    From: "J.F." <j...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Kupiłem akumulator!
    Date: Sun, 24 Jun 2012 14:36:58 +0200

    Dnia Sun, 24 Jun 2012 13:34:32 +0200, Artur Maśląg napisał(a):
    > Ciekawe - dziwnym trafem przedłużenie gwarancji markety proponują
    > jak najbardziej. Nie wiem gdzie Ty kupujesz, ale chyba zamykasz
    > oczy, albo wybierasz "najtańsze".

    po pierwsze - lodowki nie kupuje, bo stara dobra, wiec nie wiedzialem :-)
    po drugie - w tych supermarketach z chlebem, miesem i akumulatorami,
    lodowek jest malo lub wcale - tzn o glownej hali mowie, lodowki sklep obok
    prowadzi.

    Po trzecie - przedluzona gwarancja sie z tym nie kloci, swietny sposob na
    obnizenie ceny podstawowej i na dodatkowy zarobek.

    > Skąd takie uogólnianie?

    A gdzie widziales lampy LED ?

    > W czym ci inna marka przeszkadza?

    W tym ze nie trzeba o nia dbac. Jak sie klienci juz dowiedza ze Superaccu
    to g* jest, to zaczniemy sprzedawac Hyperbat.

    No i to neguje tezy kogutka, ze niby klient przyjdzie ponownie po towar.
    Moze i przyjdzie, ale nie zastanie :-)

    > Z czym różnie bywa? Markety dość sprawnie załatwiają reklamacje
    > (w szczególności uzasadnione).

    Uwazasz ze wypelnienie dlugiego kwestionariusza, po czym "prosze przyjsc za
    14 dni po rozpatrzona reklamacje" to jest sprawnie ?
    Tesco, zapalniczka za kilkanascie zl, ktora zapala co piaty raz, albo i
    gorzej.

    > To już jest problem sprzedawcy, a on zdecydowanie nie ma ochoty
    > sprzedawać droższego towaru, z którym będą problemy.

    Tym niemniej owa prosta procedura moze wygladac jak powyzej.

    Poza tym sam sobie przeczysz - twierdzac wczesniej ze chetnie sprzedaja
    przedluzone gwarancje. Widac maja ochote :-)

    > Zależy co - na akumulator/telewizor/pralkę to się raczej trzyma
    > paragon czy też jest na to odrębna gwarancja.

    I odkladasz te paragony wraz z gwarancjami w jedno miejsce ?

    > To nadal problem sprzedawcy, nie klienta.

    Tylko ze wtedy faktycznie moze isc szybko, bo sklep zalatwia to sam.

    > Dorabiasz ideologię - wymieniłem parę akumulatorów i zawsze była to
    > wina akumulatorów, a nie elektryki. Podobnie znajomi.

    No to wtedy patrz RoMan - markowy akumulator wytrzymuje 10 lat.
    I co - kupisz sobie taki ?

    > Oczywiście były
    > i sytuacje, że winna była elektryka, ale to przy "dłubkach-
    > specjalistach", którzy zamiast pojechać do warsztatu na diagnostykę
    > bawili się w drutologię stosowaną.

    Oj tam, pierwsze objawy czasem trudno zauwazyc, bo niewyrazne sa.
    A aku juz dostaje w d*.
    A warsztaty ... malo to zali bylo na grupie ?

    J.