  • 51. Data: 2023-08-29 12:10:32
    Temat: Re: Ktos to zrobil - podroz elektrykiem z UK do PL :D
    Od: ąćęłńóśźż <c...@b...pl>

    A nie masz?
    Z tym że w PL najczęściej idziesz do panienki z okienka, bo stacje zarabiają na gumie
    do żucia którą kupisz po drodze (samoobsługowe
    okazują się nieopłacalne ekonomicznie).

    -----

  • 52. Data: 2023-08-29 13:08:50
    Od: nadir <n...@h...org>

    W dniu 29.08.2023 o 11:56, io pisze:

    > I masz tak w spalinówkach?

    A qrwa nie? Jadę na jakąkolwiek stację, tankuję, płacę i mogę nawet
    gotówką to zrobić. Żaden smartfon nie jest mi do tego niezbędny.

  • 53. Data: 2023-08-29 13:21:21
    Od: Lisciasty <l...@p...pl>

    W dniu 2023-08-29 o 13:08, nadir pisze:
    > A qrwa nie? Jadę na jakąkolwiek stację, tankuję, płacę i mogę nawet
    > gotówką to zrobić. Żaden smartfon nie jest mi do tego niezbędny.

    Ale stoisz w kolejce, czekasz aż hotdogowcy wystękają swoje zamówienie.
    Potem odganiasz się od promocji na płyn do spryskiwaczy, kartę na
    punkty, resoraki w promocji i mufina za zeta do kawy za 15.
    A w elektryku macasz paluchem telefon albo machasz kartą przy słupku i
    koniec. Zero interakcji z ludźmi, idealne dla introwertyków :P

    L.

  • 54. Data: 2023-08-29 13:28:44
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 29 Aug 2023 07:33:12 +0200, Cavallino wrote:

    > Ja zjeżdżam kiedy to ja tego potrzebuję, albo pasażerowie.
    > Czyli szybciej niż samochód, a co za tym idzie, w ogóle mnie nie
    > interesuje ładowanie - zatrzymam się, to podłączę.

    Ale moze jego żona nie z takich :-)

    Ja np jak jechalem nad baltyk, to sie za Szczecinem dopiero
    zatrzymałem. Fakt, ze to ~400km ... nowoczesny elektryk akurat starczy
    :-)

    > Fakt - ostatnio tak znaleziony Orlen na A1 nie odpalił, więc standardowo
    > zastosowaliśmy procedurę "na Orlenie tylko siku".

    Kawe mają dobrą. Hotdogi zjadliwe.
    No tak, ale chcemy nie marnować czasu, tylko ładować równolegle :-P

    > Dla niekumatych - od czasu wprowadzenia opłat, Orlen na na maksa
    > spierdzielony system uruchamiający ładowanie, do tego stopnia, że lepiej
    > nie ryzykować i ładować gdzie indziej.

    A piszesz, ze film sprzed 3 lat to przeżytek :-P

    > Podejrzenia są, że robią to celowo, żeby obrzydzić bev.

    Hm, a gdzie Izera w tym planie?
    A gdzie przyszłosc firmy za 20-30 lat?

    > Testowo podłączyliśmy się na następnym, już w Gdańsku, też na Orlenie,
    > koło KFC, poszło od strzała.....

    J.

  • 55. Data: 2023-08-29 13:32:28
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-08-2023 o 13:21, Lisciasty pisze:

> [...]
    > punkty, resoraki w promocji i mufina za zeta do kawy za 15.
    > A w elektryku macasz paluchem telefon albo machasz kartą przy słupku i

    Czasem nawet tego nie musisz robić - sieć sama rozpoznaje auto po
    podłączeniu wtyczki i uruchamia ładowanie z automatu.

  • 56. Data: 2023-08-29 13:34:22
    Od: Cavallino <C...@k...pl>

    W dniu 29-08-2023 o 13:28, J.F pisze:

    > A piszesz, ze film sprzed 3 lat to przeżytek :-P

    3 lata temu to działało sprawnie, a Orlen był darmowy.
    Problem nie leży w samej stacji fizycznie, tylko w systemie który ją
    uruchamia - to dorobił Orlen i zrobił to źle.

  • 57. Data: 2023-08-29 14:00:16
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 29 Aug 2023 06:28:41 +0100, ddddddddddd wrote:

    > naprawdę gdy jeszcze używaliście aut spalinowych, każdą podróż
    > planowaliście przed wyjazdem? Pytam, bo ja od czasu nawigacji chyba

    Przed erą nawigacji, to oczywiscie kazdą dłuższą/nieznana.
    No bo gdzie jechac.
    Oczywiscie tankowań nie planowałem, moze tylko ostatnią stacje przed
    granicą szukałem.

    Ale i w czasach nawigacji lubię spojrzec na mape ... na wiekszym
    ekranie. Bo nie wszystkie trasy są takie proste -
    np Wrocłąw- Czestochowa, Wrc-Włocławek, Wrc-Praga czeska,
    Wrc-Kołobrzeg. O dłuzszych nie wspominając - np do Grecji.
    No i czasem zaoszczedza zabawy "ops, nie ten Olsztyn".

    Nawigacje potrafią sie też zepsuc, telefon rozładować, internet
    zaniknąc ... i jak to mówia "błysło, trzasło, zgasło, a ja
    wiem tylko, ze jestem gdzies między Szczecinem a Rzeszowem :-)

    No i taka sytuacja sprzed lat - chce jechac z Piotrkowa do Warszawy,
    a S8 dopiero w budowie, A2 w planach :-)
    Stara gierkówka połowicznie dostępna, wiec korki na niej duze.

    Da sie jakos ominąc? Np. Koluszki, Skierniewice, Zyrardów?
    Nawigacja nie pomoze, bo cie bedzie sprowadzała na główną drogę.
    Zaplanować na małym ekraniku cięzko, bo albo nie masz poglądu na
    całosc, albo na szczegóły.

    > żadnej. Planowanie podróży polega na wklepanie adresu docelowego i
    > wciśnięcie przycisku start, 2 minuty przed ruszeniem. Nawet się nie

    No jakos tak.

    > zastanawiam gdzie mi zabraknie paliwa

    Zabraknie, to sie zatankuje, i nie bedzie problemu z żadną apką
    (ale Orlen dawał zniżkę :-)

    >i równocześnie będę zmęczony żeby zrobić postój...

    No, z tym to gorzej.
    Polska nieduża, autostrad i ekspresówek coraz wiecej - to przejezdzam
    w jeden dzien. Najwyzej sie gdzies zdrzemnę na parkingu.
    Gorzej zimą, albo jak zona z dziecmi marudzą.

    Ale jakas Grecja czy Hiszpania ... tam sie lata :-)
    Ale jak sie jedzie, to wypada zaplanować nocleg.

    J.

  • 58. Data: 2023-08-29 14:40:29
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 29 Aug 2023 13:34:22 +0200, Cavallino wrote:

    > 3 lata temu to działało sprawnie, a Orlen był darmowy.
    > Problem nie leży w samej stacji fizycznie, tylko w systemie który ją
    > uruchamia - to dorobił Orlen i zrobił to źle.

    No - 3 lata temu problemy byly na innych stacjach, a teraz sa na
    Orlenie. I film ciagle aktualny - nie wiesz, gdzie ci sie uda :-P

    J.

  • 59. Data: 2023-08-29 14:41:55
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl>

    On Tue, 29 Aug 2023 13:32:28 +0200, Cavallino wrote:

    > Czasem nawet tego nie musisz robić - sieć sama rozpoznaje auto po
    > podłączeniu wtyczki i uruchamia ładowanie z automatu.

    A kto płaci?
    Bo ja tu widzę miejsce do małej hakerki :-)

    Z drugiej strony - kamera tam pewnie jest.

    J.

  • 60. Data: 2023-08-29 14:55:59
    Od: io <i...@o...pl.invalid>

    W dniu 29.08.2023 o 13:08, nadir pisze:

    > A qrwa nie? Jadę na jakąkolwiek stację, tankuję, płacę i mogę nawet
    > gotówką to zrobić. Żaden smartfon nie jest mi do tego niezbędny.

    Ale ... w kasie a nie że wyjmujesz i płacisz przy dystrybutorze. Czyli
    też jest inne uwarunkowanie prostej płatności.