  • 11. Data: 2009-10-27 10:22:22
    Temat: Re: Kupno moto z UK
    Od: "Gumis" <m...@g...pl>

    Uzytkownik "maciek" <m...@g...com> napisal w wiadomosci
    news:472223d9-f70b-4248-ac3e-79526ff33f4d@g23g2000yq
    h.googlegroups.com...
> [...]
    > piszesz na pana z UK. Podpisac mozesz sie sam.
    > Nie ma tez powodu czuc sie winnym omijania pierdolnietych przepisow i
    > urzedniczych mzonek.
    > Dlatego interesuje Cie sprzet sprowadzony ze mozesz miec go taniej,
    > lepszy rocznik, stan itd.
    > Ja bym pisal umowe na angola i koniec. Daty dopasuj jak sobie chcesz.
    > Mysle ze takie 'kiwanie przepisow' to i tak duza powsciagliwosc bo
    > kupno/rejestracja/sprzedaz pojazdu u nas to koszmar i paranoja podczas
    > ktorej jestes bezprawnie skubany z kasy.
    > Jak chcecie to mozecie sobie po mnie pojechac :)

    E tam pojechac :-)
    Wiem jak jest w naszym pieknym kraju, gdzie króluje jak piszezsz
    PARANOJA i podobno PRAWO, tylko ze to prawo posiada cos takiego jak
    INTERPRETACJA. I o ile sama w sobie nie jest jeszcze niczym
    nadzwyczaj dziwnym, to jesli za ta ze INTERPRETACJE biora sie
    urzednicy za biurkiem, ktorzy maja przyjmowac dokumenty
    (i co gorsza maja niepisane do tego prawo) to to jest wlasnie ta
    PARANOJA...:-(
    A co do rejestracji to chyba zarejestruje na umowe z Angolem i tyle...
    Tylko zastanawiam sie jesli w tym dokumencie V5C sa dane nabywcy a nie sa
    to MOJE dane to co wtedy?? Nie doczepia sie w WK lub US ??

  • 12. Data: 2009-10-27 10:25:16
    Od: "Kuba \(aka cita\)" <y...@w...pl>

    Gumis wydusił z siebie te słowy:

    > A co do rejestracji to chyba zarejestruje na umowe z Angolem i tyle...
    > Tylko zastanawiam sie jesli w tym dokumencie V5C sa dane nabywcy a
    > nie sa to MOJE dane to co wtedy?? Nie doczepia sie w WK lub US ??

    a od kiedy to wymagana jest ciągłość danych podczas zakupu pojazdy z
    zagranicy?

    W niektorych krajach nie ma problemu, ale są takie, gdzie te dane bywają od
    czapy, a w Polsce dane i tak wpisuje sie z książki telefoniczej ... i nie ma
    z tym problemu.

    --
    Kuba (aka cita) gg:1461968 www.cita.pl
    Dwie ogony - Myszka (2005r) i Irma (2006r)

    Kupie R1100RT/K1200RS lub czegoś podobnego 10-12tys

  • 13. Data: 2009-10-27 10:36:41
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 27 Paź, 11:22, "Gumis" <m...@g...pl> wrote:
    > A co do rejestracji to chyba zarejestruje na umowe z Angolem i tyle...
    Tu nie masz się co więcej zastanawiać :-)
    > Tylko zastanawiam sie jesli w tym dokumencie V5C sa dane nabywcy a nie sa
    > to MOJE dane to co wtedy?? Nie doczepia sie w WK lub US ??
    Przecież w V5C nie masz danych nabywcy tego motocykla. Kupowałem w
    marcu motocykl i w V5C były tylko dane właściciela z UK.

    --
    Artur
    Zygzak 12

  • 14. Data: 2009-10-27 10:42:54
    Od: Artur Zabroński <a...@g...com>

    On 27 Paź, 11:36, Artur Zabroński <a...@g...com> wrote:

    > Przecież w V5C nie masz danych nabywcy tego motocykla. Kupowałem w
    > marcu motocykl i w V5C były tylko dane właściciela z UK.

    Aha no i jak chcesz wiedzieć coś więcej o moto to sprawdź sobie na
    http://www.motinfo.gov.uk/ - potrzebny numer V5C + numer z blachy.

    --
    Artur
    Zygzak 12

  • 15. Data: 2009-10-27 10:59:42
    Od: "Gumis" <m...@g...pl>

    Przecież w V5C nie masz danych nabywcy tego motocykla. Kupowałem w
    marcu motocykl i w V5C były tylko dane właściciela z UK.

    I o to info mi chodzilo :-)
    Nie bylem pewien czy sa bo czytam w necie i czytam i niektorzy pisza
    ze w rybryce bodajze 6 czy 8 sa dane nabywcy i
    ten dokument sprzedajacy wysyla do DVLA...
    --
    Artur
    Zygzak 12

  • 16. Data: 2009-10-27 11:00:51
    Od: "Gumis" <m...@g...pl>

    Aha no i jak chcesz wiedzieć coś więcej o moto to sprawdź sobie na
    http://www.motinfo.gov.uk/ - potrzebny numer V5C + numer z blachy.

    o tej stronce wiedzialem :-) Cekam na nr tego dokumentu od goscia:-)

    DZIEKI za zainteresowanie :-)
    -----------------
    Pozdrawiam Gumis

  • 17. Data: 2009-10-27 11:30:44
    Od: maciek <m...@g...com>

    On Oct 27, 10:59 am, "Gumis" <m...@g...pl> wrote:

    > I o to info mi chodzilo :-)
    > Nie bylem pewien czy sa bo czytam w necie i czytam i niektorzy pisza
    > ze w rybryce bodajze 6 czy 8 sa dane nabywcy i
    > ten dokument sprzedajacy wysyla do DVLA...

    Sprzedajacy wysyla dokument V5 do DVLA tylko w przypadku zmiany
    wlasciciela w UK.
    Jezeli motocykl jest sprzedawany na export wowczas exporter (pan od
    ktorego teraz kupujesz) dostaje motocykl razem z oryginalnym i
    kompletnym 'dowodem rejestracyjnym' V5
    Tak na prawde dokumentem motocykla jest tylko pierwsza kartka (2
    piewrsze strony) a druga kartka ma tylko zestaw malych formularzy
    ktore odpowiednio sie wypelnia w zaleznosci od typu sprzedazy etc. -
    formularze na uzytek DVLA, nie majace zadnej wartosci - mowie to bo
    wiem ze gupi urzedas potrafi sie czepic, ze druga kartka jest
    niekompletna.

    W Twoim przypadku bedzie tak, ze napiszesz umowe na angola, wezmiesz
    cale V5 (oprocz jednej sekcji o eksporcie ktora zostala u anglika, ale
    to nie ma dla Ciebie znaczenia) i pojdziesz z tym V5 do urzedu.
    Z punktu widzenia urzedu to Ty byles w Anglii i kupiles sobie
    motocykl. Pan od ktorego na prawde kupujesz nijak nie bedzie figurowal
    w calej operacji.

    Pisz jak cos nie wiesz to podpowiem bo przerobilem to pare razy.

    maciek

  • 18. Data: 2009-10-27 12:09:34
    Od: "Gumis" <m...@g...pl>

    Sprzedajacy wysyla dokument V5 do DVLA tylko w przypadku zmiany
    wlasciciela w UK.

    A skad DVLA 'wie' ze moto opuscilo UK a tym samym ze pan X
    nie jest juz wlascicielem tego moto i od dniaX
    nie placi podatku drogowego etc...?
    Nie wiem dlatego pytam :-)

[...]

    To tez doczytalem w necie, z tym ze PODOBNO nalezy tlumaczyc
    tylk te 1 kartke - A4(2 strony) a reszte schowac sobie na pamiatke i nie
    pokazywac nigdzie...
    Dobrze doczytalem ??

[...]

    To zrozumiale.

    Pisz jak cos nie wiesz to podpowiem bo przerobilem to pare razy.

    I juz jestes moim KOLEGA :-))

    DZIEKI WIELKIE

    --------------------
    Pozdrawiam Gumis

  • 19. Data: 2009-10-27 12:17:08
    Od: maciek <m...@g...com>

    On Oct 27, 12:09 pm, "Gumis" <m...@g...pl> wrote:
    > A skad DVLA 'wie' ze moto opuscilo UK a tym samym ze pan X
    > nie jest juz wlascicielem tego moto i od dniaX
    > nie placi podatku drogowego etc...?
    > Nie wiem dlatego pytam :-)

    No bo anglik sobie oderwie jeden formularzyk z tej drugiej kartki V5 i
    wysle do DVLA z wpisana data exportu. Reszta dzieje sie automatycznie
    i juz jest wolny od wszelich zobowiazan zwiazanych z posiadaniem tego
    pojazdu.
    Na tym swistko podpisuje sie tez ekportujacy ale to oczywiscie nie ma
    znaczenia bo moze byc to ktokolwiek, np kierowca ciezarowki ktory
    wiezie sprzety.

    >PODOBNO nalezy tlumaczyc
    > tylk te 1 kartke - A4(2 strony) a reszte schowac sobie na pamiatke i nie
    > pokazywac nigdzie...
    > Dobrze doczytalem ??

    Tak bo reszta nie ma zadnej wartosci prawnej. Znajomego sie doczepili
    o brak tej kartki ale udalo mu sie wytlumaczyc debilowi

    PS. Napisales co kupujesz?

    maciek

  • 20. Data: 2009-10-27 12:20:02
    Od: "Gumis" <m...@g...pl>