-
Path: news-archive.icm.edu.pl!news.icm.edu.pl!news.onet.pl!.POSTED!not-for-mail
From: "Massai" <t...@w...pl>
Newsgroups: pl.misc.samochody
Subject: Re: Który silnik będzie w lepsze=?UTF-8?Q?j_kondycji=3F?=
Date: Fri, 23 Sep 2011 15:45:23 +0000 (UTC)
Organization: http://onet.pl
Lines: 46
Message-ID: <j5i9ii$j01$1@news.onet.pl>
References: <j5i4ri$2ug$2@news.task.gda.pl> <j5i81m$f6a$1@mx1.internetia.pl>
NNTP-Posting-Host: ip-212-160-173-137.static.entel.pl
Mime-Version: 1.0
Content-Type: text/plain; charset=utf-8
Content-Transfer-Encoding: 8bit
X-Trace: news.onet.pl 1316792723 19457 212.160.173.137 (23 Sep 2011 15:45:23 GMT)
X-Complaints-To: n...@o...pl
NNTP-Posting-Date: Fri, 23 Sep 2011 15:45:23 +0000 (UTC)
User-Agent: XanaNews/1.18.1.6
Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.misc.samochody:2400567
[ ukryj nagłówki ]Przemysław Czaja wrote:
>
> Użytkownik "maniac"
>
> > Wyobraźmy sobie sytuację, w której badamy dwa takie same
> > dziesięcioletnie auta o takim samym przebiegu - 200 tys. km. Oba
> > posiadają benzynowe silniki 1.6 16V o mocy maksymalnej 100KM
> > generowanej przy 6000 RPM i maks. momement obrotowy 150 Nm przy
> > 4500 RPM.
> >
> > Przypadek 1.
> > Autem jeździł kapelusznik - starszy człowiek, który nie
> > przekraczał 3000 RPM i przy tych obrotach zmieniał też biegi na
> > wyższe. 110 km/h to maksymalna prędkość uzyskana przez tego
> > człowieka w przeciągu 10 lat, wtedy silnik wkręca się na
> > obroty na poziomie 3000 RPM. Auto zużywa średnio 7L paliwa na
> > 100 km w skali 10-ciu lat, zaś średnia prędkość to 50 km/h w
> > badanej jednostce czasowej.
> >
> > Przypadek 2.
> > Auto jest w rękach człowieka, który wie jak z niego korzystać.
> > Biegi zmienia przy przy 4500 RPM, przy wyprzedzaniu auto dostaje
> > czasami w kość i dobija często do mocy maksymalnej. Użytkownik
> > tego samochodu nie żałuje sobie również prędkości - VMax =
> > VMax licznika czyli 220 km/h. Auto w rękach tego kierowcy
> > średnio zużywa 9L paliwa na 100 km w skali mierzonych 10-ciu
> > lat, zaś średnia prędkość wynosi 70 km/h.
> >
> > Oba auta są serwisowane, co 10 tys. wymieniany jest olej,
> > regularnie wymieniane części eksploatacyjne. Może by rzec, że
> > poziom obsługi jest ten sam.
> >
> > Które auto wg Was posiada silnik w lepszej kondycji?
>
> Dwa Evo - jednym jeździ sobie np. taki gość jak ja, czyli
> spokojnie i dostojnie i drugi evo który bierze udział w rajdach -
> jak Ci się wydaje, który silnik będzie w lepszym stanie po 10
> latach?
Niewykluczone że to drugie evo, z rajdów - pewnie będzie miało już
trzeci albo i czwarty silnik, jest szansa że będzie akurat nowy ;-)
--
Pozdro
Massai
Następne wpisy z tego wątku
- 23.09.11 18:10 maniac
- 23.09.11 18:14 szufla
- 23.09.11 18:21 Marcin N
- 23.09.11 18:26 DoQ
- 23.09.11 18:49 Shrek
- 23.09.11 19:40 PM
- 23.09.11 19:45 Maciek
- 23.09.11 20:04 J.F
- 23.09.11 20:41 to
- 23.09.11 21:12 Robson
- 23.09.11 21:15 PM
- 23.09.11 23:05 J.F.
- 24.09.11 01:35 Shrek
- 24.09.11 03:40 scobowski
- 24.09.11 08:44 Albercik
Najnowsze wątki z tej grupy
- światła znów wlączyli
- nie lekceważ termostatu
- Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- wielkie bu
- Motodziennik #305 Nowy ELEKTRYK za 350 złotych miesięcznie? Kreatywne kredytowanie problemów
- Idzie zima...czyli zaczynamy TETRIS :)
- sprężyny przednie ściśnięte
- Kolejny spaliniak się zjarał
- nie chcem ale muszem zapytać
- test dokładności wskazań zużycia paliwa/energii przez komputery pokładowe (ADAC)
- jak to na autostradzie
- Leapmotor T03 Tak powinna wyglądać elektryfikacja
- Tak się sprzedają elektryczne woldzwageny ;-)
- Akumulator do Hyundai
- Rambo 2024. Co z radio-stopem
Najnowsze wątki
- 2024-12-14 światła znów wlączyli
- 2024-12-14 nie lekceważ termostatu
- 2024-12-14 numer 112
- 2024-12-14 Pendrive, ale dysk
- 2024-12-12 Autocom CAN CDP+ wysokie kody błędów
- 2024-12-13 termostat do lodowki
- 2024-12-13 Gdańsk => Inżynier bezpieczeństwa aplikacji <=
- 2024-12-13 Warszawa => Head of International Freight Forwarding Department <=
- 2024-12-13 Poznań => Employer Branding Specialist <=
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Dział Sieci i Bezpieczeńst
- 2024-12-13 Kraków => Business Development Manager - Network and Network Security
- 2024-12-13 Katowice => Regionalny Kierownik Sprzedaży (OZE) <=
- 2024-12-13 Gdańsk => Programista Full Stack .Net <=
- 2024-12-13 Warszawa => Analityk Biznesowo-Systemowy <=
- 2024-12-13 Białystok => Architekt rozwiązań (doświadczenie w obszarze Java, A