eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKtoś tu zna się na skrzyniach CVT?Re: Ktoś tu zna się na skrzyniach CVT?
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.cyf-kr.edu.pl!news.nask
    .pl!news.nask.org.pl!news.internetia.pl!not-for-mail
    From: "michalek" <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.misc.samochody
    Subject: Re: Ktoś tu zna się na skrzyniach CVT?
    Date: Tue, 15 Oct 2013 18:23:59 +0200
    Organization: Netia S.A.
    Lines: 37
    Message-ID: <l3jqu8$ga7$1@mx1.internetia.pl>
    References: <l3jb9g$umo$1@mx1.internetia.pl>
    <525d38a1$0$2299$65785112@news.neostrada.pl>
    <l3jmia$2me$1@mx1.internetia.pl>
    <525d62f3$0$2281$65785112@news.neostrada.pl>
    NNTP-Posting-Host: 212-106-30-109.adsl.inetia.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; format=flowed; charset="iso-8859-2"; reply-type=original
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: mx1.internetia.pl 1381854984 16711 212.106.30.109 (15 Oct 2013 16:36:24 GMT)
    X-Complaints-To: a...@i...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 15 Oct 2013 16:36:24 +0000 (UTC)
    X-MimeOLE: Produced By Microsoft MimeOLE V6.00.2900.6157
    X-Tech-Contact: u...@i...pl
    X-Newsreader: Microsoft Outlook Express 6.00.2900.5931
    X-Priority: 3
    X-Server-Info: http://www.internetia.pl/
    X-MSMail-Priority: Normal
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2507625
    [ ukryj nagłówki ]


    Użytkownik "Stefan Szczygielski" <g...@s...eu.org> napisał w
    wiadomości news:525d62f3$0$2281$65785112@news.neostrada.pl...
    >W dniu 15.10.2013 17:09, michalek pisze:
    >> No właśnie tak się zachowuje obrotomierz - szarpnięcie, obroty
    >> spadają na nisko (powiedzmy ok. tysiąca z ponad 2tys.) i za chwilę
    >> podnoszą się, samochód dalej jedzie z obrotami ok.2tys przez
    >> 15-20sekund i znowu "czknięcie"
    >
    > Ale czy obrotomierz pokazuje w Twoim odczuciu prawidłowe obroty - tzn.
    > wychylanie się wskazówki jest związane z obniżonymi obrotami silnika,
    > czy obrotomierz pokazuje sobie, a silnik pracuje sobie? Albo silnik
    > pracuje, a obrotomierz pokazuje przez chwilę 0 (i oczywiście silnik
    > zaczyna zwalniać, bo brak sygnału na czujniku położenia to brak
    > zapłonów)? Jeśli obrotomierz pokazuje mniej, bo silnik zaczyna się
    > kręcić wolniej to raczej nie to.
    >
    > S.
    Obrotomierz w czasie jazdy nigdy nie spadnie choćby na chwilę do "0".
    Obroty silnika realnie spadają na wyraźnie niższy pułap, ale tylko
    na chwilkę (opadnięcie wskazówki w dół i nagle gwałtowny wyskok do
    poprzedniego poziomu). Samochód jest rozpędzony, na dodatek
    skrzynia automatyczna przy chwilowym gwałtownym spadku obrotów
    nie daje adekwatnego przyhamowania (jak hamowanie silnikiem w ręcznej)
    ale ten dość szybki powrót do obrotów poprawnych daje "uderzenie"
    mocy na koła. To się czuje jako szarpnięcie mocy, szarpnięcie
    samochodem, czasem aż "łupnie" na półośkach.
    Nie udaje mi się zidentyfikować czy to silnik chwilowo "traci" moc
    i za chwilę ją odzyskuje czy to skrzynia "traci trakcję" i za chwilę
    ją znowu łapie.

    Tak więc precyzując odpowiedź na Twoje pytanie, wg mnie obrotomierz
    pokazuje rzeczywiste obroty silnika, który ma chwilowe gwałtowne
    spadki tych obrotów.

    m

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: