  • Data: 2009-04-27 08:15:41
    Temat: Re: LCD do obróbki zdjęć do 1200zł
    Od: Tomasz Jakubowski <t...@s...cc> szukaj wiadomości tego autora

    kk pisze:
    > Było już kilka takich tematów, ale większość dotyczyła monitorów sporo
    > powyżej tej granicy.
    >
    > Wielkość od 19 cali w górę, w miarę poprawne podświetlenie i
    > odwzorowanie. Nie jestem jeszcze purystą i pewnie nie zobaczę subtelnych
    > różnic pomiędzy modelami drogimi, a od czegoś trzeba zacząć.

    Raczej odradzałbym Ci na dłuższą metę format 4:3 do stanowiska
    1-monitorowego (do dual-head już jest całkiem fajnie) - paletki
    narzędziowe zajmują trochę miejsca i w efekcie na fotkę pozostaje mało
    powierzchni roboczej.
    Może zerknij na:
    Eizo S2231/32
    NEC P221W
    Niestety, znacznie przekracza to założony budżet, jednakże każda
    późniejsza przesiadka prowadzi do kolejnych sporo większych wydatków.

    Rozwiązanie full-economic - jeśli nie zajmujesz się obróbką
    animacji/video, na allegro można trafić stare i używane modele Eizo
    (klasyczne 4:3 17-19") na PVA z 10 bit LUT'em w stanie b.dobrym/idealnym
    i małym przebiegiem (w Eizo jest zaszyty licznik przepracowanych godzin)
    w cenie 1/2 - 1/3 kwoty którą podałeś.

    Jest też sporo modeli tańszych ale i o słabszych parametrach
    wyświetlania od w/w, np. HP P221W (z wszelkimi wadami 8bit. LUT) ale z
    niezłym zakresem regulacji podświetlenia (co jest _bardzo_ ważne przy
    regulacji monitora do pracy w warunkach domowych charakteryzujących się
    zwykle niskim poziom oświetlenia).

    --
    pozdrawiam
    Tomasz Jakubowski