-
Data: 2014-03-07 00:26:01
Temat: Re: Ku przestrodze
Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]On Thu, 6 Mar 2014, J.F wrote:
> Użytkownik "Gotfryd Smolik news" napisał
>> Na tych "pijanych wg prawa" (mam na myśli głównię tę kategorię,
>> ktora wg przepisów z innych krajów jest trzeźwa jak świnia)
>> którzy nikogo nie zabili tych więzień jednak nie brakuje?
>
> Brakuje, ale coz zrobic - nie dawac im za pierwszym razem odsiadki
> w zawiasach ?
Kwestii "braku zawiasów" bym nie ruszał, bo to pewnie przywróciłoby
sytuację w której są tacy co mają "pięć zawiasów" (BTW: dość
chory układ, "prawnie niemożliwy", za który nikt nie ponosi
konsekwencji, taka ciekawostka przyrodnicza w państwie prawa).
Tu masz 100% racji.
Co zrobić? - zmienić kryteria kwalifikowania do rodzajów
kary.
Po pierwsze, ujawnić statystyki zatrzymań oraz wypadkowości
w "przedziałach promilowych", do oceny wypadkowości relatywnej
(bo nierelatywnie, to skądinąd trzeźwi powinni być wykluczani
z jazdy :)).
Statystyka być może wymagałaby korekty - z powodu, o którym
bez związku (w innym kryterium) niżej, czyli dlatego, że patrole
częściej "profilaktycznie" sprawdzają jadących ... ostrożnie :>
Po drugie, za ważniejsze kryterium uznać "niebezpieczną jazdę".
Pijany jadący ostrożnie raczej jest "bezpieczniejszy" od
trzeźwego wyprzedzającego "na czołowe", i to niezależnie czy
ten wyprzedzający nie widzi czy przeciwnie, widzi (i świadomie
kogoś spycha).
Pijany jadący niebezpiecznie jest nieporównanie bardziej
niebezpieczny (od trzeźwego), z tym chyba nie ma co dyskutować,
bo ma zupełnie bezzasadne "poczucie pewności" przy faktycznie
mniejszych szansach na prawidłowe reakcje obronne.
Po trzecie, znieść karę pozbawienia wolności (w ogóle,
bez rozpatrywania zawieszenia), z uwzględnieniem wyjątku
dla drugiego (znaczy jazdy niebezpiecznej) i recedywy
lub naruszenia kary zakazu prowadzenia pojazdów, dla
niższych stężeń alkoholu.
Między 1 a 2 promilami musi być *istotna* różnica w karze,
i to taka związująca sąd (z przyczyny wyżej, tej dotyczącej
zawieszenia)
O ile maksymalne kary za jazdę po pijaku jakoś tam pasują
do skali innych "maksymalnych" przestępstw, to dolna część
skali raczej nie bardzo.
Próg - i znienacka rok.
W zamian - i to po czwarte - rozpatrywane tu (i jak
przytaczano, stosowane w innych krajach) inne kary,
w tym stopniowo rosnące, od najniższego możliwego wymiaru
rzędu jednego dnia, kary zakazu prowadzenia pojazdów.
Ta kara również za jazdę niebezpieczną - może z zastrzeżeniem,
że "szczególnie niebezpieczną", albo "powodującą faktyczne
zagrożenie" (czyli za wyprzedzanie przed/na przejściu
na pieszych, może też bez pieszych na zasłoniętym przejściu,
ale nie za wyprzedzanie na *widocznie* pustym przejściu).
Przytaczane tu przykłady z innych krajów, np. "bonus" dla
będącego pod wpływem za każde wykroczenie wydają się być słuszne.
Wpisują się w pierwsze (to, że niebezpiecznie jadący pijany,
w tym jadący "tak jak wszyscy" :P jest bardziej niebezpieczny).
pzdr, Gotfryd
Następne wpisy z tego wątku
- 07.03.14 07:48 Myjk
- 07.03.14 09:40 Yogi\(n\)
- 07.03.14 11:12 RoMan Mandziejewicz
- 07.03.14 21:28 Yogi\(n\)
- 07.03.14 21:45 RoMan Mandziejewicz
- 08.03.14 01:38 Yogi\(n\)
- 08.03.14 12:00 RoMan Mandziejewicz
- 11.03.14 13:01 Yogi\(n\)
Najnowsze wątki z tej grupy
- Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- Kol. sukces po polsku: booom na budowy dróg i autostrad - czyli "proste życie na kredycie"
- Nie chcieliście Izery to będziecie kupować XPeng
- Taka ciekawostka pożarowa :)
- Re: Wypadek kolejowy na stacji Wiesiółka- analiza tragicznego zdarzenia z czerwca 2001 roku.
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Re: Tysiące wypadków na niebezpiecznych przejazdach kolejowych a Polskie Linie Kolejowe nic nie robią odlat, bo kierowca pociągu nie ginie
- Spalinowa trauma
- Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- [UOKiK] Jeronimo Martins, właścicielowi sieci Biedronka, [przedstawił zarzut] udział[u] w zmowie z 32 firmami transportowymi.
- Re: Dwa dylematy
- Re: Dwa dylematy
- Re: Rz?Âd ZAKAZUJE magazyn?Â?w energii ?!! Nowe prawo od 14 lipca to SZOK! ??Â
- dlaczego gadacie z tym debilem
Najnowsze wątki
- 2025-08-06 Gdynia => Konsultant wdrożeniowy (systemy controlingowe) <=
- 2025-08-06 Białystok => Inżynier oprogramowania .Net <=
- 2025-08-06 "[...] sejmowe wystąpienie posłanki Klaudii Jachiry, która zakończyła je słowami ,,Sława Ukrainie"."
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Panuje się 181 159,42 zł./mies. na posła w 2026r.
- 2025-08-05 "Chiny przekraczają w wydobyciu 4 mld ton węgla, Indie i USA ponad 1 mld, a Rosja 500 mln ton [...]"
- 2025-08-05 Czy cos fi przechodzi przez trafo separujące?
- 2025-08-05 kajaki i promile
- 2025-08-05 Re: Tesla jest bezpieczna, wczoraj spaliła się doszczętnie na Ursynowie i nikomu się nic nie stało
- 2025-08-05 Gdynia => Przedstawiciel handlowy / KAM (branża TSL) <=
- 2025-08-05 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-05 B2B i książka przychodów i rozchodów
- 2025-08-04 Re: Atak na lekarza w Oławie. Policja zatrzymała sprawcę na lotnisku Polska Agencja Prasowa 4 sierpnia 2025, 12:16 FACEBOOK X E-MAIL KOPIUJ LINK W szpitalu w Oławie 37-letni pacjent zaatakował lekarza, po tym, jak ten odmówił mu wypisania długoterminowego
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML
- 2025-08-04 Na grupie comp.os.linux.advocacy CrudeSausage twierdzi, że Micro$lop używa SI do szyfrowania formatu dok. XML