  • Data: 2013-02-13 19:01:38
    Temat: Re: Kupię pomoc drogową :)
    Od: Jaroslaw Postawa <d...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    W dniu 2013-02-13 11:00, Franc pisze:

    > Nie wrzucaj wszystkiego do jednego worka pt. "wałek". Optymalizacja
    > podatkowa to nie wałek.
    W wielu przypadkach jest to wałek. Przynajmniej moralnie, bo na chwilę
    obecną mniej lub bardziej legalny. Jak myślisz, dlaczego tak popularne w
    tej chwili są spółki komandytowo-akcyjne? Żeby nie płacić podwójnego
    podatku od tego, co udziałowiec takiej spółki dostanie. Dlaczego ludzie
    rejestrują firmy w UK? Żeby nie płacić 1000PLN ZUS bez sensu, nie móc
    dostać się do lekarza, w zasadzie nie dostawać chorobowego i nie liczyć
    na emeryturę.

    > Można zwiększyć "koszty" swojej działalności
    > poprzez "odpowiednie" zarejestrowanie samochodu - to też nie wałek.
    Też wałek. Aczkolwiek powinno być tak, że możesz normalnie mieć auto
    firmowe i normalnie je rozliczać. Chociażby tak jak komputery. Cwaniaki
    i tak sobie poradzą i nie zapłacą, ale ktoś, kto chciałby w prosty
    sposób prowadzić firmę ma ciągle kłody pod nogi.

    > Teraz wyobraź sobie, że jesteś w UK i tam możesz wszystko wrzucić w koszty
    > - łącznie z trawką zasianą przed Twoją firmą. To dopiero jest wałek, co?
    > :-)
    A to akurat mi nie przeszkadza. Pod warunkiem, że ta trawa jest przed
    firmą, a nie przed prywatną rezydencją właściciela gdzieś w ciepłych
    krajach.

    Zresztą u nas też nie jest najgorzej. Z rzeczy, które realnie potrzebuję
    do pracy to jak na razie napotkałem problem tylko z autami, paliwem i
    okularami. Resztę spokojnie rozliczam. Okulary są szczególnie
    kuriozalne, bo swoim pracownikom muszę takowe refundować, ale US
    stwierdził, że mi przecież do pracy nie są one potrzebne (praca przy
    komputerze, żeby nie było).

    Pozdrawiam,
    Jarek