  • Data: 2009-10-07 23:30:27
    Temat: Re: Który program zastąpi mi HyperTerminal pod MS Vista?
    Od: Adam Dybkowski <a...@4...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Zbych pisze:

    > He he. Właśnie testowałem swój program (gadający przez RSa) na viście.
    > Okazało się, że funkcja QueryDosDeviceW, której używam do wylistowania
    > COMów zwraca znacznie więcej urządzeń niż pod XP i bufor odbiorczy
    > powinien być dłuższy. Prawdopodobnie br@y też ma zbyt krótki bufor i
    > COMy się w nim "nie zmieściły".

    Oj niebezpieczne podejście. A nie da się najpierw zapytać systemu,
    jakiej długości bufor jest potrzebny?

    Zresztą ta funkcja działa podobno tylko od Windows 2000 w górę:
    http://msdn.microsoft.com/en-us/library/aa365461%28V
    S.85%29.aspx

    Ja w swoich programach stosuję sposób listowania urządzeń używany np. w
    systemowym Menedżerze urządzeń i działa to poprawnie począwszy od
    systemu Windows 95 OSR2 aż po 64-bitowy Windows 7. Używam do tego
    funkcji: SetupDiGetClassDevs, SetupDiEnumDeviceInfo,
    SetupDiGetDeviceRegistryProperty, SetupDiDestroyDeviceInfoList.
    Dodatkowo odczytuję adres bazowy portu LPT przy pomocy zestawu:
    CM_Get_DevNode_Status, CM_Get_First_Log_Conf, CM_Get_Next_Res_Des,
    CM_Get_Res_Des_Data, CM_Free_Log_Conf_Handle.

    No ale koniec takich szczegółów bo robi się lekko NTG.

    --
    Adam Dybkowski
    http://dybkowski.net/