    From: de Fresz <d...@n...o2.pl>
    Newsgroups: pl.rec.motocykle
    Subject: Re: Kupię Hondę CB500
    Date: Fri, 17 Apr 2009 20:55:34 +0200

    On 2009-04-17 16:40:10 +0200, Nikanor <p...@g...com> said:

    > Z narzędzi, jak dotąd wychodzi mi, że potrzebuję mieć:
    > wkrętaki,

    Dobre - koło stówki za zestaw. Plus ze 2 tanie, trzpieniowe, do
    nawalania młotkiem.

    > klucze płaskie,

    Płasko-oczkowe zestaw 150-200 zł. Np. Zestaw Proxxona kończy się na 21,
    a czasem przydają się większe 22, 24, 27. Warto mieć też kilka
    oczkowych wygiętych.

    > nasadowe,

    Przyzwoity komplet grzechotek z nasadkami 1/4 + 1/2 circa 400-500.

    > regulowane,

    Tego się raczej używa sporadycznie, więc styknie coś z supermarketu za
    kilkanaście zł. Za to jakieś tam młotki (zwykły i gumowy), jakaś
    przedłużka do wybijania osiek itp.

    > etc., różne szczypczyki i kombinerki,

    Można przyoszczędzić, bo taki Knipex jakością wykonania też nie powala,
    czyli ze 2-3x 15 zł. Do tego jeszcze szczypce do pierścieni Segera
    (przynajmniej 2 rodzaje, mogą być potrzebne ze 4) - albo bardzo tanie
    po dychaczu, albo po 40-50 zł.

    > klucze dynamometryczne (dwa),

    Po 200-300/szt.

    > imadło

    Ze 150 zł.

    > (plus kawałek stołu),

    Mały stół warsztatowy, to z ok. 400 zł.

    > wykrętak

    To raczej na sztuki, w razie potrzeb.

    > jakieś pilniki i pilniczki,

    Z 30-50 zł.

    > szczotki druciane,

    To jakieś grosze.

    > wiertarkę

    Spora rozbieżność - 100-500 zł. Czasem przydaje się jeszcze szlifierka
    stołowa. I kątówka. I kompresor. Spawarkę już pomińmy.

    > (a dobrze by było mieć statyw),

    Jakieś 50 zł

    > komplet wierteł,

    Plus jakieś szczotki, filce, papier ścierny...

    > wykrętaki (a byłoby dobrze helicoile),

    To już raczej w razie potrzeb, na sztuki.

    > gwintowniki,

    Jw. Jeden gwintownik (czyli 2) w sklepie ~50 zł. Oprawka drugie 50 zł.
    Narzynki zdaje się podobnie.

    > miernik uniwersalny,

    15 zł

    > trochę przewodów,
    > zaciski elektryczne, szczypce do tych zacisków (już nie mówię o
    > dynksie do ściągania izolacji, bo można zębami),

    Parenaście złoty.

    > lutownicę.

    Ze 30 zł.
    Jeszcze jakieś ściągacze do łożysk się mogą przydać, klucz do filtra
    oleju, zakuwarka do łańcucha napędowego, szczelinomierz, podnośniki pod
    koła (jak ktoś ma centralkę, to wystarczy jeden), wakuometry i nie chce
    mi się już myśleć o czym zapomniałem.
    Aaaaa, no i przydałoby się te wszystkie dobra gdzieś trzymać - jakieś
    regały, półeczki, kontenerki, skrzynka...

    > A jeszcze
    > trzeba przecież benzynę ekstrakcyjną, naftę, fosol, towot, smar
    > litowy, pastę miedzianą, smar do filtra powietrza, loctite do gwintów
    > i jakiś silikon do uszczelek, nakrętki, podkładki, śrubki, zawleczki,
    > cybanty, etc.

    Na taki komplecik można fajnie puścić pare stówek. Garść śrubek
    (dosłownie), to z 50 zł. Oczywiście można kupować na sztuki i po każdą
    biec do sklepu...

    > Do tego jeszcze wszystkie materiały eksploatacyjne:
    > oleje, filtry, oringi, uszczelniacze, klocki, świece itp itd.

    Za to zawsze się płaci, czy to w serwisie, czy w sklepie. Dla mnie
    chwilami problematyczne za to jest doczłapanie się do sklepu - np.
    Larssą akurat ślicznie mi się pokrywa z godzinami pracy. Ale to już
    pikuś, co to za problem wziąć urlop na zakupy.

    A na koniec - czas własny. Wiele osób traktuje go jako zasób darmowy,
    ale są i tacy, którzy wolą go spędzić na zarabianiu kasy, uprawianiu
    ulubionego hobby czy po prostu leżeniu do góry wentylkiem. Ja tam
    dłubać lubię, ale też i doskonale rozumiem tych, którym się nie chce,
    bądź nie mają po prostu możliwości.

    Sebastian
    Kawa GT550 na wydaniu nieustajaco