  • Data: 2013-02-18 12:01:57
    Temat: Re: Kupię pomoc drogową :)
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 15 Feb 2013, R2r wrote:

    > Tia... a nie boisz się np. odbierać faktury, na których jest napisane coś
    > w rodzaju "udzielono rabatu na kwotę x zł"?

    Nie.
    Z prostego powodu - "na to jest przepis" :P
    Nie, nie żartuję :D (a może :O)

    Typowy kiks, popełniany przy próbie argumentacji ad absurdum w wersji
    "to podatek od robienia dzieciom kanapek" czy (widziany ostatnio
    bodaj na .pregierz) "podatek od korzystania z firmowej ubikacji",
    to nieznajomość przepisów.
    Można wskazać konkretne przepisy, które stanowią, że jedno i drugie
    stanowi obowiązek, a nie "dodatkowe świadczenie" :>
    BARDZO proszę, nie pytaj MNIE, czy to jest właściwa droga, ja
    tylko stwierdzam fakt :|

    Wracając do "udzielono rabatu":
    http://www.przepisy.gofin.pl/przepisy,4,32,32,670,,,
    ustawa-z-dnia-11032004-r-o-podatku-od-towarow-i-uslu
    g.html
    +++
    Art. 29
    [...]
    4. Podstawę opodatkowania zmniejsza się o kwoty udokumentowanych, prawnie
    dopuszczalnych i obowišzkowych rabatów (bonifikat, opustów, uznanych
    reklamacji i skont) i o wartoœć zwróconych towarów, zwróconych kwot
    nienależnych w rozumieniu przepisów o cenach oraz zwróconych kwot dotacji,
    subwencji i innych dopłat o podobnym charakterze
    ---

    Natomiast podatek dochodowy obejmuje całościową "cenę rynkową",
    z opustem.
    I z góry zapowiadam, że w pewnym zakresie masz rację - w archiwach
    .podatki leży post kogoś, kogo parę lat temu ukarano za ... stosowanie
    takiej samej ceny jak w hipermarkecie.
    Z uzasadnieniem, że cena niższa niż w sąsiednich małych sklepach
    (wyższa niż marketowa) stanowi "nieuczciwą konkurencję" :> (jest więc
    sprzeczna z "prawnie dopuszczalnych")

    > Bo IMHO nadejdzie kiedyś ten
    > moment, gdy za taki tekst będzie trzeba zapłacić od tych x zł podatek
    > od darowizny.

    NA RAZIE stan przepisów jest taki, że NSA skutecznie wywiódł
    skarbówce gdzie leży błąd w takim rozumieniu: jeśli KAŻDY może
    legalnie ten tekst dostać za darmo, to mimo iż ów tekst jest
    wartościowy, jego "wartość rynkowa" wg przepisów wynosi zero,
    więc podatku należy się zero razy stawka :P

    > Być może nawet z całych poprzednich 5 lat wraz z odsetkami
    > i karami...

    :)

    > tzn., że jeśli nie wydasz np. 100 zł na usługę ale wykonasz ją
    > sobie sam sobie sam to uzyskałeś przychód 100 zł

    No, na razie samoobsługa w tak samo kwalifikowanym zakresie
    nie jest opodatkowana, choć przekwalifikowanie majątku już niekiedy tak.
    Znaczy jak swojego materiału zaliczonego do DG użyjesz do celu
    osobistego.

    > mimo, że nikt Ci żadnych pieniędzy nie dał

    A nienienie.
    Niedostanie pieniędzy to nie jest ŻADNE kryterium niepłacenia
    podatku :P

    pzdr, Gotfryd