  • 21. Data: 2012-05-14 23:42:34
    Temat: Re: LCD w niskich temperaturach...
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    A w Farnellu są takie fajne grzejniczki
    http://pl.farnell.com/dbk/hp03-1-04-24/grzejnik-plyt
    ka-f-ptc-15-w/dp/4408263

    ale jakoś nie widzę tego do LCD...

  • 22. Data: 2012-05-15 20:27:19
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    Użytkownik "sundayman" <s...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:jort6v$3fp$1@inews.gazeta.pl...

    > Test był całego urządzenia. Oczywiście jest zasilacz, a nawet dwa, ale oba
    > to przetwornice, w dodatku całość pobiera jakieś 100mA przy 24V,
    > więc grzać toto się nie chce specjalnie.

    Czyli zasilane z sieci. Nie mogę zrozumieć idei stosowania przetwornic w
    takich warunkach. Droższe, bardziej skomplikowane i więcej rzeczy do
    zepsucia. No i jak widać nie nadają się do ogrzewania :)
    Wojtek

    --
    Taaa... Oczywiście, są lekarze, którzy
    poświęcają cały swój czas i wiedzę

  • 23. Data: 2012-05-15 20:32:05
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 15 May 2012 20:27:19 +0200, wowa napisał(a):

    > Czyli zasilane z sieci. Nie mogę zrozumieć idei stosowania przetwornic w
    > takich warunkach. Droższe, bardziej skomplikowane i więcej rzeczy do
    > zepsucia. No i jak widać nie nadają się do ogrzewania :)

    Ale za to latem nie trzeba sie pytac o maly klimatyzator :-)

    J.

  • 24. Data: 2012-05-15 23:09:41
    Od: sundayman <s...@g...pl>

> [...]
    > takich warunkach. Droższe, bardziej skomplikowane i więcej rzeczy do
    > zepsucia. No i jak widać nie nadają się do ogrzewania :)

    A niby dlaczego uważasz, że z sieci ?
    Właśnie nie - albo z paneli słonecznych, albo z innego, zewnętrznego
    zasilania 24V.

    Skomplikowane może i bardziej, ale wydajne też jednakowoż dużo bardziej.

  • 25. Data: 2012-05-16 13:09:36
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    > A niby dlaczego uważasz, że z sieci ?
    Bo 24V ciężko się robi na bateryjkach :)
    > Właśnie nie - albo z paneli słonecznych, albo z innego, zewnętrznego
    > zasilania 24V.
    To wtedy ma sens walka o sprawność.

    I przy ogrzewaniu całą ekonomię diabli biorą :( Zobacz na elementy.pl/lcd
    moduły dog, piszą że od -20*C
    Wojtek

  • 26. Data: 2012-05-16 19:56:45
    Od: "j.r." <j...@g...pl>

    wowa wrote:
    > I przy ogrzewaniu całą ekonomię diabli biorą :( Zobacz na
    > elementy.pl/lcd moduły dog, piszą że od -20*C
    Witam,
    DOG 16x3 znaki alfanumeryczny przy -10stC przez ok 2 sekundy
    zmienia zawartość wyswietlaną :(
    Przy niższych temperaturach nie miałem go widzieć ale napewno
    nie nadaje się do animacji, jedynie statyczne teksty...
    --
    pzdr, j.r.

  • 27. Data: 2012-05-16 20:28:16
    Od: sundayman <s...@g...pl>

    > I przy ogrzewaniu ca?? ekonomi? diabli bior? :( Zobacz na elementy.pl/lcd
    > modu?y dog, pisz? ?e od -20*C
    > Wojtek

    Ten, który używam też ma napisane -20 st. I Ok - obraz widać, ale zmiana
    zawartości to ze 5 sek przy -19 st.
    Tak, więc dxxx blada.

    A co do ekonomii, to nie jest najważniejsze w tym przypadku.
    Chodzi o zakres napięć ; weź zrób sensowny zasilacz , który będzie dział
    tak samo dobrze przy zasilaniu 24 i 40V.

  • 28. Data: 2012-05-18 20:04:21
    Od: "wowa" <w...@g...pl>

    > A co do ekonomii, to nie jest najważniejsze w tym przypadku.
    > Chodzi o zakres napięć ; weź zrób sensowny zasilacz , który będzie dział
    > tak samo dobrze przy zasilaniu 24 i 40V.

    Bo zasilacze się robi na 220V :) Reszta to jakieś wydumki :)
    Wojtek

  • 29. Data: 2012-05-18 23:17:47
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello sundayman,

> [...]
    > Chodzi o zakres napięć ; weź zrób sensowny zasilacz , który będzie dział
    > tak samo dobrze przy zasilaniu 24 i 40V.

    A cóż to za wyzwanie? Wiekszość projektowanych przeze mnie zasilaczy
    sieciowych musi działać w zakresie 85-265V AC to jest stosunek ok.
    1:3.12. 24-40V to ledwie 1:1.66(6) - banalny zakres napięć
    zasilających.

    --
    Best regards,
    RoMan

  • 30. Data: 2012-05-18 23:18:45
    Od: RoMan Mandziejewicz <r...@p...pl.invalid>

    Hello wowa,

    Friday, May 18, 2012, 8:04:21 PM, you wrote:

    > Bo zasilacze się robi na 220V :) Reszta to jakieś wydumki :)

    Zasilacze się robi na 85-265V AC.

    --
    Best regards,
    RoMan