-
1. Data: 2011-09-23 16:24:54
Temat: Który silnik będzie w lepszej kondycji?
Od: maniac <t...@m...com>
Wyobraźmy sobie sytuację, w której badamy dwa takie same
dziesięcioletnie auta o takim samym przebiegu - 200 tys. km. Oba
posiadają benzynowe silniki 1.6 16V o mocy maksymalnej 100KM generowanej
przy 6000 RPM i maks. momement obrotowy 150 Nm przy 4500 RPM.
Przypadek 1.
Autem jeździł kapelusznik - starszy człowiek, który nie przekraczał 3000
RPM i przy tych obrotach zmieniał też biegi na wyższe. 110 km/h to
maksymalna prędkość uzyskana przez tego człowieka w przeciągu 10 lat,
wtedy silnik wkręca się na obroty na poziomie 3000 RPM. Auto zużywa
średnio 7L paliwa na 100 km w skali 10-ciu lat, zaś średnia prędkość to
50 km/h w badanej jednostce czasowej.
Przypadek 2.
Auto jest w rękach człowieka, który wie jak z niego korzystać. Biegi
zmienia przy przy 4500 RPM, przy wyprzedzaniu auto dostaje czasami w
kość i dobija często do mocy maksymalnej. Użytkownik tego samochodu nie
żałuje sobie również prędkości - VMax = VMax licznika czyli 220 km/h.
Auto w rękach tego kierowcy średnio zużywa 9L paliwa na 100 km w skali
mierzonych 10-ciu lat, zaś średnia prędkość wynosi 70 km/h.
Oba auta są serwisowane, co 10 tys. wymieniany jest olej, regularnie
wymieniane części eksploatacyjne. Może by rzec, że poziom obsługi jest
ten sam.
Które auto wg Was posiada silnik w lepszej kondycji?
--
maniac
-
2. Data: 2011-09-23 16:35:02
Temat: Re: Który silnik będzie w lepszej kondycji?
Od: Stefan Szczygielski <g...@s...eu.org>
W dniu 23.09.2011 16:24, maniac pisze:
> Które auto wg Was posiada silnik w lepszej kondycji?
Oczywiście, że przypadek 1. Zmienienie biegów przy 3000 RPM i nie
przekraczanie prędkości 110 km/h w bardzo lekkim i dynamicznym aucie
(skoro poleci przy 100KM 220km/h) jest na długą metę na pewno lepsze dla
niego niż dochodzenie do 4500 RPM czy dobijanie do czerwonej skali.
S.
-
3. Data: 2011-09-23 16:55:15
Temat: Re: Który silnik będzie w lepszej kondycji?
Od: to <t...@x...abc>
begin maniac
> Które auto wg Was posiada silnik w lepszej kondycji?
Statystycznie raczej 2, ale jak będzie w konkretnym przypadku, to ciężko
powiedzieć. W ciągu dziesięciu lat może się zdarzyć bardzo wiele rzeczy.
--
"An intelligent man is sometimes forced to be drunk
to spend time with his fools." -- Ernest Hemingway
-
4. Data: 2011-09-23 17:01:55
Temat: Re: Który silnik będzie w lepszej kondycji?
Od: DoQ <p...@g...com>
W dniu 23-09-2011 16:24, maniac pisze:
Ja bym jednak postawił na przypadek 1.
Silnik mniej kręcony = mniej zużyty. Do tego mniejsze prawdopodobieństwo
przepalenia uszczelki pod głowica i innych awarii związanych z wyższą temp.
Pozdrawiam
Paweł
-
5. Data: 2011-09-23 17:17:44
Temat: Re: Który silnik będzie w lepszej kondycji?
Od: Przemysław Czaja <p...@p...fm>
Użytkownik "maniac"
> Wyobraźmy sobie sytuację, w której badamy dwa takie same
> dziesięcioletnie auta o takim samym przebiegu - 200 tys. km. Oba
> posiadają benzynowe silniki 1.6 16V o mocy maksymalnej 100KM
> generowanej przy 6000 RPM i maks. momement obrotowy 150 Nm przy 4500
> RPM.
>
> Przypadek 1.
> Autem jeździł kapelusznik - starszy człowiek, który nie przekraczał
> 3000 RPM i przy tych obrotach zmieniał też biegi na wyższe. 110 km/h
> to maksymalna prędkość uzyskana przez tego człowieka w przeciągu 10
> lat, wtedy silnik wkręca się na obroty na poziomie 3000 RPM. Auto
> zużywa średnio 7L paliwa na 100 km w skali 10-ciu lat, zaś średnia
> prędkość to 50 km/h w badanej jednostce czasowej.
>
> Przypadek 2.
> Auto jest w rękach człowieka, który wie jak z niego korzystać. Biegi
> zmienia przy przy 4500 RPM, przy wyprzedzaniu auto dostaje czasami w
> kość i dobija często do mocy maksymalnej. Użytkownik tego samochodu
> nie żałuje sobie również prędkości - VMax = VMax licznika czyli 220
> km/h. Auto w rękach tego kierowcy średnio zużywa 9L paliwa na 100 km w
> skali mierzonych 10-ciu lat, zaś średnia prędkość wynosi 70 km/h.
>
> Oba auta są serwisowane, co 10 tys. wymieniany jest olej, regularnie
> wymieniane części eksploatacyjne. Może by rzec, że poziom obsługi jest
> ten sam.
>
> Które auto wg Was posiada silnik w lepszej kondycji?
Dwa Evo - jednym jeździ sobie np. taki gość jak ja, czyli spokojnie i
dostojnie i drugi evo który bierze udział w rajdach - jak Ci się wydaje,
który silnik będzie w lepszym stanie po 10 latach?
-
6. Data: 2011-09-23 17:43:16
Temat: Re: Który silnik będzie w lepszej kondycji?
Od: w_wi <s...@o...eu>
W dniu 2011-09-23 16:24, maniac pisze:
> Które auto wg Was posiada silnik w lepszej kondycji?
>
Kiedyś przypadkowo rozmawiałem z pracownikiem serwisu jakiejś tam marki
samochodów. Stwierdził on, że silniki samochodów które serwis daje na
czas naprawy są w lepszym stanie niż statystyczny, przyprowadzony do
serwisu. Spowodowane to było faktem, że samochodem zastępczym przeważnie
jeździ się inaczej niż własnym, czyli gaz do podłogi i do przodu a nie
kiedy i do tyłu.
-
7. Data: 2011-09-23 17:45:23
Temat: Re: Który silnik będzie w lepsze=?UTF-8?Q?j_kondycji=3F?=
Od: "Massai" <t...@w...pl>
Przemysław Czaja wrote:
>
> Użytkownik "maniac"
>
> > Wyobraźmy sobie sytuację, w której badamy dwa takie same
> > dziesięcioletnie auta o takim samym przebiegu - 200 tys. km. Oba
> > posiadają benzynowe silniki 1.6 16V o mocy maksymalnej 100KM
> > generowanej przy 6000 RPM i maks. momement obrotowy 150 Nm przy
> > 4500 RPM.
> >
> > Przypadek 1.
> > Autem jeździł kapelusznik - starszy człowiek, który nie
> > przekraczał 3000 RPM i przy tych obrotach zmieniał też biegi na
> > wyższe. 110 km/h to maksymalna prędkość uzyskana przez tego
> > człowieka w przeciągu 10 lat, wtedy silnik wkręca się na
> > obroty na poziomie 3000 RPM. Auto zużywa średnio 7L paliwa na
> > 100 km w skali 10-ciu lat, zaś średnia prędkość to 50 km/h w
> > badanej jednostce czasowej.
> >
> > Przypadek 2.
> > Auto jest w rękach człowieka, który wie jak z niego korzystać.
> > Biegi zmienia przy przy 4500 RPM, przy wyprzedzaniu auto dostaje
> > czasami w kość i dobija często do mocy maksymalnej. Użytkownik
> > tego samochodu nie żałuje sobie również prędkości - VMax =
> > VMax licznika czyli 220 km/h. Auto w rękach tego kierowcy
> > średnio zużywa 9L paliwa na 100 km w skali mierzonych 10-ciu
> > lat, zaś średnia prędkość wynosi 70 km/h.
> >
> > Oba auta są serwisowane, co 10 tys. wymieniany jest olej,
> > regularnie wymieniane części eksploatacyjne. Może by rzec, że
> > poziom obsługi jest ten sam.
> >
> > Które auto wg Was posiada silnik w lepszej kondycji?
>
> Dwa Evo - jednym jeździ sobie np. taki gość jak ja, czyli
> spokojnie i dostojnie i drugi evo który bierze udział w rajdach -
> jak Ci się wydaje, który silnik będzie w lepszym stanie po 10
> latach?
Niewykluczone że to drugie evo, z rajdów - pewnie będzie miało już
trzeci albo i czwarty silnik, jest szansa że będzie akurat nowy ;-)
--
Pozdro
Massai
-
8. Data: 2011-09-23 18:10:58
Temat: Re: Który silnik będzie w lepszej kondycji?
Od: maniac <t...@m...com>
W dniu 2011-09-23 17:43, w_wi pisze:
> W dniu 2011-09-23 16:24, maniac pisze:
>
>> Które auto wg Was posiada silnik w lepszej kondycji?
>>
>
> Kiedyś przypadkowo rozmawiałem z pracownikiem serwisu jakiejś tam marki
> samochodów. Stwierdził on, że silniki samochodów które serwis daje na
> czas naprawy są w lepszym stanie niż statystyczny, przyprowadzony do
> serwisu. Spowodowane to było faktem, że samochodem zastępczym przeważnie
> jeździ się inaczej niż własnym, czyli gaz do podłogi i do przodu a nie
> kiedy i do tyłu.
Też słyszałem nie raz takie opinie i nie raz jeździłem takimi
"zastępczakami", od Skody. Faktycznie ich stan techniczny jest dużo
lepszy niż aut regularnie serwisowanych przez leasingobiorców... :)
Zastanawiam się po prostu, czy to nie jest tak jak z żarówkami...
Prędzej przepala się elektroda tej, która dostaje np. 110V zamiast 230V.
Silnik też chyba nie lubi być zamulony... Sam nie wiem. ;-)
--
maniac
-
9. Data: 2011-09-23 18:14:58
Temat: Re: Który silnik będzie w lepszej kondycji?
Od: "szufla" <b...@e...pl>
Użytkownik "maniac" <t...@m...com> napisał w wiadomości
news:j5ib2e$ckd$1@news.task.gda.pl...
>W dniu 2011-09-23 17:43, w_wi pisze:
>> W dniu 2011-09-23 16:24, maniac pisze:
>>
>>> Które auto wg Was posiada silnik w lepszej kondycji?
>>>
>>
>> Kiedyś przypadkowo rozmawiałem z pracownikiem serwisu jakiejś tam marki
>> samochodów. Stwierdził on, że silniki samochodów które serwis daje na
>> czas naprawy są w lepszym stanie niż statystyczny, przyprowadzony do
>> serwisu. Spowodowane to było faktem, że samochodem zastępczym przeważnie
>> jeździ się inaczej niż własnym, czyli gaz do podłogi i do przodu a nie
>> kiedy i do tyłu.
>
> Też słyszałem nie raz takie opinie i nie raz jeździłem takimi
> "zastępczakami", od Skody. Faktycznie ich stan techniczny jest dużo lepszy
> niż aut regularnie serwisowanych przez leasingobiorców... :)
> Zastanawiam się po prostu, czy to nie jest tak jak z żarówkami... Prędzej
> przepala się elektroda tej, która dostaje np. 110V zamiast 230V.
> Silnik też chyba nie lubi być zamulony... Sam nie wiem. ;-)
Przestan czlowieku.
sz.
-
10. Data: 2011-09-23 18:21:26
Temat: Re: Który silnik będzie w lepszej kondycji?
Od: Marcin N <marcin5_usun@wykasuj_onet.pl>
W dniu 2011-09-23 16:24, maniac pisze:
> Które auto wg Was posiada silnik w lepszej kondycji?
Ważnym parametrem będzie ilość obrotów silników, które oba mają za sobą.
Jeśli "agresywny użytkownik" prawie ciągle trzyma swój pojazd między max
momentem i mocą - to jego silnik (moim zdaniem) jest bardziej zużyty od
tego, który "oszczędza". Zwyczajnie w 10 lat silnik wykona tyle suwów,
że umrze ze starości.
Chętnie posłucham jednak, co sądzą inni.