  • 1. Data: 2009-05-13 09:07:19
    Temat: [Kupie] Duży skuter
    Od: Paweł Andziak <g...@g...pl>

    Witam,

    znajomy zwrócił się do mnie z prośbą o pomoc w znalezieniu i zakupie
    dużego skutera do polatania sobie tu i tam dla przyjemności (planowany
    przebieg roczny ok. 3kkm). Skłania się do Suzuki Burgman 650 oraz Hondy
    Silverwing 600 z naciskiem na ten drugi model. Ja zupełnie nie mam
    doświadczenia w duzych skuterach (małych też), a znajomy nie jeździł
    jednośladem przez ostatnie 40 lat, więc tym bardziej nie wie co i jak.
    Potrzebowałbym informacji, jakie są słabe punkty i typowe usterki tych
    modeli i na co zwracać uwagę przy pierwszej ocenie stanu technicznego.
    Pierwszą selekcję zrobimy sami, później już pewnie sprzęty będą oceniane
    przez mechanika.

    W jaki sposob oceniac naped i stan przekladni w takim skuterze? W
    normalnym moto bym sobie popatrzyl na stan lancucha i zebatek, kulture i
    precyzje zmiany biegow, sprawdzil czy sprzeglo sie nie slizga. A w
    skuterze? Czy jeszcze są jakieś elementy, które sprawdza się zupełnie
    inaczej niż w "zwykłym" motocyklu?

    Skuter bedzie kupowany na fakture na firme, wiec pewnie sie bedziemy
    rozgladac po komisach. Wyczailem interesujace egzemplarze w komisie
    Motonita w Podkowie Lesnej oraz w komisie Motomotion w Warszawie. O ile
    sie orientuje obydwa w miare polecane w srodowisku motocyklowym, zgadza sie?

    Macie jakies cenne rady i uwagi dla nas? Dla mnie bardziej co i jak
    sprawdzic, a dla znajomego jak tym jezdzic i obslugiwac :)

    A może ktoś ma takiego na sprzedaż w sensownym stanie i pieniądzach?
    Budżet 10-15 kpln, myślę że na sam skuter. Na kask i ciuchy się pewnie
    znajdzie inna kupka pieniędzy.

    Dzięki za pomoc

    --
    ganda
    FZR 1000

  • 2. Data: 2009-05-13 09:53:39
    Temat: Re: [Kupie] Duży skuter
    Od: "michal" <michal@@kupczyki..eclipse..co..uk>

    "Paweł Andziak" <g...@g...pl> wrote in message
    > Witam,
    >
    > Hondy Silverwing 600 W jaki sposob oceniac naped i stan przekladni w takim
    > skuterze?

    Ma przyspieszac bez szarpniec i dziur - od zera do max.

    Pasek zmienia sie co 12-16kkm, nie jest tani. orientacyjnie 400 pln, rolki
    100pln, raz na 2-3 paski.
    Zuzyciu ulegaja tez powierzchnie talerzy kol pasowych - po zdjeciu pokrywy
    napedu mozna palcem sprawdzic czy nie ma strasznych dolow.
    Obroty jalowe 1200rpm, sprzeglo lapie od 2000rpm. Kultura pracy jak to u
    chady - wysoka.

    Rady:
    FJS600 jest ciezki - 245kg suchy, 16litrowy zbiornik. Trzeba uwazac zeby go
    nie postawic z gorki przodem do sciany. Zdarzylo sie i wypchajac go niezle
    sie spocilem. Ma hamulec postojowy (nad prawa piszczela kierownika) i
    gniazdko zapalniczki w lewym przednim schowku.
    ABS + CBS. Lewa dzwignia uruchamia tylny hamulec i jeden tloczek z przodu.
    Pakowny schowek glowny, podswietlany, ale trzeba przymierzyc czy kask
    wejdzie (moj Schuberth jest ciut za wysoki - klapa ledwo sie domyka. Nie
    wolno zostawiac schowka otwartego - ta mizerna zaroweczka w trzy dni
    rozladowala mi akumulator. Wyjalem ja.
    Zuzycie 6L/100km, przy 120-130 km/h przelotach autostradami wzrasta do
    6.4L/100. powyzej 145km/h czuc ze silnik jeszcze moze, ale reszta nie daje
    rady. moj max 160km/h (na wiecej sie nie czulem), podobno idzie do 180.

    Przy 23kkm wymienilem tylna (oryginalna) opone, przy 26kkm przednia.

    Zalety - mega komfort. przeloty po 400km na raz bylyby mozliwe, gdyby nie
    zasieg ~250km
    Podobno tylko ST1300 i BMW * RT daja lepsza oslone od wiatru.
    Wady - maly zasieg. Zbiornik tylko 16L a zuzycie az 6.4 (@130km/h)

    --
    Michal
    FJS600 od roku.

  • 3. Data: 2009-05-13 19:33:29
    Od: Jacek Różański <j...@e...pl>

    Paweł Andziak pisze:
> [...]
    > modeli i na co zwracać uwagę przy pierwszej ocenie stanu technicznego.
    > Pierwszą selekcję zrobimy sami, później już pewnie sprzęty będą oceniane

    W obecnej sytuacji tylko:
    A więc kto ma największy skuter w mieście?
    Sidney ty, Sidney ty.
    Jaki to skuter model i typ?
    Suzuki Burgman Executive.
    Jaka pojemność, ile ma mocy?
    Sześćset pięćdziesiąt, pięćdziesiąt pięć koni.
    Czy ktoś w tym mieście mnie dogoni?
    Nie Sidney, nikt cię nie dogoni.

    Jeżdżę po mieście królem skuterów,
    mój skuter kapie od bajerów.
    Gdy wokół ciebie trzęsie się ziemia,
    bądź pewien, jestem obok nie peniaj.
    Srebrny lakier połyskuje w słońcu,
    srebrny kask, książę szczękowców.
    Moje radio odkręcone na full
    wszyscy słyszą, gdy podjeżdża król.

    REFREN: To jest moje miasto.
    Podaj swoje hasło.
    Rozsuńcie się samochody,
    oddajcie cześć Burgmanowi.
    Nastała nowa dynastia,
    zrodziła się nowa kasta.
    Suzuki Burgman i basta.
    Nowy król tego miasta.

    Dwieście sześćdziesiąt kilogramów pode mną
    błyszczy nawet, gdy zrobi się ciemno.
    Ruchoma szyba osłania od wiatru,
    dostojnie przyglądam się miastu.
    Mijam wieżowce, parki i skwery,
    pozdrawiają mnie ścigacze i czopery,
    dziewczyny machają na pasach,
    małolaty podziwiają na światłach.

    > Dzięki za pomoc

    Proszę.

    --
    Pozdrowienia, Best regards
    Jacek Różański, ETZ-251, XJ-900S, V-740

  • 4. Data: 2009-05-13 20:51:25
    Od: "(pj)" <j...@g...com>

    Jacek Różański pisze:

    > W obecnej sytuacji tylko:
    > A więc kto ma największy skuter w mieście?
    > Sidney ty, Sidney ty.
    [...]
    > Proszę.

    Było.