  • 31. Data: 2020-04-01 00:30:59
    Temat: Re: Kwarantanna 3
    Od: "r...@k...pl" <r...@k...pl>

    "Już wiemy, dlaczego zgonów jest mało. PiS opublikował mechanizm swojej
    kreatywnej statystyki"

    https://lekarski.blog.polityka.pl/2020/03/30/juz-ofi
    cjalnie-wiemy-dlaczego-zgonow-jest-malo-pis-opubliko
    wal-mechanizm-swojej-kreatywnej-statystyki-medycznej
    -wobec-covid-19-zwiezly-podrecznik-analizy-danych-ep
    idemicznych-dla-niezorientowanych/

    Istotne:
    (to są kody przyczyny zgonu)

    Dla osób mniej obytych z medycznym angielskim - mój autoryzowany skrót skrótu:

    Kod U07.1 jest przypisany do rozpoznania Covid-19 potwierdzonego testami
    laboratoryjnymi
    Kod U07.2 jest przypisany do klinicznego lub epidemiologicznego rozpoznania
    Covid-19, gdy wynik potwierdzającego testu laboratoryjnego był
    nierozstrzygający lub nieosiągalny.

    MZ/PZH uznaje za uzasadnione rozpoznanie Covid-19 jako wyjściowej przyczyny
    zgonu jedynie w przypadku dodatniego wyniku testu laboratoryjnego.

    WHO za równie uzasadnione uważa postawienie takiego rozpoznania w przypadku
    charakterystycznego obrazu klinicznego i/lub epidemiologicznego - obowiązuje
    wówczas kod U07.2. Jako obraz kliniczny należy w tym przypadku rozumieć
    specyficzne przemawiające za takim rozpoznaniem, ale również charakterystyczne
    zmiany w tomografii komputerowej płuc. Cechy epidemiologiczne to po prostu
    udowodniony (lub wysoce prawdopodobny) kontakt z osobą zakażoną.

    Kod U 07.2 nie istnieje w kryteriach MZ/PZH.

  • 32. Data: 2020-04-01 01:02:25
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 01.04.2020 o 00:20, RadoslawF pisze:

    > No zobacz a w poprzednim poście pisałeś "byle nie do paczkomatu".

    Ja zamawiam do paczkomatu, jak z paczkomatu odbierze ten poddany
    kwarantannie, to już jego sprawa. Ale ten sam gość, który wkłada paczki
    do paczkomatu rozwozi też paczki pod inne adresy. W czym tu widzisz problem?

    > Ja też ale wracający z zagranicy nie mieli szansy tego zrobić.
    > A kwarantanne dostało ponad sto tysięcy z nich.

    A to akurat gówno prawda. Dostawali na granicy jedynie prikaz, że mają
    się poddać kwarantannie. Raz że sami się mieli do miejsca odbywania
    kwarantanny udać, nikt ich nie eskortował i nie zabraniał zrobić po
    drodze niezbędnych zapasów. Dwa, to jeszcze do wczoraj tylko osoba
    przekraczająca granicę podlegała kwarantannie, reszta domowników już
    nie, pisałem o tym wcześniej, i też mogli porobić zakupy.
    Mam też z pierwszej ręki sprawozdanie z kwarantanny rodziny pacjenta
    zero, też mieli spokojnie czas na zrobienie niezbędnych zakupów.

    > Przestać pisać kłamstwa że "zamówić kurierem".

    Gdzie tu kłamstwo? W poniedziałek kurier dostarczył mi do roboty
    przesyłkę, w piątek lub poniedziałek spodziewam się kolejnej.
    To, że gdzieś jakiś sklep tego nie ogarnia, to mnie tak średnio interesuje.

    > Pytanie jak długo wytrzymasz ceny: 3zł bochenek chleba plus 30zł
    > za usługę dowiezienia. A po wejściu od jutra nowych restrykcji jeszcze
    > mogą doliczyć 20zł za konieczność wejścia do sklepu.

    Ty zamawiałeś coś, kiedyś taryfą? Liczą normalną cenę kursu+czas na
    zakupy+fatyga, to ostatnie zależy od humoru i obłożenia robotą taryfiarza.
    I dlaczego bochenek za 3zł, a nie bułkę za 60 groszy?

  • 33. Data: 2020-04-01 01:42:22
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Wed, 1 Apr 2020 01:02:25 +0200, nadir napisał(a):

    > Ja zamawiam do paczkomatu, jak z paczkomatu odbierze ten poddany
    > kwarantannie, to już jego sprawa. Ale ten sam gość, który wkłada paczki
    > do paczkomatu rozwozi też paczki pod inne adresy. W czym tu widzisz problem?

    Ze on jednak do paczkomatu, a niekoniecznie pod inne adresy ..

> [...]
    > się poddać kwarantannie. Raz że sami się mieli do miejsca odbywania
    > kwarantanny udać, nikt ich nie eskortował i nie zabraniał zrobić po

    No chyba, ze sobote wieczorem przyjechali, a do Zabki maja daleko ...

    > Dwa, to jeszcze do wczoraj tylko osoba
    > przekraczająca granicę podlegała kwarantannie, reszta domowników już
    > nie, pisałem o tym wcześniej, i też mogli porobić zakupy.

    No chyba ze samotnie mieszka, albo cala rodzina wrocili ...

    > Gdzie tu kłamstwo? W poniedziałek kurier dostarczył mi do roboty
    > przesyłkę, w piątek lub poniedziałek spodziewam się kolejnej.
    > To, że gdzieś jakiś sklep tego nie ogarnia, to mnie tak średnio interesuje.

    Sporo ogarnia, ale wsrod spozywczych to rzadkosc.
    Maja swoich kurierow ... ale czas rosnie.

    J.

  • 34. Data: 2020-04-01 01:51:11
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl>

    Dnia Tue, 31 Mar 2020 12:42:00 -0700 (PDT), Przemek Jedrzejczak
    napisał(a):
    > https://wiadomosci.gazeta.pl/wiadomosci/7,173952,258
    33803,hiszpania-najwyzsza-dobowa-liczba-zmarlych-od-
    poczatku-epidemii.html#s=BoxMMtImg1

    > To samo co w Niemczech. Średnia wieku 79 lat czyli następnym razem izolatka dla
    seniorów zamiast globalnej paniki.

    A tymczasem w Polsce ... to samo co w Niemczech

    https://nto.pl/juz-24-osoby-zakazone-koronawirusem-w
    -domu-opieki-w-jakubowicach-jedna-z-kobiet-zabrana-d
    o-szpitala-zakaznego-w/ar/c1-14891277

    "We wtorek o godzinie 15.00 Ministerstwo Zdrowia poinformowało o 12
    nowych przypadkach zakażenia koronawirusem w woj. opolskim. 11 z nich
    to podopieczni DPS w Jakubowicach. W tej grupie jest czterech mężczyzn
    i siedem kobiet.

    Wieczorem znane były wyniki czterech kolejnych osób z tego ośrodka. To
    dwie kobiety i dwóch mężczyzn w wieku senioralnym. Ich stan jest
    dobry, obecnie przebywają w kwarantannie - poinformował Opolski Urząd
    Wojewódzki."

    Czyli testy sa.

    "W sumie w ośrodku przebywa 40 seniorów. Większość cierpi na różne
    choroby. Pensjonariusze, u których potwierdzone zostało zakażenie
    koronawirusem, zostali odseparowani od pozostałych. Wciąż nie można
    jednak wykluczyć kolejnych zakażeń.

    Jak nieoficjalnie dowiedział się portal nto.pl nie wszystkie próbki do
    tej pory zostały zbadane.

    Dr Jolanta Moroń-Świercz przyznaje, że ma problem z obsadą personelu.
    Dziewięć pracujących w ośrodku kobiet także zostało zakażonych
    koronawirusem.

    Co najmniej jedna z zatrudnionych pielęgniarek zrezygnowała z pracy.
    Wiele z nich jest wyczerpanych niezwykle trudnymi warunkami, jakie
    panują tu w związku z epidemią i dużą liczbą zakażeń."

    J.

  • 35. Data: 2020-04-01 03:31:53
    Temat: Re: Kwarantanna 3. Turkmenistan.
    Od: "AntkoF" <j...@g...pl>

    > rzad zaostrza izolacje:
    >
    > J.

    Turkmenistan jest lepszy od komuny PiS, tam zabroniono informować,
    pisać i mówić "coronawirus". Oficjalnie nikt się nie zaraził
    i nikt nie umarł z powodu koronawiusa.

  • 39. Data: 2020-04-01 06:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik nadir n...@h...org ...

    > Zamówić kurierem, byle nie do paczkomatu.;)

    Czs dostaw dosc mocno sie wydłuzył ostatnio.
    Pomijam to ze podobno markety nie realizuja dostaw z zarciem, znajomy
    twierdzi ze tesco daty dostawy za 2 miesiace pokazuje najblizsze.

    Poza tym: załózmy ze mowimy o starszej osobie, która nie obsługuje
    komputera.

    --
    Pozdrawia... Budzik

  • 36. Data: 2020-04-01 06:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Pewno problemu z donoszeniem żarcia, dla tych co im nie ma kto
    > przyniesc, nie ma.

    No własnie zrobiła się gownoburza a ja chciałem tylko sie dowiedziec jak
    to jest rozwiazane.

    A co sadzisz o tym, ze dotychczas kwarantanna była tylko dla jednej osoby
    a nie dla wszystkich domowników?

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Jest Leżajsk, jest dobrze.

  • 38. Data: 2020-04-01 06:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > A że za parę lat będzie trzeba leczy ofiary dzisiejszych aresztów
    > domowych ze skutków bezruchu - przecież to nie on będzie płacić.

    Na szczescie mam w sobie duza doze nieposłuszenstwa.
    Moja jak to usłyszała to sie zaczeła przejmowac ze dziecko cały dzien w
    domu.
    Powiedziałem: do auta, do lasu i w samotnosci spacerowac ile wlezie.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "No bo jest tak: ludzie dzielą się na trzy grupy: tych, którzy umieją

  • 37. Data: 2020-04-01 06:59:52
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    Użytkownik Cavallino C...@k...pl ...

    > A byłeś za granicą, albo miałeś kontakt z kimś zakażonym?
    > Jeśli nie, to nie przetestują.
    > Jeśli tak, to też nie przetestują, za to możesz załapać się na
    > kwarantannę.

    Skad miałbym wiedziec czy miałem kontakt z kims zakazonym? Codziennie mam
    kontakt pewnie z setką osób...

    > No ja już dzisiaj stałem parę razy.
    > Co się tak dziwisz, przecież wiadomo do czego dąży kaczafi - to mu
    > się kojarzy z pięknym okresem młodości, były kolejki, to i teraz
    > mają być.

    ;-D

    > Zakazy dla ludzi wprowadzić łatwo, ale kurna żeby ktoś raczył zmusić
    > np. operatora kablówki do przyjmowania wypowiedzeń drogą
    > elektroniczną, to już tak dobrze nie ma.

    No własnie sie dzis zastanawiałem nad tym bo musze cos w INEA załatwić.

    > Nawet jak masz podpis kwalifikowany.
    > Żeby było trudniej, to operator pozamykał wszystkie salony i
    > zostawił jeden na całe miasto, a datę stempla pocztowego olewa.
    > A nawet jakby nie olewał, to z pocztą jest ten sam problem.

    W razie czego złoze dyspozycje telefonicznie, dosle mailem skan pisma i
    niech mnie cmokna.

    --
    Pozdrawia... Budzik
    "Życie nie jest ani lepsze, ani gorsze od naszych marzeń.

  • 40. Data: 2020-04-01 06:59:53
    Od: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>

    > Jeśli Budzik lzesz jak stara pomarszczona cyganka to chociaż dowody
    > rzeczowe byś usunął. Dałeś cytat a z cytatu nie chuja nie wynika
    > związek przyczynowo skutkowy z tym co napisałem. Wychodzi że IQ=85
    > wystarcza do bycia kurierem.

    Niech kazdy wyrobi sobie własne zdanie... ;-D

    --
    Pozdrawia... Budzik
    Dyplomata potrafi powiedzieć "idź do diabła" w taki sposób,