    From: Robert Rędziak <r...@g...wkurw.org>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kupno używanego jeździdła.
    Date: Tue, 24 Aug 2010 23:17:53 +0000 (UTC)

    On Wed, 25 Aug 2010 00:09:56 +0200, Andrzej Lawa
    <a...@l...SPAM_PRECZ.com> wrote:

    > Common Rail można uniknąć a i turbo nie jest niezbędne.

    1.9 SDI, 69KM, najlepiej w budzie Octavii? Cymes. Za młody
    jestem.

    > Yaris, benzyna 1.0 --> 35 kPLN (5 biegów)
    >
    > Yaris, diesel 1.5 --> 48 kPLN (6 biegów)
    >
    > Yaris, benzyna 1,33 --> 48 kPLN (6 biegów, lakier metalik, 5 drzwi)

    Może ja mam jakiś inny, zbyt oficjalny cennik
    (http://www.toyota.pl/images/spec_yaris.pdf), ale 1.33 Luna jest
    tańszy o ponad 7200PLN od 1.4D-4D Luna. Co się przekłada na ponad
    1500 litrów paliwa ,,gratis'' (czyli przynajmniej 20kkm).
    Porównywanie dwóch różnych wersji wyposażeniowych jest, wygodnym
    dla Twojej tezy, nieporozumieniem.

    A teraz zrób podobne porównanie dla Avensisa 1.6Valvematic i
    2.0D-4D w tej samej wersji nadwoziowej i powiedz, czy ponad
    15kPLN różnicy jest niezauważalne.

    > Każdy po jakimś czasie zaczyna. Myj się i nie jedz oraz nie pal w
    > samochodzie - to trochę to opóźnisz.

    I nie tankuj śmierdziela, którego zapaszku trudno się pozbyć?

    > Swoją szosą spaliny są mniej nieprzyjemne, niż w benzyniaku,
    > także/zwłaszcza zagazowanym.

    O tak, szczególnie cząstki stałe. Tylko nie snuj opowiastek o
    normach EuroCośtam bez porównania tych samych norm dla gruźlika
    i benzynowca.

    > Wiesz, jest taki wynalazek. Nazywa się "ubranie" ;->

    Preferujesz na cebulkę czy na mumię? Bo ja preferuję wygodę za
    kierownicą.

    > Benzyniak nuci chorały czy recytuje wiersze? ;->

    Mój wygrywa niemalże arie operowe przy przeciętnym bocianie.
    Szczególnie gdy mu się otworzy drugi przelot w tłumiku.

    > Hałaśliwość jest raczej pochodną klasy, a nie rodzaju paliwa. Patrz:
    > "kaszlak" ;->

    Dowcip Ci się nie udał. Zwłaszcza że kaszel na bredzie pięknie
    gada, natomiast bocian, czego by z nim nie zrobić, klamocze jak
    ciężarówka.

    > Patrz wyżej.

    Na co? Ja tez mogę powiedzieć, że Aston Martin Cygnet jest
    tańszy od S-klasse, więc Aston bije Mercedesa zarówno niższą
    ceną jak i wyższym prestiżem.

    > Diesel ma też swoje zalety, nie tylko ekonomiczne. Ja np. generalnie
    > wolę charakterystykę pracy diesla.

    Szczególnie wolnossącego, bo masz czas na przeczytanie połowy
    książki między zmianami biegów?

    Przyczep nie ciągam, dużych przebiegów nie robię. Gruźlik mi
    niepotrzebny.

    r.