  • 11. Data: 2013-10-16 08:27:46
    Temat: Re: Ktoś tu zna się na skrzyniach CVT?
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2013-10-15 17:15, michalek pisze:

    > Użytkownik "Robson" <r...@...pl> napisał w wiadomości

    > Sterujący czym? silnikiem?
    > Bo układ sterujący skrzynią CVT nie występuje jako dostępna
    > część zamienna (przynajmniej wśród używanych - a nowy to pewnie
    > będzie kosztował tyle co cała skrzynia używana).

    Oczywiście układ sterujący skrzyni (nie mam tu na myśli elektroniki).
    Są zdolni ludzie mający stanowiska do testowania i regeneracji tych układów.

  • 12. Data: 2013-10-16 08:32:01
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2013-10-15 17:12, michalek pisze:

    > Użytkownik "HANA" <h...@s...com.pl> napisał w wiadomości

    > Dzięki, poszukam. Też rozważałem to sprzęgło i gdyby ono
    > to byłby chyba duży problem, bo nie widziałem ich do kupienia
    > luzem, jedynie z całą skrzynią (a tu cena używanej 2-2,5K PLN).
    > Widywałem sprzęgła hydrokinetyczne do automatów zwykłych
    > a ta jest mniej typowo CVT.
    > Chyba, że sprzęgło byłoby naprawialne. Szukam tego namiaru
    > pod Toruniem.

    Uszkodzone sprzęgło hydrokinetyczne to najczęściej jest wynik
    uszkodzenia lub zużycia innego układu skrzyni. Sama naprawa (tak,
    naprawia się je, ten kto to dobrze robi może zrobić sprzęgło lepsze niż
    fabryczne) spowoduje poprawę na jakiś czas, po czym problem wróci.
    również większa naprawa skrzyni bez regeneracji sprzęgła mija się z celem.

  • 13. Data: 2013-10-17 11:51:20
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2013-10-15 13:56, michalek pisze:
    > Pacjent Nissan Primera 2.0 benz, ze skrzynią CVT

    Tak jeszcze zapytam z ciekawości, masz LPG?

  • 14. Data: 2013-10-17 13:53:30
    Od: "michalek" <m...@g...com>

    > Tak jeszcze zapytam z ciekawości, masz LPG?

    Nie, nigdy nie miałem przekonania do LPG.

  • 15. Data: 2013-10-17 14:38:28
    Od: Robson <r...@...pl>

    W dniu 2013-10-17 13:53, michalek pisze:

    > Użytkownik "Robson" <r...@...pl> napisał w wiadomości

    > Nie, nigdy nie miałem przekonania do LPG.

    Nie chodzi o przekonanie, ale zdarzyło się u znajomego, że powodem
    szarpania była wadliwa instalacja LPG.

  • 16. Data: 2013-10-17 15:14:46
    Od: "michalek" <m...@g...com>

    zapytam z ciekawości, masz LPG?

    > Nie chodzi o przekonanie, ale zdarzyło się u znajomego, że powodem
    > szarpania była wadliwa instalacja LPG.

    No i właśnie między innymi takich dylematów chciałem uniknąć
    czy szwankuje instalacja gazowa czy benzynowa :)
    Wystarczy mi zastanawiania się czy silnik czy skrzynia automatyczna :)
    Ale nie chcę wzniecać sporów benzynowo-gazowych.

  • 17. Data: 2013-10-17 15:58:27
    Od: Robson <r...@...pl>

    W twoim przypadku jako pierwszy rzut diagnostyki powinno być podpięcie
    skanera i sprawdzenie, czy w czasie szarpania nie zanika sygnał z wałka.

  • 18. Data: 2013-10-17 17:00:13
    Od: "michalek" <m...@g...com>

    >W twoim przypadku jako pierwszy rzut diagnostyki powinno być podpięcie
    >skanera i sprawdzenie, czy w czasie szarpania nie zanika sygnał z wałka.

    No tak, tylko to trzeba by zrobić w czasie jazdy. Bo na postoju,
    na luzie objawów nie ma.
    A i tak nie wiem czy udałoby się odczytać chwilowe zaniki sygnału.
    Obawiam się, że pozostaje tylko próba założenia czujnika sprawnego
    zamiast obecnego. Gorzej jak nic nie zmieni, bo nadal będę miał
    niezidentyfikowaną usterkę i dodatkowo koszt czujnika.
    Ale chyba taka droga przede mną.