-
Data: 2015-11-05 17:14:26
Temat: Re: Kupilibyście toyotę z przebiegiem 250 tyś km?
Od: "Pszemol" <P...@P...com> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]"J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
news:563b7169$0$22822$65785112@news.neostrada.pl...
> Użytkownik "Pszemol" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:n1fpvr$bia$...@d...me...
> "J.F." <j...@p...onet.pl> wrote in message
>>> W Niemczech ktoras z oplat byla w/g mocy, we Francji tez, to i
>>> ekonomiczne wersje cieszyly sie powodzeniem.
>>> Slynne 2CV czy 6CV to przeciez 2 i 6 koni ... podatkowych :-)
>
>>Cóż... potem takie potworki powstają jak 200 konny 1999cm z turbo.
>
> Spojrz na to tak: skoro sie daje, to powstaja.
> Moze mniej pala niz 200KM z 4 litrow, a moze czystsze spaliny ...
Właśnie - pomyśl o konsekwencjach takich jak trwałość silnika,
komplikacja projektu, komplikacja napraw, cena części zamiennych.
Nie mówiąc już o kwestiach drugorzędnych co nie znaczy że nie
są one istotne, tak jak kultura pracy silnika czy tez hałas...
>>>>Ciągle mówisz o prędkości - prędkość nie jest problemem,
>>>>problemem jest dynamika lub jej brak.
>>
>>> A po co ci dynamika ? Do szybkiego rozpedzenia do 55mph ? :-)
>
>>Cóż Ty się tak tego 55mph uczepił? To jest fikcja literacka.
>
> W czasach 8-litrowych silnikow nie byla.
> Tzn owszem - nadal wszyscy szybciej, ale niewiele.
Ograniczenie 55mph z tego co dowiadywałem się, wprowadzono
w czasie kryzysu paliwowego aby oszczędzać deficytową benzynę.
>>Znaki ograniczenia prędkości są wprawdzie na autostradzie
>>na odcinkach przelatującej przez miasto (całą metropolię)
>>ale nikt tego nie przetrzega i wszyscy jadą szybciej.
>
> 64 czy niektorzy sobie pozwalaja na 68 ?
> Do tego tez nie trzeba 4 litrow :-)
Proponuję więc, abyś przejechał się maluchem 650cm3
po Las Angeles - bo nawet maluchem rozpędzisz się
kiedyś tam do 110km/h :-)
>>To raz, a dwa - że dynamika jest potrzebna aby się czuć
>>bezpiecznie właśnie zmieniając pas jazdy,
>
> A po co, skoro ten obok jedzie tak samo szybko,
> no moze 2mph szybciej :-)
>
>>wyprzedzając kogoś
>
> Nie dotyczy autostrad czy ogolniej drog wielopasowych.
>
>>, włączając się do ruchu na autostradzie ale i też
>>na normalnym skrzyżowaniu.
>
> W popularnym systemie 4-way STOP ? :-P
Nie, na większych skrzyżowaniach z drogami głównymi.
4-way STOP to jest na osiedlach domków jednorodzinnych.
>>>>> Widac 75KM przestalo wystarczac, co np na niemieckich autostradach
>>>>> dosc dziwne :-)
>>>>Raczej nie jest dziwne :-)
>>> Dziwne. 120 czy 130 auto pojedzie, a wielu do tylu sie samoogranicza.
>>> I co z tego, ze bedzie ci sie rozpedzal 2x dluzej - na autostradzie ma
>>> to jakies znaczenie ?
>
>>Bardzo duże. Widzę że mało jeździsz po autostradach w centrach
>>dużych miast -
>
> Zeby nie powiedziec wcale. Autostrady miasta omijaja :-)
> Choc od pewnego czasu to w zasadzie mam taka pod nosem.
Mówimy o większych miastach niż Ty myślisz :-)
Czy autostrady omijają Berlin? Wiedeń? Paryż?
Bo napewno nie omijają Chicago ani Los Angeles.
To znaczy są autostrady (obwodnice) które omijają
miasta ale są też takie które przez miasto i do miasta
wjeżdzają i niektóre kończą się w centrum miasta,
tuż przed drapaczami chmur. Oglądnij sobie mapę
rejonu Chicago i obejrzyj co się dzieje z autostradą
I290 (to nie jedynka z przodu tylko duże 'i' od Interstate)
dojeżdzającą do Chicago z Zachodu prawie do samego
jeziora. Albo co się dzieje z autostradą I55 dobijającą
do samego jeziora od południowego zachodu...
Albo jak "omijają" miasto autostrady I90 lub I94.
Są też oczywiście obwodnice takie jak I294 czy I355.
>> nie mówimy teraz o pustej A4 gdzie się ustawisz
>>na prawym pasie i jedziesz 30 minut nie zmieniając prędkości...
>
> A4 jest srednio zapchana i takie 30 minut to sie nie bardzo
> da. Moze gdzies w nocy.
Miesiąc temu jeździłem A4 w okolicach Krakowa parę razy.
Więc nie kituj, bo tak jest jak mówię :-) A 30 minut to była
formuła retoryczna :-) Nie chodzi o dokładną wartość czasu
tylko o to że możesz "długo" poruszać się ruchem jednostajnym
bez zmiany pasów gdzieś na małouczęszczanej autostradzie
ale to Ci już nie wyjdzie na autostradach w centrach dużych
metropolii.
>>Autosrady przelatujące przed duże centra miejskie jak Chicago
>>czy Los Angeles to tak jak miejskie ulice, tylko zamiast 40km/h
>>jeździsz tam 110 czy 130km/h i często wyprzedzasz, zmieniasz
>>pasy, zjeżdzasz na rampach w lewo/w prawo, włączasz się do
>>ruchu...
>
> Nie Ty podawales ten przyklad ?
> https://youtu.be/4CZe5DXeYzw?t=280
Może, i co z tego dla Ciebie wynika?
Gostek pomyka tą Teslą większą część czasu 75mph po raczej
prawie pustej autostradzie.
> Mnie natomiast pociaga ten filmik
> https://www.youtube.com/watch?v=9N_p56mdfkM
> to jakis fragment filmu fabularnego ... bo z tego co slychac,
> to w USA kierowca dosc szybko w pierdlu by skonczyl :-)
Tak jak na całym świecie na pytanie czy można przekraczać
limity prędkości odpowiedź brzmi: "można, o ile Policja
tego nie widzi".
Nie wiem gdzie ten gostek pracuje ale najwyraźniej woli
się nie spóźnić nawet gdy ryzykuje miesiac w szpitalu...
>> Dynamika auta to piękna rzecz, piszę Ci to jako właściciel
>>dużego sedana z silnikiem 286 koni :-)
>
> Dynamike to ja doceniam, bardzo sie przydaje na krajowych drogach, gdzie
> jest po jednym pasie w kazda strone ...
Na wszystkich się przydaje. Zapewniam Cię.
Ale bez przesady - nie potrzebujesz 200 koni.
Po prostu te 70 to jakoś brzmi bardzo mało...
120-160 już jest bardzo, bardzo ok. Zwłaszcza
gdy jesteś w aucie w pojedynkę, bez bagażów.
>>> Owszem, czasem sie moze zdarzyc, ze lewym pasem ciagna
>>> samochody 130 dosc gesto, a ty masz jedziesz prawym za
>>> ciezarowka 89 i chcialbys na lewo ... ale to rzadkosc.
>
>>Być może rzadkość na A4 ale normalka na Zachodzie.
>
> Rzadkosc. Albo jada luzniej, albo gesciej - a wtedy predkosc lewego pasa
> spada do 90 :-)
> A tak, zeby brak dynamiki dokuczal, to sie prawie nie zdarza.
W aucie z 70-konnym silniku nie dokucza?
Bo ja Pandą nie umiem po autostradzie komfortowo jeździć.
Ile ta atrapa samochodu ma koni?
Następne wpisy z tego wątku
- 05.11.15 18:02 J.F.
- 05.11.15 18:10 Budzik
- 05.11.15 18:10 Budzik
- 05.11.15 18:10 Budzik
- 05.11.15 18:15 LEPEK
- 05.11.15 20:34 sirapacz
- 05.11.15 20:41 J.F.
- 06.11.15 03:26 tadzik
- 06.11.15 03:59 Pszemol
- 06.11.15 08:35 m4rkiz
- 06.11.15 08:54 Chris
- 06.11.15 09:14 tadzik
- 06.11.15 13:18 Pszemol
- 06.11.15 13:20 Pszemol
- 06.11.15 13:29 J.F.
Najnowsze wątki z tej grupy
- PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- ceny OC
- Re: ceny OC
- Re: ceny OC
- ranking wyciszenia, głośność, hałas przy 130 km/h, na postoju, przy przyspieszaniu
- Pies z kulawą nogą nie kupi twojego elektryka
- "Nie kupujcie samochodów elektrycznych
- jakie małe auto duże w środku :-)
- Re: pytanie do oponiarzy lub szybkojeżdzących (opony Hankook Ventus Prime, S1 Evo, alternatywy)
- A niektórym to naprawdę zależy na ekologi w miastach LPG POWRACA ;-)
- kupujmy części
- OT musk
- Elektryfikacja w ODWROCIE
- wodor
- Zgromadzenie użytkowników pojazdów :-)
Najnowsze wątki
- 2025-02-06 PROGRAM DOPŁAT DO AUT ELEKTRYCZNYCH TO ABSURD. ZA ŚRODKI Z KPO KUPIMY NIEMIECKIE I CHIŃSKIE AUTA
- 2025-02-05 ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-05 Re: ceny OC
- 2025-02-07 Smar do video
- 2025-02-06 Litowe baterie AA Li/FeS2 a alkaliczne
- 2025-02-07 Gliwice => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Warszawa => System Architect (background deweloperski w Java) <=
- 2025-02-07 Warszawa => Solution Architect (Java background) <=
- 2025-02-07 Gliwice => Ekspert IT (obszar systemów sieciowych) <=
- 2025-02-07 Lublin => Programista Delphi <=
- 2025-02-07 Warszawa => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, AWS
- 2025-02-07 Dęblin => Node.js / Fullstack Developer <=
- 2025-02-07 Bieruń => Spedytor Międzynarodowy (handel ładunkami/prowadzenie flo