  • Data: 2015-10-26 10:28:35
    Temat: Re: Kupno auta w salonie. Jaki cichy rabat od handlowca?
    Od: "J.F." <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "Tomasz Pyra" napisał w wiadomości grup
    net...
    Dnia Sun, 25 Oct 2015 11:14:07 -0700 (PDT), Konfabulator napisał(a):
    >Ale w tamtych czasach to chyba Opel miał taki właśnie pomysł - chyba
    >na
    >podniesienie prestiżu własnych aut :)
    >Tzn. wpisać w katalog jakieś liczby z kosmosu, a potem takie niby
    >rabaty.

    Nie on jeden. Swego czasu Daewoo - w telwizji reklamy "lanos juz od
    29900".
    Ide do salonu ... no, rozne modele wystawione. Biore cennik, pytam czy
    te ceny sa aktualne - tak aktualne.
    Ale jakos tam od 32k sie zaczynaja.
    To pytam o rabaty - "a tak, sa rabaty - na ten model 2500, na ten
    3100, na ten 4000 ....".

    No i nie wiem o co chodzi. Zeby konkurencja nie podejrzala ?
    Bo podejrzewam, ze jakbym zamowil, to by mi policzyli cene z rabatem
    nawet nic nie mowiac.

    Gdzies tam jeszcze u tych firm jest kwestia zmiennych kursow -
    zlotowka to niepewna waluta, moze im lepiej dac wysoka cene katalogowa
    i zmienne rabaty, niz rozsylac cenniki co miesiac nowe ?
    Ale przeciez z rozsylaniem list rabatowych tyle samo zachodu.

    Gdzies na to sie nakladaja dwa unijne przepisy:
    a) o zmowach cenowych ... nie wiem czy oni tak moga salonowi narzuci
    cene,
    b) o wyrownaniu cen (netto) w roznych krajach unii - zdaje sie, ze
    zarzuty maja stawiane, a potem sie wykazuja, ze jednak sprzedaja po
    podobnej cenie.

    J.