    From: "j.r." <j...@g...pl>
    Newsgroups: pl.misc.elektronika
    Subject: Re: Kupować antenę czy nie ?.
    Date: Fri, 1 Jan 2010 14:50:28 +0100

    R.M. wrote:

    > ciekaw jestem tylko jakim cudem antena o wiekszym zysku (siatka -
    > 14dbi) moze byc gorsza od yagi A1911 o zysku 13.6dbi
    Witam,
    wyjasnienie jest bardzo proste.
    Siatki maja bardzo rozna jakosc wykonania tzn tolerancje wymiarow
    oraz ich pozostalych parametrow ponadto siatka cechuje sie
    mniejsza kierunkowoscia (jesli nadawane sygnaly sa z jednego
    kierunku a zaklucenia powstaja glownie z innego kierunku np
    o 60 stopni od nadajnika yaga zbierze ich znacznie mniej).
    Stosunek sygnalu do szumu jest wazny. Mozliwe rowniez
    ze przy siatce zamotowany wzmacniacz sie przesterowuje
    od zbyt silnego sygnalu luz wrecz sie wzbudza.

    Na grupie byly juz opisy instalacji gdzie siatka byla lepsza
    ale to nie stanowi reguly wszystko zalezy od lokalnych warunkow
    odbioru.

    Osobiscie znam przypadek w Warszawie gdzie najlepszy
    odbior jest na 1m odcinku linki 0,5mm2 :-)
    --
    pzdr, j.r.