eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plGrupypl.misc.samochodyKtóry silnik będzie w lepszej kondycji?
Ilość wypowiedzi w tym wątku: 51

  • 1. Data: 2011-09-23 16:24:54
    Temat: Który silnik będzie w lepszej kondycji?
    Od: maniac <t...@m...com>

    Wyobraźmy sobie sytuację, w której badamy dwa takie same
    dziesięcioletnie auta o takim samym przebiegu - 200 tys. km. Oba
    posiadają benzynowe silniki 1.6 16V o mocy maksymalnej 100KM generowanej
    przy 6000 RPM i maks. momement obrotowy 150 Nm przy 4500 RPM.

    Przypadek 1.
    Autem jeździł kapelusznik - starszy człowiek, który nie przekraczał 3000
    RPM i przy tych obrotach zmieniał też biegi na wyższe. 110 km/h to
    maksymalna prędkość uzyskana przez tego człowieka w przeciągu 10 lat,
    wtedy silnik wkręca się na obroty na poziomie 3000 RPM. Auto zużywa
    średnio 7L paliwa na 100 km w skali 10-ciu lat, zaś średnia prędkość to
    50 km/h w badanej jednostce czasowej.

    Przypadek 2.
    Auto jest w rękach człowieka, który wie jak z niego korzystać. Biegi
    zmienia przy przy 4500 RPM, przy wyprzedzaniu auto dostaje czasami w
    kość i dobija często do mocy maksymalnej. Użytkownik tego samochodu nie
    żałuje sobie również prędkości - VMax = VMax licznika czyli 220 km/h.
    Auto w rękach tego kierowcy średnio zużywa 9L paliwa na 100 km w skali
    mierzonych 10-ciu lat, zaś średnia prędkość wynosi 70 km/h.

    Oba auta są serwisowane, co 10 tys. wymieniany jest olej, regularnie
    wymieniane części eksploatacyjne. Może by rzec, że poziom obsługi jest
    ten sam.

    Które auto wg Was posiada silnik w lepszej kondycji?

    --
    maniac


  • 2. Data: 2011-09-23 16:35:02
    Temat: Re: Który silnik będzie w lepszej kondycji?
    Od: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org>

    W dniu 23.09.2011 16:24, maniac pisze:
    > Które auto wg Was posiada silnik w lepszej kondycji?

    Oczywiście, że przypadek 1. Zmienienie biegów przy 3000 RPM i nie
    przekraczanie prędkości 110 km/h w bardzo lekkim i dynamicznym aucie
    (skoro poleci przy 100KM 220km/h) jest na długą metę na pewno lepsze dla
    niego niż dochodzenie do 4500 RPM czy dobijanie do czerwonej skali.

    S.


  • 3. Data: 2011-09-23 16:55:15
    Temat: Re: Który silnik będzie w lepszej kondycji?
    Od: to <t...@x...abc>

    begin maniac

    > Które auto wg Was posiada silnik w lepszej kondycji?

    Statystycznie raczej 2, ale jak będzie w konkretnym przypadku, to ciężko
    powiedzieć. W ciągu dziesięciu lat może się zdarzyć bardzo wiele rzeczy.

    --
    "An intelligent man is sometimes forced to be drunk
    to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway


  • 4. Data: 2011-09-23 17:01:55
    Temat: Re: Który silnik będzie w lepszej kondycji?
    Od: DoQ <p...@g...com>

    W dniu 23-09-2011 16:24, maniac pisze:


    Ja bym jednak postawił na przypadek 1.
    Silnik mniej kręcony = mniej zużyty. Do tego mniejsze prawdopodobieństwo
    przepalenia uszczelki pod głowica i innych awarii związanych z wyższą temp.


    Pozdrawiam
    Paweł


  • 5. Data: 2011-09-23 17:17:44
    Temat: Re: Który silnik będzie w lepszej kondycji?
    Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>


    Użytkownik "maniac"

    > Wyobraźmy sobie sytuację, w której badamy dwa takie same
    > dziesięcioletnie auta o takim samym przebiegu - 200 tys. km. Oba
    > posiadają benzynowe silniki 1.6 16V o mocy maksymalnej 100KM
    > generowanej przy 6000 RPM i maks. momement obrotowy 150 Nm przy 4500
    > RPM.
    >
    > Przypadek 1.
    > Autem jeździł kapelusznik - starszy człowiek, który nie przekraczał
    > 3000 RPM i przy tych obrotach zmieniał też biegi na wyższe. 110 km/h
    > to maksymalna prędkość uzyskana przez tego człowieka w przeciągu 10
    > lat, wtedy silnik wkręca się na obroty na poziomie 3000 RPM. Auto
    > zużywa średnio 7L paliwa na 100 km w skali 10-ciu lat, zaś średnia
    > prędkość to 50 km/h w badanej jednostce czasowej.
    >
    > Przypadek 2.
    > Auto jest w rękach człowieka, który wie jak z niego korzystać. Biegi
    > zmienia przy przy 4500 RPM, przy wyprzedzaniu auto dostaje czasami w
    > kość i dobija często do mocy maksymalnej. Użytkownik tego samochodu
    > nie żałuje sobie również prędkości - VMax = VMax licznika czyli 220
    > km/h. Auto w rękach tego kierowcy średnio zużywa 9L paliwa na 100 km w
    > skali mierzonych 10-ciu lat, zaś średnia prędkość wynosi 70 km/h.
    >
    > Oba auta są serwisowane, co 10 tys. wymieniany jest olej, regularnie
    > wymieniane części eksploatacyjne. Może by rzec, że poziom obsługi jest
    > ten sam.
    >
    > Które auto wg Was posiada silnik w lepszej kondycji?

    Dwa Evo - jednym jeździ sobie np. taki gość jak ja, czyli spokojnie i
    dostojnie i drugi evo który bierze udział w rajdach - jak Ci się wydaje,
    który silnik będzie w lepszym stanie po 10 latach?


  • 6. Data: 2011-09-23 17:43:16
    Temat: Re: Który silnik będzie w lepszej kondycji?
    Od: w_wi <s...@o...eu>

    W dniu 2011-09-23 16:24, maniac pisze:

    > Które auto wg Was posiada silnik w lepszej kondycji?
    >

    Kiedyś przypadkowo rozmawiałem z pracownikiem serwisu jakiejś tam marki
    samochodów. Stwierdził on, że silniki samochodów które serwis daje na
    czas naprawy są w lepszym stanie niż statystyczny, przyprowadzony do
    serwisu. Spowodowane to było faktem, że samochodem zastępczym przeważnie
    jeździ się inaczej niż własnym, czyli gaz do podłogi i do przodu a nie
    kiedy i do tyłu.


  • 7. Data: 2011-09-23 17:45:23
    Temat: Re: Który silnik będzie w lepsze=?UTF-8?Q?j_kondycji=3F?=
    Od: "Massai" <t...@w...pl>

    Przemysław Czaja wrote:

    >
    > Użytkownik "maniac"
    >
    > > Wyobraźmy sobie sytuację, w której badamy dwa takie same
    > > dziesięcioletnie auta o takim samym przebiegu - 200 tys. km. Oba
    > > posiadają benzynowe silniki 1.6 16V o mocy maksymalnej 100KM
    > > generowanej przy 6000 RPM i maks. momement obrotowy 150 Nm przy
    > > 4500 RPM.
    > >
    > > Przypadek 1.
    > > Autem jeździł kapelusznik - starszy człowiek, który nie
    > > przekraczał 3000 RPM i przy tych obrotach zmieniał też biegi na
    > > wyższe. 110 km/h to maksymalna prędkość uzyskana przez tego
    > > człowieka w przeciągu 10 lat, wtedy silnik wkręca się na
    > > obroty na poziomie 3000 RPM. Auto zużywa średnio 7L paliwa na
    > > 100 km w skali 10-ciu lat, zaś średnia prędkość to 50 km/h w
    > > badanej jednostce czasowej.
    > >
    > > Przypadek 2.
    > > Auto jest w rękach człowieka, który wie jak z niego korzystać.
    > > Biegi zmienia przy przy 4500 RPM, przy wyprzedzaniu auto dostaje
    > > czasami w kość i dobija często do mocy maksymalnej. Użytkownik
    > > tego samochodu nie żałuje sobie również prędkości - VMax =
    > > VMax licznika czyli 220 km/h. Auto w rękach tego kierowcy
    > > średnio zużywa 9L paliwa na 100 km w skali mierzonych 10-ciu
    > > lat, zaś średnia prędkość wynosi 70 km/h.
    > >
    > > Oba auta są serwisowane, co 10 tys. wymieniany jest olej,
    > > regularnie wymieniane części eksploatacyjne. Może by rzec, że
    > > poziom obsługi jest ten sam.
    > >
    > > Które auto wg Was posiada silnik w lepszej kondycji?
    >
    > Dwa Evo - jednym jeździ sobie np. taki gość jak ja, czyli
    > spokojnie i dostojnie i drugi evo który bierze udział w rajdach -
    > jak Ci się wydaje, który silnik będzie w lepszym stanie po 10
    > latach?

    Niewykluczone że to drugie evo, z rajdów - pewnie będzie miało już
    trzeci albo i czwarty silnik, jest szansa że będzie akurat nowy ;-)

    --
    Pozdro
    Massai


  • 8. Data: 2011-09-23 18:10:58
    Temat: Re: Który silnik będzie w lepszej kondycji?
    Od: maniac <t...@m...com>

    W dniu 2011-09-23 17:43, w_wi pisze:
    > W dniu 2011-09-23 16:24, maniac pisze:
    >
    >> Które auto wg Was posiada silnik w lepszej kondycji?
    >>
    >
    > Kiedyś przypadkowo rozmawiałem z pracownikiem serwisu jakiejś tam marki
    > samochodów. Stwierdził on, że silniki samochodów które serwis daje na
    > czas naprawy są w lepszym stanie niż statystyczny, przyprowadzony do
    > serwisu. Spowodowane to było faktem, że samochodem zastępczym przeważnie
    > jeździ się inaczej niż własnym, czyli gaz do podłogi i do przodu a nie
    > kiedy i do tyłu.

    Też słyszałem nie raz takie opinie i nie raz jeździłem takimi
    "zastępczakami", od Skody. Faktycznie ich stan techniczny jest dużo
    lepszy niż aut regularnie serwisowanych przez leasingobiorców... :)
    Zastanawiam się po prostu, czy to nie jest tak jak z żarówkami...
    Prędzej przepala się elektroda tej, która dostaje np. 110V zamiast 230V.
    Silnik też chyba nie lubi być zamulony... Sam nie wiem. ;-)

    --
    maniac


  • 9. Data: 2011-09-23 18:14:58
    Temat: Re: Który silnik będzie w lepszej kondycji?
    Od: "szufla" <b...@e...pl>


    Użytkownik "maniac" <t...@m...com> napisał w wiadomości
    news:j5ib2e$ckd$1@news.task.gda.pl...
    >W dniu 2011-09-23 17:43, w_wi pisze:
    >> W dniu 2011-09-23 16:24, maniac pisze:
    >>
    >>> Które auto wg Was posiada silnik w lepszej kondycji?
    >>>
    >>
    >> Kiedyś przypadkowo rozmawiałem z pracownikiem serwisu jakiejś tam marki
    >> samochodów. Stwierdził on, że silniki samochodów które serwis daje na
    >> czas naprawy są w lepszym stanie niż statystyczny, przyprowadzony do
    >> serwisu. Spowodowane to było faktem, że samochodem zastępczym przeważnie
    >> jeździ się inaczej niż własnym, czyli gaz do podłogi i do przodu a nie
    >> kiedy i do tyłu.
    >
    > Też słyszałem nie raz takie opinie i nie raz jeździłem takimi
    > "zastępczakami", od Skody. Faktycznie ich stan techniczny jest dużo lepszy
    > niż aut regularnie serwisowanych przez leasingobiorców... :)
    > Zastanawiam się po prostu, czy to nie jest tak jak z żarówkami... Prędzej
    > przepala się elektroda tej, która dostaje np. 110V zamiast 230V.
    > Silnik też chyba nie lubi być zamulony... Sam nie wiem. ;-)

    Przestan czlowieku.

    sz.



  • 10. Data: 2011-09-23 18:21:26
    Temat: Re: Który silnik będzie w lepszej kondycji?
    Od: Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>

    W dniu 2011-09-23 16:24, maniac pisze:

    > Które auto wg Was posiada silnik w lepszej kondycji?

    Ważnym parametrem będzie ilość obrotów silników, które oba mają za sobą.

    Jeśli "agresywny użytkownik" prawie ciągle trzyma swój pojazd między max
    momentem i mocą - to jego silnik (moim zdaniem) jest bardziej zużyty od
    tego, który "oszczędza". Zwyczajnie w 10 lat silnik wykona tyle suwów,
    że umrze ze starości.

    Chętnie posłucham jednak, co sądzą inni.


strony : [ 1 ] . 2 ... 6


Szukaj w grupach

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1

Wpisz nazwę miasta, dla którego chcesz znaleźć jednostkę ZUS.

Wzory dokumentów

Bezpłatne wzory dokumentów i formularzy.
Wyszukaj i pobierz za darmo: