    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Date: Mon, 3 Dec 2018 08:19:53 -0800 (PST)
    Subject: Re: Kupiłem samochód który stał :D
    From: s...@g...com

    W dniu poniedziałek, 3 grudnia 2018 10:08:37 UTC-6 użytkownik Pszemol napisał:

    > Jakie tłoczki? I dlaczego miałyby być zatarte?

    > Nie rozumiem - czy możesz wyjaśnić dlaczego hamulce lub pompa paliwa
    > miałaby ucierpieć, nieużywana?

    Bo sie smaruja przy pracy.
    Znaczy sie linki/ciegna/osie.

    W normalnej sytuacji smar sie rozprowadza po tych elementach podczas ich uzywania.
    Jak sie nie uzywa to czesciowo wysycha (bo jest go cienko) i nie ma szansy byc
    rozprowadzony ponownie z miejsc gdzie jest go wiecej.

    To nie jest tak ze postawisz i na bank sie zablokuje. To raczej jest tak ze niektore
    elementy tak moga zareagowac.

    > Dlaczego??

    Podobnie jak wyzej, tylko z dodatkiem jakiejs korozji.
    Normalnie jak cos koroduje to delikatnie, i podczas poruszania ta korozja sie
    szlifuje. Ale jak nie ma okazji sie poruszac to korozja sie nawarstwia I potem jest
    klops.
    Zazwyczaj naprawa nie ejst kosmosem bo starczy rozruszac, nakapac jakims olejem i
    dziala na nowo. O ile ktos tego nie robi nieumiejetnie i nie uzywa nadmiaru sily. Bo
    jak tak zrobi to urwie I naprawa sie robi trudniejsza.

    > Dlaczego?? Ja mam oryginalne głośniki w 2004 roczniku Passata. Dlaczego w
    > niejeżdzonym 2011 miałyby być?

    Bo jest spora szansa ze w tym aucie dlugi czas byla wieksza wilgoc.

    Jak sie auta uzywa to przynajmniej od czasu do czasu ono wewnatrz obeschnie. Jak nie
    obeschnie to papier ma szanse sparciec. Podobnie gumki na glosnikach.
    Jak sie ich nie rusza to maja tendencje do pekania.

    Choc w praktyce to roznie jest. Czasem te problemy sie pojawiaja a czasem nie.
    Trudno jednoznacznie stwierdzic ze takie cos wystapi.