnych zakresów temperatur. Na przykład takie:

    http://www.altadox.com/lcd/knowledge/lcd_temperature
    _ranges.htm

    --
    Jarek

  • 44. Data: 2012-05-29 21:07:30
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    > Przeguglałem producentów wyświetlacy. Tak jak się spodziewałem, są różne
    > wykonania dla różnych zakresów temperatur. Na przykład takie:

> [...]

    Tylko, że te temperatury to chyba biorą z sufitu.
    Ten, o którym mowa to ten ;
    http://www.av-display.com.cn/ProductFile/20080804014
    059.pdf

    i co z tego, że operating temp. -20 / 70 st.C ?

    Chyba, że chodziło im o to, że jeszcze W OGÓLE działa.
    No to tak - w ogóle to działa. Tyle, że do d..y :)